וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הסרטן התגלה באיחור של 6 שנים, והחולה מת

4.11.2014 / 18:26

ב-2003 פנה תושב המרכז לבדיקות בעקבות כאבים ותחושת נימול. רופאת המשפחה של הכללית לא שלחה אותו לרופא מקצועי, וב-2009 התברר שבגופו סרטן ריאות כבר שנים. "הרופאה נהגה בזלזול, לו איבחנו בזמן, היה סיכוי טוב לריפוי"

אילוסטרציה. ShutterStock
למרות מה שעלה בצילום, החולה לא הופנה לרופא מיוחד/ShutterStock

האם מותו של גבר בן 60 ממרכז הארץ נגרם כתוצאה מהתרשלות של שירותי בריאות כללית? כך לפחות סבורים בני משפחתו וכך עולה מתביעה שהגישו נגד קופת החולים ונגד רופאת המשפחה שטיפלה בו. לטענתם, האחרונה לא אבחנה בזמן גידול סרטני שהיה בריאותיו, דבר שפגע בסיכוייו לשרוד. בני המשפחה דורשים לפצותם במיליוני שקלים. לדבריהם - העובדה שיקירם היה מעשן כבד, ומכאן גם שהיה נמצא בקבוצת סיכון לחלות בסרטן הריאות, הייתה צריכה להדליק נורה אדומה אצל הגורמים שטיפלו בו.

תחילת המקרה בשנת 2003, אז הגיע האיש לרופאת המשפחה והתלונן על כאבים בכתף ימנית ועל נימול באצבעות. הרופאה הפנתה אותו לצילום חזה, בו התגלה כתם חשוד ובדוח הבדיקה המליץ הרדיולוג שביצע את הבדיקה להפנות אותו לייעוץ אצל רופא ריאות. על פי כתב התביעה, חרף ההמלצה, הכללית והרופאה לא הפנו את המטופל לרופא שכזה. במשך השנים הבאות, הוא המשיך בשגרת חייו.

עוד ידיעות בריאות בוואלה! חדשות
15 דקות של כושר מורידות את הסיכון לסרטן השד
לא רק תרופות: טיפול אחר בהפרעות קשב
כך תכינו את ילדכם לחורף

אך השגרה נקטעה כשבשנת 2009 הוא החל לסבול משיעול ומקוצר נשימה. אז האיש פנה שוב לקופת החולים שלו, שם הפנו אותו לצילום רנטגן של החזה. הצילום הראה גוש חשוד. רופא המשפחה שראה את הממצא הפנה אותו למומחה ריאות. "ממצא דומה התגלה אצל המנוח לפני שש שנים ומסיבה לא ברורה לא עבר המנוח בירור", כתב הרופא בהפניה.

האיש אובחן כחולה בסרטן הריאות וזמן קצר לאחר מכן נותח וחלק מריאתו נכרתה. בתום טיפול כימותרפי, התאושש ושב לעבודתו ולשגרת חייו, אך כעבור שנה התגלה כי הסרטן התפשט בגופו. הוא נותח שוב והמשיך בטיפולים, כשהוא נלחם על חייו, אולם בתחילת 2013 גברה עליו המחלה והוא מת.

"האיחור באבחנה איפשר לנגע בריאה לגדול"

בכתב התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין כרמי בוסתנאי, מובאת חוות דעתו של ד"ר חיים בירן, מומחה ברפואה פנימית ובאונקולוגיה, ומי ששימש עד השנה אונקולוג בכיר בבית החולים תל השומר, שקבע כי "ניתן היה לאבחן (את מחלת הסרטן, מ"ש) כבר ב-2003. האיחור באבחנה איפשר לנגע בריאה לגדול ולרכוש תכונות אלימות יותר. המחלה חזרה והתפרצה על ידי גרורות במוח, שהביאו למותו".

עוד קבע ד"ר בירן כי "לו אובחנה המחלה במועד, היה סיכוי טוב לריפוי. משום שהאבחון המוקדם הוחמץ המנוח הגיע לטיפול בשלב מתקדם יותר שמהלכו היה קטלני". בתביעה מכונה יחסה של רופאת המשפחה לתלונות של הנפטר "רשלני ומזלזל" ונטען כי היא "סטתה מפרקטיקה רפואית מקובלת ולא נהגה כרופאה מיומנת זהירה וסבירה, כפי שמצופה מרופא אחראי, מיומן וסביר". את קופת חולים מאשימה התביעה כי "לא הוציאה הוראות או נהלים כיצד לטפל ו/או להשגיח ו/או לעקוב אחר חולים המטופלים במרפאה".

בני המשפחה מבקשים מבית המשפט לפסוק להם פיצויים גבוהים, אשר ישמשו דוגמא למקרים הבאים. בקופת חולים כללית סירבו להתייחס לטענות ומסרו כי "כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע, תימסר תגובה על כך במסגרת ההליך המשפטי".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully