וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה גרסת פשרה של "חוק הגיור"

השר אורי אריאל היה המתנגד היחיד להצעת המחליטים, הנסוגה מהנוסח שאושר בשבוע שעבר לקריאה שנייה ושלישית, המפקיע את סמכות הגיור מידי הרבנות הראשית. לבני: "בשורה למאות אלפי אזרחים"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: קשת סידי

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת המחליטים בנושא הגיור. במסגרת ההצעה, גרסת פשרה של "חוק הגיור" שאושר בשבוע שעבר בוועדת החוקה והיה אמור לעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, יתרחב מערך הגיור הממלכתי ורבני הערים יוכלו לבצע גיורים באמצעות הרכבים שיקימו לשם כך, בכפוף לאישור הסופי של הרבנות הראשית לישראל. בהצבעה היום קיבלה ההצעה את תמיכת כל השרים בדיון מלבד שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. כעת תוגש הצעה זו כהחלטת ממשלה.

מגיש ההצעה, השר נפתלי בנט, ציין כי ההחלטה תשים קץ לגל הפופוליזם בנושא הגיור. "זאת החלטה אחראית ומאוזנת, הצעה שנותנת לאחינו המתגיירים יד, נותנת להם לעבור את התהליך כחוויה חיובית ותומכת וגם תוך קיום ההלכה במלואה", אמר בנט. "עתיד העם היהודי הוא לא נושא לקומבינות פוליטיות של קיצוניים משני הצדדים, ואני שמח שההצעה החשובה הזו עברה".

שרת המשפטים ציפי לבני בירכה על ההחלטה. "זוהי בשורה למאות אלפי אזרחים שהיו עד כה אזרחים סוג ב' ומעתה יוכלו לממש את שאיפתם להיות חלק מהעם היהודי בארץ ישראל", אמרה לבני. חברה לסיעה ח"כ אלעזר שטרן כינה את ההחלטה "בשורה גדולה למתגיירים". "נעבור במהירות האפשרית ליישום ההחלטה ולהקמת הרכבים שיביאו רוח חדשה לרבבות המועמדים לגיור, ובמיוחד לאלו שכבר התייאשו מגיור", אמר ח"כ שטרן.

עוד על חוק הגיור:
נתניהו מתכנן את קבורתם הפוליטית של לבני ולפיד
הרבנים הראשיים: לא נכיר בגיורים החדשים
מי חושש ממהפכה בגיור? "נזק להיסטוריה היהודית"

ישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
כולם תמכו מלבד השר אריאל. ישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בין הצעת הממשלה לחוק הגיור המקורי יש כמה הבדלים מהותיים. חוק הגיור המקורי היה מפקיע את הגיור לחלוטין מהרבנות הראשית לישראל, ואילו לא כך הדבר בהחלטת הממשלה, שבה הרב הראשי לישראל הוא החותם על כל תעודת הגיור. נוסף על כך, בהחלטת הממשלה יש ועדת היגוי של רבנים, ובהם גם ראש מערך הגיור, המפקחת על בתי הדין של רבני הערים, מדריכה אותם ומפקחת עליהם. בחוק, לעומת זאת, זה כלל לא קיים.

החלטת הממשלה היא פשרה של הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, שהסכמתו הובילה את השר בנט לחתום עליה. דרוקמן אמר לוואלה! חדשות כי החוק בכנסת הוא נורא אך גם החלטת הממשלה כפי שהיא אינה לרוחו. "אנחנו לא הצענו לא את זה ולא את זה, אבל במציאות הקיימת, שבה היה צורך לקבוע בתי דין לגיור של רבני ערים, העדפנו את החלטת הממשלה שאין להשוות אותה לחוק. היא עדיפה פי כמה מהחוק הגרוע. אישרנו את הצעת המחליטים מתוך אחריות שלא יעבור החוק בכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הרבנות: לא מקבלים החלטת הממשלה, תגרום לעוול למתגיירים

עוד קודם שאושרה ההצעה, הדגישו ברבנות הראשית שיתקשו להכיר בגיורים שיגיעו מתוקף ההחלטה. הרב הראשי הספרדי אמר כי "גיורים של רבני ערים ורבנים אזוריים שיבוצעו על פי החוק, מעמידים את הרבנות הראשית ואת כל רבני ישראל בארץ ובעולם כולו, במצב שבו הם יתקשו להכיר בגיורים אלה. לכן, אין שום אפשרות של תמיכה מצד הרבנות בהחלטת הממשלה בעניין הגיור, אף שהיא פחות חמורה מחוק הגיור".

בשבוע שעבר הצהירה מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", ההנהגה החרדית החסידית, כי אם יאושר חוק הגיור בכנסת במתכונתו הנוכחית, הם יגיבו בעריכת "ספרי יוחסין", שבהם יירשמו יהודים בלבד ושמם של המתגיירים במסגרת החוק החדש יושמט. לא ברור תגובה זו תחול גם במקרה של החלטת הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטה אחראית ומאוזנת". מציע החוק, בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבנות הראשית לישראל הודיעה היום כי היא לא מקבלת את החלטת הממשלה שעברה היום בנושא הגיור. "יש בה משום הונאת הגר והיא תגרום עוול למתגיירים", נמסר. "כבוד הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, יבקש לקיים דיון בנושא במועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבתה הקרובה, שם ייקבעו דרכי הפעולה לנוכח ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully