וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו הסגירה לארה"ב חשוד בהלבנת הון לחיזבאללה

יוסי מלמן

10.9.2012 / 9:50

כלי תקשורת במקסיקו מדווחים שרפיק מוחמד עלאבון נעצר במבצע של רשויות ההגירה והוסגר אמש לטקסס. יחד עמו נעצרו 2 גברים נוספים. השלושה ככל הנראה נשאו דרכונים מזויפים

הרשויות במקסיקו עצרו שלושה בני אדם בחשד לקשרים עם חיזבאללה, והעבירו אותם למעצר בטקסס - כך מדווחים הבוקר (שני) כלי תקשורת בדרום אמריקה. הדיווח מתבסס על מקורות בתביעה במקסיקו סיטי. המעצרים התבצעו על ידי פקחים חמושים של רשויות ההגירה, במבצע משותף עם המודיעין האמריקני.

אחד החשודים זוהה כרפיק מוחמד עלאבון, בן 44, יליד ארה"ב שהמודיעין האמריקני החשיב אותו למתאם בין רשתות חיזבאללה בלבנון ודרום אמריקה. הוא נעצר בסוף השבוע בעיר מרידה שבחצי האי יוקטן, שם היה בבעלותו עסק מזון קטן שעורר את חשד המשטרה. לפי כלי תקשורת מקומיים, ארה"ב הוציאה נגדו צו מעצר רשמי בגין זיוף כרטיסי אשראי והלבנת כספים למימון טרור. שני חשודים נוספים נעצרו יחד עמו, והם זוהו כג'ורג' עבדאללה אלדרס וג'סטין יאסר סאפה. מקורות משטרתיים מסרו לכלי תקשורת כי לפחות אחד מהשלושה נשא דרכון מזויף של בליז, וייתכן שאחד מהעצורים בא למקסיקו בוויזת תייר מזויפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תמונתו לכאורה של רפיק מוחמד עלאבון, כפי שהוצגה באתר SIPSE.COM/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי מקורות בישראל, בדרום אמריקה יש תאים רדומים של חיזבאללה, שבהם חברים שיעים יוצאי לבנון. בעבר כבר נעצרו כמה מחבריהם, שגייסו כספים על ידי הברחת סמים וסיגריות.

בשנה שעברה, השרה האמריקנית לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, חתמה על הסכם עם ממשלת מקסיקו להסגרה של חשודים בטרור לארה"ב. בחודש שעבר וושינגטון החמירה את הסנקציות על ארגון הטרור השיעי בשל קשריו עם אירן ועם המשטר בדמשק, וההאשמות כי היה מעורב בפיגועים ברחבי העולם, הלבין הון וסחר בסמים.

בחודש מאי דיווח העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" כי שירותי הביטחון בכמה מדינות בדרום אמריקה נערכים לאפשרות של "מתקפת טרור אירנית" על אדמתם. לפי הדיווח, בין המדינות שסומנו כיעד להתקפה הן ברזיל, קולומביה ובוליביה. לפי העיתון, מומחה מלבנון לענייני דרום אמריקה הופקד לתאם את הפעולות באזור. שמו נחשף סביב שתי מתקפות הטרור בתאילנד ובהודו בחודש פברואר, שם זוהו שני תאי טרור הקשורים לטהרן, להם סיפקו האירנים מימון ואמצעים טכניים.

לקריאה נוספת
דיווח: "מדינות בדרום אמריקה נערכות למתקפת טרור אירנית"
וושינגטון הטילה עוד עיצומים על חיזבאללה בגין קשריו לדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully