וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הפרארי: חייליו של מולנר ישתחררו מוקדם יותר בגלל הפרקליטות?

5.11.2014 / 9:39

השופט ב"תיק הפרארי", שבו מעורבים בין היתר חבריו של העבריין הבכיר, הסכים להסדר שיכניס שניים מהם ל-75 יום בכלא. הפרקליטות דרשה עונש כבד ב-15 יום, ומתנגדת להסדר. "התנהלות הפרקליטות לא ברורה"

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
מולנר בבית המשפט/אורי לנץ

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי היא מסרבת להסדר טיעון בתיק המכונה "תיק הפרארי" בו מעורבים אנשיו של העבריין עמיר מולנר. הסיבה: בפרקליטות סבורים שהעונש לו הסכים השופט בני שגיא מבית משפט השלום בעיר הוא קל מידי. עם זאת, ההבדל בין הצדדים מסתכם בסך הכול ב-15 יום. בעוד שהשופט מוכן היה לגזור 75 יום בכלא לשני נאשמים, הפרקליטות דרשה 90 יום. השופט שגיא לא הסתיר את מורת רוחו מהמצב ואמר לנציגת הפרקליטות כי הוא "באמת לא מבין את ההתנהלות". בינתיים, למרבה האבסורד, התיק ממשיך להתנהל מול נאשם אחד שבמסגרת ההסדר היה אמור להימחק מכתב האישום.

עוד ידיעות פלילים בוואלה! חדשות
חשד לחיסול באשדוד: אדם מוכר למשטרה נהרג
תשובת המדינה: מח"ש רצתה לחקור את ברכה
איומים על פעיל ימין נוסף: "תלך לגהנום כמו גליק"

מדובר בתיק בן שנתיים. בחודש נובמבר 2012 נהג אלכס קאהן, חברו של מולנר, במכונית מסוג "פרארי" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. יחד עמו היה אדם נוסף, יואן אבוג'דיד. במהלך ביצוע סיבוב פרסה לא חוקי, פגע קאהן במכונית אחרת וגרם לה נזק קל. קאהן סירב לבקשת נהג המכונית החונה להחליף פרטים, והזמין למקום שלושה מחבריו אשר מזוהים עם ארגון הפשיעה של מולנר - גיא שחר, אייל לוי ואבי רחמים. החמישה הואשמו בין היתר בכך שאיימו על עוברי אורח למחוק ממכשירי הסלולר שלהם את התיעוד לאירוע. העבירות המיוחסות להם הן קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

לאורך כל הדרך הביעו השופטים את דעתם על הסיכויים בתיק. כבר בתחילת הדיונים אמר השופט שמאי בקר כי "הקונספציה הראייתית של הפרקליטות בתיק קרסה הלכה למעשה". בצעד חריג ביקשה הפרקליטות מהשופט לפסול את עצמו בעקבות ההתבטאות, אך הוא לא נענה לבקשה. גם נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, דחה אותה.

פעמיים ניסה השופט לשלוח את ההצדדים לגישור כאשר הוא רומז שסיכויי הפרקליטות אינם גבוהים גם כך. כאמור, היום סרבה הפרקליטות להצעת הגישור. יתכן וההחלטה נובעת מידיעה שגם אם השופט בקר ייתן עונש קל, ערכאת הערעור תהיה פתוחה בפניה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully