וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב סל" ו"השיק סל": כך נערוך בקרוב את הקניות בסופר

5.11.2014 / 6:00

המשרד להגנת הסביבה חשף את התחליפים לשקיות הניילון המזהמות שיחויבו בהיטל, במטרה להפחית את הנזק לסביבה. שבעה סלים - 5 לקניות גדולות ו-2 לצריכה מזדמנת - יחולקו ברשתות באמצעות תלושים של המשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחליפו את שקיות הניילון - ה"רב סל" וה"שיק סל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשרד להגנת הסביבה חשף הבוקר (רביעי) את ה"רב סל" וה"שיק סל"- הסלים שיחליפו את שקיות הניילון בסופרמרקטים וברשתות השיווק במטרה לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה. בשבוע שעבר עברה בקריאה ראשונה בכנסת הצעת החוק למיגור השקיות והמשרד מקווה להפוך את הסלים הרב-פעמיים לחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של הצרכנים.

שבעה סלים יחולקו לכל משק בית כחלופה ירוקה לשקיות המזהמות, שגורמות בין היתר לפגיעה בבעלי החיים ולנזק סביבתי בשטחים הפתוחים, בשמורות הטבע, במרחב העירוני, בחופי הים ובים עצמו. על פי הערכות המשרד, החוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית כבר בתחילת השנה הקרובה והערב יחל קמפיין טלוויזיוני של המשרד שמטרתו להסביר לציבור על השינוי הדרוש בהרגלי הקנייה שלו.

עוד בוואלה! חדשות
חשד לחיסול באשדוד: אדם מוכר למשטרה נהרג
ה"קרב" הבא בליכוד: מי יהיה שר התקשורת החדש?
תביעה: הסרטן התגלה באיחור של 6 שנים, והחולה מת

לפי סקרים שערך המשרד, ישראלי ממוצע צורך כ-275 שקיות ניילון בשנה ובסך הכול נעשה שימוש בכ-2.2 מיליארד שקיות בשנה. עוד עולה מהסקרים כי 70% מהציבור תומך בהפסקת חלוקת שקיות הניילון בחינם. עם כניסת החוק לתוקף, יוטל על כל שקית היטל שאותו יידרשו הצרכנים לשלם שיעמוד בתחילה על 30 אגורות. אחרי שנתיים ירד גובה המס ל-20 אגורות לשקית ואחרי שנתיים נוספות הוא ירד שוב למחיר של עשר אגורות לשקית.

את הסלים ניתן יהיה לקבל ברשתות באמצעות תלושים שיחלק המשרד להגנת הסביבה. במסגרת שיתוף פעולה של המשרד עם חברת החשמל, התלושים יצורפו לחשבונות החשמל ויישלחו לציבור באותה המעטפה המגיעה אליו אחת לחודשיים. בדרך זו יוקצו לכל משק בית חמישה סלים מסוג "רב סל" קשיח המיועד לקניות הגדולות, ושני סלים מסוג "שיק סל", סל מתקפל שניתן להכניס לכיס לטובת קניות מזדמנות. ה"רב סל" מיועד לשאת מצרכים שיגיעו למשקל של עד 20 קילוגרמים וה"שיק סל" יוכל לשאת מצרכים שיגיעו למשקל של עד שמונה קילוגרם. בצד אחד של הסל יוטבע לוגו הקמפיין ובצדו האחר לוגו הרשת שממנה נלקח. אורך הסלים ורוחבם עומדים על 43 סנטימטרים והם עשויים מחומר אחד, שניתן למחזור במלואו.

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הסביר: "עם הרב-סל הקניות של כולנו יהיו נקיות. במקום שקיות מזהמות, שהפכו לסמל להתמכרות מסוכנת ומזהמת, תקבל כל משפחה קופונים לסלים רב-שימושיים כתחליף ירוק וחסכוני – 'הרב-סל' לקניות הגדולות ו'השיק-סל' לקניות המזדמנות".

לפנייה לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שקיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully