וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דיון סוער: חוק הגיור אושר בוועדת החוקה

27.10.2014 / 13:58

למרות ניסיונות מצד נתניהו "לקבור" את החוק שמקדמת התנועה, אשר נועד לאפשר לרבני ערים לקיים הליך גיור, הוא אושר לקריאה שנייה ושלישית. הישיבה לוותה בחילופי דברים קשים בין נציגי יש עתיד לנציגי החרדים והבית היהודי

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

בתום דיון סוער ויצרי, שלווה בחילופי דברים קשים בין נציגי הבית היהודי והסיעות החרדיות לבין נציגי יש עתיד, אישרה היום (שני) בצהריים ועדת החוקה של הכנסת את חוק הגיור כהכנה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. החוק קובע כי יוקמו בתי דין לגיור באופן שיאפשר לרבני ערים לבצע את הליך הגיור. חברי הוועדה מטעם ישראל ביתנו, יש עתיד, התנועה והעבודה תמכו בחוק, ואילו נציגי הסיעות החרדיות, הליכוד והבית היהודי הצביעו נגדו.

אישור החוק מהווה הישג ללבני וליוזם החוק מהתנועה, ח"כ אלעזר שטרן, שהצליחו להעביר את ההצעה למרות ניסיונות מצדו של נתניהו להסיר את החוק מסדר היום, תוך סיכום מוקדם עם החרדים. חברי הכנסת הערבים, ששקלו להתנגד לחוק, נעדרו מהישיבה לאחר סיכום מוקדם עם יש עתיד והתנועה.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
אהרונוביץ': "האירועים בבירה לא יסתיימו ביום-יומיים"
נתניהו מקדם בניית אלף יחידות דיור בירושלים
"עושים עלינו סיבוב": הפוליטיקאים יעזרו למפוטרי ערד?

ציפי ליבני בטקס פרישה של השופטת עדנה ארבל, בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
הישג. השרה לבני/נועם מושקוביץ

"מי שלא רצה את חוק הגיור בממשלה קיבל אותו היום בכנסת. מי שעושה תרגילים, מפר הסכמים, שלא יופתע שהוא נתקל בחומת מגן בתוך הקואליציה למען חקיקה ראויה שמשרתת את אותן מטרות שאנו מאמינים בהן, ובין היתר יהדות סובלנית ופתוחה", אמרה לבני בפתח ישיבת סיעת התנועה בכנסת.

"היום התברר שכשראש הממשלה מפר את ההתחייבות שלו למי משרי ממשלתו או לאחת המפלגות השותפות בקואליציה - יש חזית אחרת, ואני רוצה להודות, מעבר לח"כ אלעזר שטרן שהתאבד על החוק הזה, לשני השותפים לחקיקת החוק - לאיווט ליברמן וכמובן ליש עתיד", הוסיפה לבני. "יחד פעלנו לעשות את היהדות מקרבת, טובה יותר, והמסר חשוב לא רק בכנסת ובמדינת ישראל, אלא גם לאותה יהדות שחיה בחו"ל ומסתכלת לעיתים בדאבון לב על מה שקורה במדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רוה"מ נתניהו בישיבת ממשלה, ספטמבר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ניסה להסיר את החוק מסדר היום. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

כעת לא ברור האם ההצעה תעבור לבסוף להצבעה במליאת הכנסת. ישנה אפשרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבקש להעביר בממשלה החלטה מעט מרוככת יותר, שתגדיל את כוחם של הרבנים הראשיים להחליט מי מבין רבני הערים יוכלו לבצע את ההליך. גם ביש עתיד וגם בסיעת התנועה אמרו היום כי אין להם בעיה עקרונית להעביר את ההצעה ה"מרוככת" בהחלטת ממשלה - ואם הדבר לא יקרה, ההצעה תעלה למליאת הכנסת תוך שלושה שבועות, לכל היותר.

גם נציגי הבית היהודי הבהירו כי הם לא יתנגדו להחלטת הממשלה. גורמים בבית היהודי אמרו לאחר אישור החוק: "הדיל של נתניהו והחרדים נכשל. להחלטת הממשלה יכולנו להגיע כבר קודם".

שר האוצר יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! עם ינון מגל, אוקטובר 2014. נמרוד סונדרס
מתואם עם לבני. לפיד/נמרוד סונדרס

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בירך על אישור החוק, ואמר: "אני שמח שהחוק שהתחלתי לקדם בכנסת הקודמת מגיע לישורת האחרונה. היה לנו חשוב להביא את החוק להצבעה בהקדם האפשרי". הוא הדגיש כי "החוק יאפשר למאות אלפים שעלו לישראל באמצעות חוק השבות להצטרף ולהיות חלק מהעם היהודי. החוק יתגבר ויחזק את הרוב היהודי במדינה, ויסייע לרבים להינשא כדת משה וישראל".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת, אמר כי "אנו מקווים שאישור הצעת החוק בוועדה מסמל ברית חדשה של הכוחות המאמינים בצורך להציל את היהדות בישראל מידי המונופול האורתודוקסי". לדבריו, "הרוב שהושג בוועדה לטובת ההצעה משקף את הרוב שקיים בעם לשינוי הכרחי בנושא".

בניגוד למברכים, אמר ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) בעקבות אישור החוק כי "זהו יום שחור למדינת ישראל". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את יוזם החוק, ח"כ שטרן, וטען כי הוא "מעוניין לשנות את מהות הגירות והקבלה לעם היהודי, כך שעל פי ההצעה בסופו של דבר לא יהיה שום הבדל בין הליך הגיור המוכר על ידי הרשויות בישראל לבין הדרך שעושים זאת הרפורמים". לדבריו, "אנו דורשים להסיר את ההצעה מסדר היום בכל מחיר, שכן ההצעה פוגעת אנושות בשלמות העם היהודי".


לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully