וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ארדואן באמת קיבל את ההתנצלות שדרש מביידן?

4.11.2014 / 14:06

סגן נשיא ארה"ב טוען שבניגוד להודעה הרשמית, הוא מעולם לא התנצל באוזני נשיא טורקיה. שיחת הטלפון בין השניים התקיימה אחרי שארדואן זעם שביידן האשים את טורקיה במימון הטרור בסוריה

רג'פ טייפ ארדואן מאזין לנאומו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן – וושינגטון, מאי 2014. AP
ארדואן ממתין לנאומו של ביידן בוושינגטון בשנה שעברה/AP

האם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התנצל בפני נשיא טורקיה? הבית הלבן אומר שכן, אבל ביידן טוען שלא.

בחודש שעבר, דרש הנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן שביידן יתנצל, אם יתברר שסגן הנשיא האמריקני אכן מאשים את טורקיה בסיוע ללוחמים הקיצוניים בסוריה ולהעצמת כוחה של "המדינה האיסלאמית". ארדואן אף איים כי ביידן יהיה "מחוק" מבחינתו" אם לא יבהיר את הדברים.

ביידן, כך נמסר בשעתו, התנצל בפני ארדואן על ההאשמות שהפנה כלפי טורקיה. אלא שאמש, הוא הכחיש שאי פעם עשה זאת. "לא, לא התנצלתי", הדגיש ביידן בראיון לרשת סי-אן-אן. "מעולם לא התנצלתי באוזניו. אני מכיר אותו היטב, וכבר התמודדתי עמו בעבר. התקשרתי אליו, ואמרתי לו - 'תראה, מה שדווח לא היה בדיוק מה שאמרתי'".

לכאורה, מדובר בהבדל הקטן של התנצלות מול הבהרה. אך עבור טורקיה, מדובר ככל הנראה בהבדל גדול. בשל המתיחות הגבוהה במזרח התיכון, הנשיא ברק אובמה לוחץ על טורקיה לפעול בנחישות רבה יותר כדי לתמוך בקואליציה נגד "המדינה האיסלאמית", הנאבקת בלוחמי הג'יהאד בסוריה. הנשיא ביידן אף צפוי להיפגש עם ארדואן בהמשך החודש, כדי לדון עמו בנושא.

"הזרימו מאות מיליונים לכל מי שנלחם באסד"

בנאומו באוניברסיטת הארוורד בתחילת החודש שעבר, האשים ביידן את טורקיה, את ערב הסעודית ואת איחוד האמירויות בהזרמת שגויה של נשק וכסף למורדים בסוריה - נשק שבסופו של דבר הגיע לידי הארגונים הקיצוניים הפועלים במדינה. "הם הזרימו מאות מיליוני דולרים ואלפי טונות של נשק לכל מי שהיה יכול להילחם באסד", אמר ביידן.

כמה ימים לאחר מכן, הבית הלבן הודיע במפורש כי ביידן התנצל בפני ארדואן. הוא גם התנצל בפני שתי המדינות הערביות, המשתתפות כיום בקואליציה נגד "דאעש". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט אמר כי "סגן הנשיא היה כן מאוד לגבי ההתנצלות שהוא חב לארדואן".

בלשכתו של ביידן ממשיכים לומר כי "נאומו לא הובן כהלכה", וסירבו אמש להבהיר את חוסר ההתאמה בין ההצהרות השונות.

לקריאה נוספת
מבוכה לביידן: בנו סולק מהצי כי השתמש בקוקאין
ביידן האשים את ארדואן בסיוע לדאעש - והתנצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully