וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דורשת: מאסר בפועל לאדם שהתעלל בכלב

2.11.2014 / 2:01

פרקליטות חיפה ערערה על המאסר על תנאי שגזר בית משפט השלום בעכו על תושב הצפון ששקשר לרכבו כלב עזוב, גרר אותו וזרק אותו במזבלה, שם הומת על ידי וטרינר. "עונש מקל ביותר שלא מבטא את חומרת המעשים"

תושב הצפון גרר כלב אחרי מכוניתו וגרם למותו, 6.4.13. חטיבת דובר המשטרה
"מעשה בלתי נתפס של אלימות ועינוי". הכלב שעבר התעללות/חטיבת דובר המשטרה

פרקליטות מחוז חיפה ערערה ביום חמישי האחרון בבית המשפט המחוזי בעיר על עונשו של סלימאן נאסר, תושב כפר כסרא-סמיע שליד כרמיאל, שהורשע בחודש שעבר בבית משפט השלום בעכו בעבירות של התעללות בבעלי חיים. בית המשפט גזר על נאסר שישה חודשי מאסר על תנאי, 200 שעות שירות לציבור, קנס בסך 3,000 שקל ושנה בפיקוח שירות המבחן. לדברי המדינה, מדובר בעונש קל מדי והיא מבקשת להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

"בית משפט השלום גזר עונש מקל ביותר", טענה המדינה בערעור שהוגש על ידי עורכת הדין עירין ענבר-אייזינגר. "העונש סוטה באופן קיצוני מזה ההולם והמקובל במקרים מעין אלה ואיננו נותן ביטוי ראוי לחומרה היתרה למעשיו של הנאשם". גזר הדין המקל נקבע לאחר שנאסר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של התעללות בבעל חיים.

מכתב האישום המקורי עולה כי נאסר עינה והתאכזר לכלב עזוב, שאותו מצא מתחת לחלון ביתו, שלטענתו "נבח והפריעו לו". הוא קשר חבל לרגלו של הכלב, קשר את החבל למכוניתו וגרר את הכלב כשהוא נוהג במכוניתו מרחק של מאות מטרים, עד למזבלה שבפאתי הכפר שם השאיר אותו פצוע קשות ונסע לדרכו. על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשיו נחבל הכלב ודימם קשות ורגליו שותקו. וטרינר שהוזעק לטפל בכלב נאלץ להמית אותו בהמתת חסד כדי לגאול אותו מייסוריו.

עוד בנושאי משפט ופלילים
פרסום ראשון: מצוד אחר עצור שנמלט בבאר יעקב
חשד: ישראלי המתגורר במקסיקו סחט חברות במיליוני שקלים
בן 7 נתפס נוהג ברכב בדרום - יחד עם שני אחיו הקטנים

בהודעת הערעור נטען כי "הנאשם התאכזר לכלב הנטוש והאומלל, במעשה בלתי נתפס של אלימות ועינוי ובאדישות לכאב ולסבל הרב שהוא גורם לו, ולאחר מכן הפקיר אותו לגורלו ולייסורי גסיסה במזבלת הכפר. לכן, היה מקום לגזור עליו עונש מכביד והולם. הערעור מוגש במסגרת מדיניות התביעה והגברת האכיפה בעבירות התעללות בבעלי חיים והעלאת רמת הענישה, כפי שהנחה היועץ המשפטי לממשלה. על כן מבקשת המדינה מבית המשפט להתערב בגזר הדין ולהטיל על נאסר עונש של מאסר בפועל, בנוסף למאסר המותנה ולקנס שנגזרו עליו".

דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, מסרה כי "הם מחזקים את ידי הפרקליטות. לא ייתכן שיטילו עונש כל כך קל על אדם שקשר כלב וגרר אותו בצורה כה אכזרית".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully