וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: נמשיך להגן על ישראל במסגרות בינלאומיות

5.11.2014 / 18:29

עם זאת, הבהיר דן שפירו בריאיון לוואלה! כי אופן הצבעתה של ארה"ב בדיונים במועצת הביטחון תלוי בתוכנם. זאת, על רקע החשש בירושלים שוושינגטון לא תטיל וטו על הצעה ירדנית שתדרוש הקמת מדינה פלסטינית

צילום: דוברות משטרת ישראל, עומר מירון סיטי פס, מד"א, איחוד הצלה, עריכה: מתן חדד

ארצות הברית תמשיך להגן על ישראל בפורומים הבינלאומיים, כפי שעשתה לאורך שנים - כך אמר היום (רביעי) שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, בריאיון לוואלה! חדשות. שפירו הבהיר, עם זאת, שאופן הצבעתה של ארצות הברית בדיון כזה או אחר של מועצת הביטחון של האו"ם, תלוי בתוכן הדיון.

דבריו של שפירו נאמרים על רקע חשש הולך וגובר בירושלים כי וושינגטון לא תטיל וטו על הצעה ירדנית שתוגש למועצת הביטחון ותדרוש הקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967, ועל רקע המתיחות בין המדינות בעקבות תכניות הבנייה מעבר לקו הירוק בירושלים. בישראל מעריכים כי הנשיא ברק אובמה טרם גיבש החלטה בנושא, אך הדרג המקצועי בבית הלבן ובמחלקת המדינה יתנגד להטלת וטו.

עוד על המתיחות בין ישראל לארצות הברית
יעלון: "לא חשתי ב'כתף קרה' בביקורי בוושינגטון"
חרף הביקורת: 500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק בי-ם
קרי: "האמירות נגד נתניהו מבישות ומזיקות"

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"מכתבו של אבו מאזן למחבל לא ממש עוזר". השגריר דן שפירו/יואב דודקביץ'

גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "הרבה תלוי בתוכן ההצעה הירדנית. אם היא תכלול שפה קיצונית או דרישות מופרכות, האמריקנים יטילו וטו. אם היא תתמקד בנושא הגבולות, יש סיכוי שהם יימנעו בלבד. מבחינתנו ההשלכות של צעד כזה יהיו קשות".

השגריר שפירו התייחס בריאיון גם לפיגוע הדריסה בירושלים וגינה אותו בתקיפות. הוא הוסיף כי ארה"ב קוראת לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית לפעול להרגעת הרוחות בבירה. בתשובה לשאלת וואלה! חדשות על מכתב הניחומים ששלח אבו מאזן למשפחת המחבל שירה ביהודה גליק, אמר שפירו כי המכתב "ממש לא עוזר" למטרה זו.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully