וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על פעיל ימין נוסף: "תלך לגהנום כמו גליק"

4.11.2014 / 16:30

העיתונאי ופעיל הר הבית ארנון סגל הגיש שתי תלונות בגין איומים על חייו, בדומה לאלה שספג גליק - אשר נורה ונפצע. לדבריו, המשטרה "לא עושה דבר" כדי לעצור את המסיתים, שגם קוראים לרצוח את נתניהו

צילום: גדעון צנטנר עריכה: קשת סידי

(העצרת שהתקיימה למען יהודה גליק, במוצ"ש)

פחות משבוע לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק, חשף היום (שלישי) ארנון סגל - עיתונאי ופעיל ימין שנאבק אף הוא למען הר הבית, כי בדומה לגליק, גם הוא סובל מאיומים על חייו בחודשים האחרונים. עוד טען סגל, שעובד בעיתון "מקור ראשון", כי גם במקרה שלו המשטרה לא עושה די בנושא. לעמוד הפייסבוק שלו הועלו תגובות של גולשים הקוראות להרוג אותו, כמו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי ימין אחרים.

פעיל הר הבית ארנון סגל הגשתי תלונות על איומים המשטרה לא עושה דבר. פייסבוק, צילום מסך
איומים על חייו של סגל בעמוד הפייסבוק שלו/צילום מסך, פייסבוק

לדברי סגל, שקיבל לדבריו מסרים מאיימים רבים ברשת הפייסבוק, האיומים על חייו קיימים כבר זמן רב, אך התגברו בצורה משמעותית בשלושת החודשים האחרונים, עם עליית מפלס המתיחות בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. "במקום לטפל בנושא, נותנים פרס לטרור והמצב רק ילך ויחמיר", אמר לוואלה! חדשות. "אם לא הספיק האסון הזה כדי לתקן את העוולות כלפי יהודים בהר הבית אז כנראה הרשויות יתעוררו רק אחרי האסון הבא".

המתיחות בהר הבית - כותרות אחרונות:
נתניהו לחברי הכנסת: "לפעול להרגעת הרוחות בהר הבית"
עצרת תפילה לשלומו של גליק: "אנחנו בסוג של חושך"
בצל המתיחות בבירה: ח"כ פייגלין ביקר בהר הבית

איומים על חייו של יהודה גליק שקיבלה אחותו בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
איומים על חייו של יהודה גליק שנשלחו לאחותו לפני ניסיון ההתנקשות/צילום מסך, פייסבוק

סגל סיפר כי הגיש לפני כחודש וחצי תלונה על איומים בפייסבוק אך היא נסגרה מחוסר זהות העבריין. תלונה נוספת הוגשה על ידו במרחב דוד ביום שישי האחרון. האיומים שמפורסמים בדף הפייסבוק של סגל אינם מותירים מקום לדמיון, וחלקם מזכירים בצורתם את אלה שקיבל גליק, מעט לפני שנורה על ידי פלסטיני ונפצע באורח קשה.

סטטוס של ארנון סגל בעמוד הפייסבוק שלו, המכיל בתגובות איומים ברצח

"אני נשבע באלוהים לנתק את הראש שלך על הגוף שלך בקרוב", "המשטרה לא עושה כלום אני בבית לחם" ו"ארנון לגיהינום כמו יהודה גליק" - את ההודעות הללו, ורבות אחרות, קיבל סגל ברשת החברתית בזמן האחרון. לאחת התגובות אף צורפה תמונה שלו שנשלחה כשעליה "איקס" אדום עליה ומעליו הכיתוב "מוות לך בקרוב" - בדומה לתמונה של גליק שנשלחה בזמנו בהודעה לאחותו.

לדבריו, "יש גורמים קבועים שמסיתים ברשת נגדנו. הם מעדכנים בכל הזדמנות שמתגלה להם שאנחנו עומדים לעלות להר הבית וקוראים להמונים לעלות להר ולפגוע בפעילים. כמעט תמיד כשאנחנו עולים הם עושים בלגן". למרות ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק חברו, ארנון מדגיש שהוא לא יפסיק את הפעילות. "אני לא חושש מהם. אני לא אתן להם את התענוג הזה. אנשים בסביבה שלי יותר מודאגים ממני, אבל אני לא אפסיק".

משטרת מחוז ירושלים: התלונות שהגיש סגל לא נסגרו

סגל מותח ביקורת חריפה על המשטרה: "לא רק שהמשטרה לא מתייחסת לתלונות הללו ברצינות, גרוע מזה - הם סימנו אותנו כאויב. רק היום עליתי להר הבית וכל הזמן צילמו אותי ואת מה שאני עושה כאילו אני פושע. הם למעשה נותנים לגיטימציה לפורעים. חבל שיקרה אסון נוסף ורק אז המשטרה תתעורר ותפסיק להתייחס אלינו כאל אויב ויטפלו במסיתים".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה: "שתי התלונות שהגיש סגל מנוהלות, ולא נסגרו, ביחידת הסייבר של מחוז ירושלים. הסמכות לפתיחה בחקירה בגין חשד לעבירות הסתה, לרבות ברשת האינטרנט, מצויה בידי פרקליטות המדינה, ועם קבלת האישור, נפתחת חקירה לבחינת קיומה של תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית".

"לציין, כי עבירות פליליות המבוצעות ברשת האינטרנט מטופלות במשטרה על ידי מערך מקצועי של חוקרי מחשב מיומנים הפרוס בכלל מחוזות משטרת ישראל ובלהב 433, אשר הוכשר לאסוף ראיות ממחשבים במסגרת חקירות מסוג זה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully