וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ואיראן דנו בחשאי בחידוש יחסי המסחר

ה"טיימס" הלונדוני דיווח כי גורמים בארה"ב ובאיראן דנו בפתיחת משרד לסחר בין המדינות בטהראן - לראשונה זה 35 שנים, ובהסרת הסנקציות. אתמול אמר אובמה שנותר "פער גדול" בין הצדדים בנושא הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איראן קיימה בחשאי שיחות עם גורמים רשמיים בארצות הברית בנוגע לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, ובפרט בפתיחת משרד לסחר בין המדינות בטהראן - כך דווח הלילה (שני) ב"טיימס" הבריטי. זאת, לראשונה מאז משבר בני הערובה עם פרוץ המהפכה האיסלאמית, לפני 35 שנים. ארצות הברית התנתה את הידוק היחסים, שבמסגרתן יוסרו גם הסנקציות שהוטלו על טהראן, בהשגת התקדמות בשיחות הגרעין.

יועצים לממשל האיראני אמרו ל"טיימס" כי שיחות נוספות בנושא יתקיימו השבוע בבאקו, בירת אזרבייג'ן. את המשלחת האיראנית יוביל מוחמד רזה סאבזליפור, ראש לשכת המסחר הבינלאומית של המדינה. ב"טיימס" עוד ציינו כי בוושינגטון מכחישים את הדיווחים וכי אם הם נכונים, יגרמו ל"אי-נוחות" רבה בקרב בעלות בריתה של ארצות הברית במזרח התיכון, ובראשן ישראל ומדינות המפרץ.

עוד בוואלה! חדשות:
רעולי פנים תקפו יהודי בטייבה; רכבו הועלה באש
עיראק מאשרת: מנהיג דאעש נפצע בתקיפת ארה"ב, סגנו נהרג
משאל העם בקטלוניה: 88% בעד עצמאות, רק שליש טרחו להצביע

שרי החוץ ג'ון קרי, יוסף בן עלאווי, מוחמד ג'וואד זריף וקתרין אשטון – שיחות הגרעין במוסקט. עומאן, 9 בנובמבר 2014. רויטרס
קרי, זריף ואשטוף בפגישתם בעומאן, אתמול/רויטרס

שלשום פורסם כי יו"ר המג'לס (הפרלמנט) של איראן, עלי לריג'אני, אמר כי המשא ומתן עם המערב בנוגע לתכנית הגרעין של ארצו "מתקדם בצורה טובה", וכי "פתרון הסוגיה יביא להשפעות חיוביות על האזור". על פי הדיווח בכלי התקשורת האיראניים, לריג'אני, שכיהן בעבר כממונה על המשא ומתן עם המערב, הוסיף כי הצדדים מתקרבים זה לזה בעמדותיהם. בנאום שנשא במהלך כינוס בבירה טהראן, אמר לריג'אני כי הוא לא סבור שהשינויים בקונגרס האמריקני לאחר הבחירות ישפיעו על מהלך השיחות.

עם זאת, אתמול הזהיר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי אין ערובה להצלחת המשא ומתן עם איראן והדגיש כי נותר "פער גדול" בין הצדדים. בריאיון לתכנית "פגוש את האומה" ברשת CBS, אמר אובמה כי "ייתכן שלא נצליח לגשר על הפער הזה" עד תאריך היעד לחתימה על הסכם הקבע - 24 בנובמבר.

אתמול נפגשו בעומאן שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי וקתרין אשטון, לשעבר שרת החוץ של האיחוד האירופי. סבב השיחות הבא יתקיים בשבוע הבא, ב-18 בנובמבר, בווינה, ובו ייעשה מאמץ לעמוד בתאריך היעד שנקבע להשגת הסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully