וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקאין ופרוטקשן: הקשר הסודי של חיזבאללה והמאפיה בברזיל

העיתון הברזילאי "או גלובו" חושף את היקף הקשרים בין ארגון הטרור השיעי למאפיה החולשת על משולש הגבולות ברזיל-ארגנטינה-פרגוואי: מכירת סמים וחומרי נפץ בתמורה להגנה בכלא

חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בביירות בתחילת החודש/רויטרס

חיזבאללה יצר קשרים ענפים עם כנופיות סמים בברזיל, ומבריח אליהן נשק בתמורה לשירותי "פרוטקשן" לאסיריו בבתי הכלא במדינה – כך מדווח העיתון "או-גלובו". העיתון מבסס את הדיווח על דוחות שנכתבו בעשור האחרון בשירותי המודיעין במדינה ובשירותי התביעה.

לפי הדיווח, כבר ב-2006 ביסס חיזבאללה את קשריו במשולש הגבולות שבין ברזיל לארגנטינה ופרגוואי. התביעה בברזיל גילתה את מאמציו של ארגון הטרור השיעי להתבסס במדינה כבר אז, אלא שהראיות המוצקות בנושא נאספו רק שנתיים לאחר מכן.

ממסמכי התביעה עולה בין היתר כי חיזבאללה סיפק נשק לכנופיה בשם "פרימיירו קומנדו דה לה קפיטל" (PCC, או "קומנדו החזית של הבירה"). בתמורה, סיפקה הכנופיה שירותי הגנה (פרוטקשן) לאנשי חיזבאללה ולאסירים לבנוניים הכלואים בבתי הסוהר בברזיל, בעיקר במדינות סאו פאולו ופרנה. קשרי הארגון הלבנוני ופעילותו עם כנופיות הפשע כללו גם סחר בסמים, שחצה את גבולות ברזיל והתפשט לארגנטינה ולפרגוואי.

לקריאה נוספת
"ישראל חיסלה את רוב האחראים לפיגועים בארגנטינה"
בעקבות מידע מהמוסד: פעיל חיזבאללה נעצר בפרו
סיור בריו עם הגנגסטרים, השוטרים וניימאר / איתי אנגל

המשטרה והצבא של ברזיל פושטים במבצע נרחב על שכונת העוני "רוסיניה", ריו דה ז'נרוף במסגרת המאבק בפשיעה, 13 בנובמבר 2011. רויטרס
חיילים מברזיל במבצע נגד כנופיות סמים בשכונת עוני בריו, בשנה שעברה/רויטרס

באחד מחלקי הדוח נכתב כי "פרט לסחר בקוקאין, הלבנונים שעוסקים בפלילים סוחרים בסמים עם כנופיות הסמים בסאו פאולו. לאחרונה הם עשו עסקה למכירת חומרי נפץ (C4 שנגנב מפרגוואי ונמכר במחיר נמוך מאוד)".

העיתון הברזילאי דיווח כי הרשויות בברזיל ליקטו במשך השנים את המידע המפליל בסיוע משרד האוצר האמריקני והמינהל לאכיפה נגד סמים (DEA).

בכמה מקרים, נכתב כי ברזיל קיבלה מידע ממקורות מעורפלים. בעבר דווח כי ישראל העבירה למדינות אמריקה הלטינית מידע שסייע להם לעלות על עקבותיהם של אנשי חיזבאללה בכירים ואנשי משמרות המהפכה האיראניים הפועלים בשטחן.

רק לפני 10 ימים דווח כי המוסד העביר מידע שסייע למעצרו של פעיל חיזבאללה בפרו. ב-2012 דיווחו כלי תקשורת במקסיקו על מעצרו של רפיק מוחמד עלאבון, יליד ארה"ב שזוהה כמתאם פעילות חיזבאללה באמריקה הלטינית. לפי דיווחי התקשורת המקומית בזמנו, הוא נשא דרכון מזויף של בליז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully