וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוארך שירותם הצבאי של תלמידי הישיבות לשנתיים?

2.11.2014 / 0:22

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק של ח"כ עמר בר לב מהעבודה, שלפיה בני ישיבות ההסדר ישרתו 24 חודשים במקום 17 כיום. ההצעה, שבה תומכת "יש עתיד", עלולה להיתפס כהתרסה נגד בנט, שמתנגד לה בתוקף

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
על פי ההצעה, תקופת הלימודים לא תיחשב כחלק מהשירות/GettyImages

במפלגת העבודה מנסים להרחיב את הסדקים בקואליציה: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת החוק שיזם חבר הכנסת עמר בר לב ולפיה ישרתו בני ישיבות ההסדר 24 חודשי שירות פעיל במקום 17 חודשים כיום.

לפי ההצעה, המסלול הצבאי של תלמידי ישיבות ההסדר יחולק כך שהתלמידים יעסקו 12 חודשים בלימודי תורה, לאחר מכן ישרתו 24 חודשים ואז ימשיכו בשירות פעיל או בלימוד בישיבת ההסדר לתקופה של שמונה חודשים, לפי בחירתו של החייל. תקופת הלימודים בישיבה לא תיחשב על פי ההצעה חלק מתקופת השירות הפעיל והמשרתים לא יזכו בגינה להטבות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת החוק נועדה לתקן עוול ערכי וחברתי הפוגם בשוויון בין אזרחי המדינה - בזמן שחייל במסלול רגיל משתחרר לאחר פרק זמן של 32 חודשים והופך אחראי לגורלו, ממשיך תלמיד ישיבות ההסדר בלימודיו בתמיכת המדינה לאחר שירות צבאי של 17 חודשים בלבד".

עוד ידיעות בנושא פוליטיקה וממשל
פרשנות: נתניהו מתכנן את קבורתם הפוליטית של לבני ולפיד
מהדקים אחיזה: הממשלה צפויה להחיל חוקי עבודה בשטחים
נדחה ערעורה של זועבי על השעייתה; "החלטה חסרת תקדים"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
סיעת "הבית היהודי" מתנגדת לחוק. שר הכלכלה נפתלי בנט/ראובן קסטרו

מדובר בהצעת חוק "נפיצה" מאוד לא רק בשל תוכנה, אלא בשל הרכב החותמים עליה. מאחורי ההצעה התייצבו, בין היתר, יו"ר סיעת "יש עתיד", ח"כ עפר שלח ושישה חברים נוספים ממפלגתו של לפיד. כמן כן, גם יו"ר סיעת התנועה, ח"כ מאיר שטרית ומחצית מסיעתה של שרת המשפטים ציפי לבני חתמו על ההצעה - כמו גם יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל ועשרה חברים נוספים במפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, וכן שני חברי סיעת קדימה בכנסת.

כמו כן, מדובר בהצעה שיש לה גם משמעויות פוליטיות מרחיקות לכת מבחינת יחסי הכוחות בקואליציה: סיעת "הבית היהודי", המייצגת את הציבור הדתי-לאומי, מתנגדת בתוקף להצעה, שעלתה כרעיון בשלב החקיקה של החוק לשוויון בנטל. העלאת הצעה כזו, שחתומה על ידי עשרות חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, יכולה להתפרש כהתרסה גם כלפי סיעתו של שר הכלכלה נפתלי בנט.

עוד באותו נושא

לפיד פוצץ דיון על העברת כספים ליהודה ושומרון

לכתבה המלאה

"אפליה זועקת לשמיים"

עיתוי העלאת ההצעה, בעיצומו של משבר מתמשך בין כלל סיעות הקואליציה, אינו מקרי ונועד ללחוץ על נקודות המחלוקת בין השותפות בממשלה. בשבוע שעבר היה זה כבל שהחליט להעלות לדיון את הצעת חוק "ישראל היום", שתגיע גם היא מחר לדיון בוועדת השרים לחקיקה.

היוזם, ח"כ בר לב, אמר לוואלה! חדשות: "השירות המקוצר של בני ישיבות ההסדר והתמיכה הכספית המשמעותית שהם מקבלים שנתיים לאחר תום השירות המקוצר הם אפליה זועקת לשמיים". לדבריו, "ההתבטלות של לפיד בפני בנט בעת חקיקת החוק ביטאה פוליטיקה צינית וויתור על שוויון אמתי בנטל - לכאורה, נושא הדגל של 'יש עתיד' בקמפיין הבחירות. אני מקווה שבוועדת השרים לחקיקה יעשה התיקון הנדרש לעיוות ההיסטורי הזה בכדי להגדיל את עיקרון השוויון ולא פחות חשוב - להיענות לצרכי הצבא כפי שהוצגו במהלך דיוני ועדת שקד על ידי שר הביטחון והרמטכ"ל".

לפנייה לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully