וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד אהרונוביץ': "קראו לפגוע בגליק ולא עשיתם כלום"

במהלך דיון בישיבת הממשלה, תקף בנט את השר לביטחון הפנים ואמר כי אם פעיל הימין שנורה היה ב"שלום עכשיו", "כל המדינה הייתה על הרגליים". בדיון בוועדת הפנים תקף ח"כ יוגב את המפכ"ל דנינו: "אתה לא מחובר למציאות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(יוגב תוקף את דנינו בוועדת הפנים, היום: "מעבירים לך דיווחי שקר")

השר נפתלי בנט תקף הבוקר (ראשון) את השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' במהלך ישיבת הממשלה. בעת דיון לא מתוכנן על המתיחות בירושלים שלא הופיע בסדר היום המקורי, פנה בנט לאהרונוביץ' ושאל אותו מדוע המשטרה לא פועלת להגשת כתבי אישום נגד פלסטינים המתנכלים ליהודים בהר הבית, ומנגד הוגשו כתבי אישום נגד פעיל הימין יהודה גליק, שנורה ונפצע קשה בפיגוע בירושלים.

בנט התייחס גם לפרסומים על ההסתה נגד גליק שקדמה לירי והטיח באהרונוביץ': "קראו לפגוע בו, למה אף אחד לא עשה כלום עם זה? אם זה היה פעיל של 'שלום עכשיו' כל המדינה הייתה על הרגליים". נוסף על כך, הקריא בנט ציטוטים של קצינים בכירים במשטרה שכינו את יהודה גליק "האיש המסוכן ביותר במזרח התיכון" ו"קיצוני". גורם שנכח בישיבה אמר לוואלה! חדשות שראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את עמדתו של השר בנט.

עוד על ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק:
עצרת תפילה לשלומו של גליק: "אנחנו בסוג של חושך"
מצבו של גליק התייצב; "ככל שהזמן עובר הסכנה פוחתת"
גליק, שבוע לפני הירי: "ההפקרות בירושלים תעלה בחיי אדם"

איומים על חייו של יהודה גליק שקיבלה אחותו בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
תמונה שקיבלה אחותו של גליק לפני הירי/צילום מסך, פייסבוק

לדברי גורם נוסף שנכח בישיבה, בנט הפנה את הביקורת שלו גם כלפי מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים ניצב מדה אדרי, שהשתתפו גם הם בישיבה. בתגובה ענה לו המפכ"ל כי לא התקבלה שום תלונה לגבי איומים על חייו של גליק, וכי התלונות שהגיש גליק נגעו לאלימות ולעבירות רכוש, וכך גם כתב האישום שהוגש נגדו ושבעקבותיו הוצא לו צו הרחקה מהר הבית.

השר אהרונוביץ' גיבה את המפכ"ל ואת מפקד המחוז על הפעילות שלהם בעיר, וציין כי בשבועות האחרונים ניכרת ירידה חדה בהיקף יידויי האבנים. הוא הוסיף כי בוצעו עשרות מעצרים, ושלצד הפעילות הנחושה של המשטרה, ישראל מנהלת מדיניות של הידברות עם מנהיגי ציבור בקרב האוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים. אהרונוביץ' התייחס גם לדברים של השר אורי אריאל, שטען כי פעילות המשטרה בתוך השכונות במזרח העיר החלה רק בשבועות האחרונים, והשיב כי המדיניות הייתה לפעול תמיד בתוך השכונות, והפעילות הזו נעשית באופן שוטף בכל השנה.

גורמים בסביבתו של השר לביטחון פנים אמרו כי עיקר הביקורת בדיון הופנתה כלפי המפכ"ל, שפירט בתגובה על עשרות המעצרים שבוצעו ועל הצעדים הנוספים לעצירת האלימות בבירה.

השר יצחק אהרונוביץ' בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"המדיניות הייתה לפעול תמיד בתוך השכונות". אהרונוביץ' בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בישיבה התייחס גם נתניהו למתיחות בירושלים ולפגיעה בגליק, ואמר: "אני שולח מכאן איחולי החלמה מלאה ליהודה גליק שנפגע מכדורים של מרצח נתעב. אני מבקש להביע הערכה רבה לשב"כ ולמשטרה, שתוך שעות ספורות פענחו את הפשע והגיעו למבצעו. ישראל פועלת בתקיפות נגד מחבלים, נגד זורקי אבנים, נגד משליכי בקבוקי תבערה וזיקוקים. אנחנו גם נחוקק בעניין זה חקיקה יותר תקיפה וכל זה כדי להחזיר את השקט ואת הביטחון לכל חלקי ירושלים".

"גורמי האיסלאם הקיצוני מבקשים להצית בירושלים אש דתית", הוסיף ראש הממשלה. "המקום שהם מכוונים אליו יותר מכול הוא הר הבית. הם מפיצים טענות שווא כאילו אנחנו מתכוונים להרוס או לפגוע במסגד אל-אקצא וכאילו אנחנו מתכוונים למנוע ממוסלמים להתפלל בהר. הם משתמשים באמצעים של אלימות מילולית ואלימות פיזית בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות ובאותה מידה לא נשנה את סידורי הפולחן ואת הנגישות שנהוגים בהר הבית זה עשרות שנים. אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו ליהודים, למוסלמים ולנוצרים".

עימות גם בין ח"כ יוגב למפכ"ל דנינו בוועדת הפנים

בתוך כך, המפכ"ל יוחנן דנינו התייחס היום בוועדת הפנים בכנסת להיערכות המשטרה בירושלים. "אנחנו שמים כמה שיותר שוטרים בכל המקומות כולל בשכונות (הערביות). הטענה שלא נכנסים לשכונות היא לא נכונה עובדתית. אנו משתמשים באמצעי פיזור עם תותחי מים יחד עם חומרים שהוכיחו את עצמם, אם זה בכדורי ספוג ואמצעי פיזור נוספים", אמר. "המטרה המרכזית הייתה לפזר את ההמון בלי לגרום להרוגים. אנו חיים במדינה שצריך לדעת להשתמש בכוח בצורה מושכלת".

דנינו הוסיף כי המשטרה מתכוונת "למצות את הדין עם החשודים", ואמר כי "כבר ניתן לראות ירידה גדולה מאוד בהפרות הסדר וידויי האבנים. הייתיה בסילוואן ודיברתי עם המפקד בשטח, שאמר שכבר שלושה ימים לא היו אבנים".

בנקודה זו התפרץ לדבריו חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), ואמר: "מעבירים לך דיווחי שקר. צר לי לומר לך את זה אבל אתה לא מחובר למציאות". דנינו ענה ליוגב: "אתה זה שלא מחובר למציאות".

ההחלטה שאושרה בממשלה בנוגע להקשחת הענישה כלפי מיידי אבנים כוללת התייחסות ל"מיידי יורי אבנים או חפצים אחרים", כאשר הביטוי "חפצים אחרים" מתייחס בעיקר לירי זיקוקין לעבר כלי רכב, תופעה שהפכה נפוצה יותר ויותר בחודשים האחרונים. במקביל, מקדם אהרונוביץ' חוק שיגביל ייבוא והפצה של זיקוקין שיכולים לשמש לאלימות מסוג זה.

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully