וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ערבים - אין רכבים": צמיגים נוקבו בבית צפאפא

האלימות בבירה נמשכת: הבוקר התגלו בשכונה שבירושלים חמישה כלי רכב שצמיגיהם נוקבו בידי אלמונים. במקביל, יודו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים בכביש 60 בין חברון לגוש עציון וגרמו נזק

ניקוב צמיגים בפעולת תג מחיר בכפר פורדיס, אפריל 2014. שלומי גבאי
כוחות צה"ל החלו להציב מחסומי בטון בתחנות ההסעה באזור/שלומי גבאי

ברקע ההסלמה הביטחונית וגל פיגועי הדריסה והדקירה, התגלו הבוקר (שלישי) חמישה כלי רכב שצמיגיהם נוקבו בשכונת בית צפאפא בירושלים. כמו כן רוססה בסמוך הכתובת "אין רכבים אין ערבים". המשטרה פתחה בחקירה.

בתוך כך, נמשכים ידויי האבנים לעבר כלי רכב ישראלים בכביש 60 מאזור חברון לגוש עציון. נזק נגרם לכמה כלי רכב אך איש לא נפצע, אף כי באחד המקרים יצא נהג הרכב וירה באוויר. כוחות צה"ל נפרשו לאורך הציר והחלו להציב מחסומי בטון בתחנות ההסעה באזור.

עוד על המצב הביטחוני בוואלה! חדשות
ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
אחרי הפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות ברחבי הגדה המערבית
"הבטן הרכה": מפגעים בודדים שיכולים להפוך לגל עכור - פרשנות

פיגוע הדריסה  והדקירה באלון שבות, נובמבר 2014. טלי מאייר
חיילים באזור הפיגוע בגוש עציון/טלי מאייר

בעקבות שני פיגועי הדקירה שאירעו אתמול – הראשון בתל אביב והשני בגוש עציון – צה"ל מתגבר החל משעות הבוקר את כוחותיו בצירים המרכזיים ביהודה ושומרון, ונוסף על כך מעבה כוחות באזור קו התפר מחשש למעבר של שוהים בלתי-חוקיים מהגדה לשטח ישראל. במקביל, המשטרה ערוכה בכוננות מוגברת ברחבי הארץ. קצינים, מפקדים, לוחמים ומתנדבים נפרשו במוקדים שונים לצורך מתן מענה לציבור בעת הצורך.

אמש נערכה בחטמ"ר עציון הערכת מצב מיוחדת בעקבות שני הפיגועים שבהם נהרגו שני בני אדם: בכניסה לתחנת רכבת "ההגנה" בתל אביב נדקר למוות סמל ראשון אלמוג שילוני בן 20 ממודיעין, ובצומת אלון שבות נרצחה דליה למקוס, תושבת ההתנחלות תקוע בת 25. בתום הישיבה הוחלט לנקוט כמה צעדים מידיים בניסיון למנוע אירועי טרור נוספים.

אחד הצעדים המרכזיים שהוחלט עליהם הוא הגדלת היקף המעצרים של מבוקשים ברחבי הגדה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו הבוקר כי כוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה קרובי משפחה של שני המחבלים מהפיגועים אתמול. בסוכנות הידיעות מען דווח כי אביו ושלושה מאחיו של המחבל מהפיגוע בתל אביב, נור אל-דין אל-חאשיה, נעצרו במחנה הפליטים עסכר שבמזרח שכם. בסוכנות הידיעות צפא דווח כי אחיו וגיסו של המחבל מגוש עציון, מאהר חמדי אל-השלמון, נעצרו בביתם שבחברון. מקורות מקומיים מסרו כי כוח צה"ל פשט על בתים של קרובים נוספים. מלבד קרובי המשפחה נעצרו כמה מבוקשים ברחבי הגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת הדקירה בתחנת רכבת ההגנה, תל אביב. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

צעד בולט נוסף שעליו הוחלט הוא הצבת בטונדות בתחנות ההסעה ברחבי גוש עציון, בדומה למה שנעשה בתחנות הרכבת הקלה בירושלים, כדי למנוע פיגועי דריסה. נוסף על כך, החליטו הקצינים לתגבר את כוחות צה"ל בצירים ובצמתים המרכזיים.

תחום נוסף שהוחלט לשים עליו דגש הוא מניעת פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים בנקמה על גל הפיגועים האחרונים. בעיקר מדובר על השחתה של מטעי זיתים וריסוס כתובות נאצה. בחטיבת עציון פועלים לאפשר למוסקים לסיים את מלאכתם כמתוכנן עד לסוף השבוע הקרוב, אך במקביל לפקוח עין ולפעול למען מניעת כניסה של חקלאים למטעים במקרים חריגים שבהם יהיה חשש לסיכון עבורם.

שבתי בנדט: sben72@walla.com
לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully