וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערד מתוסכלים: "גוזרים עלינו קופון, אין פה פתרונות"

2.11.2014 / 19:03

עשרות ממפוטרי מפעל "מגבות ערד" הגיעו ליריד התעסוקה שיזם משרד הכלכלה, אך לא תלו את יהבם ביוזמה. אחת המפוטרים: "מי יעסיק אישה בת 59?" גם בשירות התעסוקה מודים: אין מספיק משרות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עשרות ממפוטרי מפעל "מגבות ערד" הגיעו הבוקר (ראשון) אל יריד התעסוקה שפתח משרד הכלכלה בעיר. המפוטרים שהגיע ליריד, לא התרשמו מיוזמת המשרד וקראו לו "עבודה בעיניים". "הם זורים חול בעיננו, מציעים פה עבודות דרך חברות קבלן בבתי מלון", סיפרה פאני אדרי, בת 59, שעבדה 30 שנה במפעל ופוטרה לאחרונה. "מה יציעו לאישה בת 59?", תהתה בכעס. "רוצים להעביר אותנו לשוק עבדים ולסמן וי. הגיע הזמן שיתייחסו אלינו בכבוד".

אדרי הוסיפה כי על אף שמשרד הכלכלה מנסה לעזור למפוטרים – היא מאמינה כי יש כוחות פוליטיים ש"גוזרים קופון" על חשבונם. "אני בטוחה שמשרד הכלכלה בא לעזור, אבל נראה לי שיש כוחות פוליטיים שמנסים לגזור עלינו קופון, כמו עם הקמת מפעל אסם בערד וסגירתו בקריית מלאכי. מעבירים בעיות מכאן, לשם".

עוד בנושא:
אסם פותחת מפעל בערד - אך סוגרת המפעל בקריית מלאכי
התקווה למפוטרים? לפיד הכריז על הקמת מפעל "אסם" בערד
משרד הכלכלה: לא יועבר כסף להצלת מפעל מגבות ערד

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
הפגנה של מפוטרי ערד בשבוע שעבר/שי מכלוף

דרור נחשון, בן 62, הגיע גם הוא ליריד בלי תקווה רבה למציאת עבודה. לדבריו, הוא שלח יותר ממאה בקשות לעבודות – אך אף אחד לא חזר אליו. "מזניחים את הפריפריה", אמר. "מעדיפים להשקיע ביהודה ושומרון אך בין גדרה לחדרה לא בנו. קשה לי להאמין שמישהו יציע לי עבודה בגיל כזה".

שרה, גם היא ממפוטרי המפעל שהגיעו ליריד, סיפרה שמציאת עבודה עבורה היא אף בעייתית יותר מכיוון שיש לה ילדים קטנים. "חיפשתי עבודה בעיר ערד אבל אין פה כלום", סיפרה. "העבודות שהציעו לי הן מחוץ לערד. יש לי ילדים קטנים וזה קשה לצאת לעבוד מחוץ לעיר, אבל אין ברירה. חייבים לעבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"ראשת העיר שכחה אותנו עוד לפני ביבי ולפיד"

אניטה רוזנבאום, גם היא הגיעה לחפש עבודה ביריד, הפנתה אצבע מאשימה כלפי ראשת העיר ערד, טלי פלוסקוב. "ראשת העיר שלנו שכחה אותנו עוד לפני שביבי ולפיד שכחו", אמרה. "ילדים ובני 15 עוזרים להורים להביא אוכל הביתה. הרגע עמדתי בכניסה לתיכון, ילד יצא ואמר 'אני אתן לך נשיקה ואני רץ לעבודה'. העיר הזאת מדרדרת".

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
"בני 15 עוזרים להורים להביא אוכל הבייתה". מפוטרי ערד בהפגנה בשבוע שעבר/שי מכלוף

מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש, הודה כי מספר המשרות אשר מוצע לעובדים הוא אכן קטן ושרובן נמצאות מחוץ לעיר. "יש מספר לא גדול של משרד שמוצעות בערד, אין ספק שהחלק הגדול יושבים בבאר שבע ובדימונה. אנשים שהיו רגילים לעבוד עשרות שנים במפעל קרוב לבית, ייתכן שיידרשו לשינויים כדי להשתלב במקום עבודה חדש".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully