וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: המפץ הגדול לא סותר את קיומו של אלוהים

פרנציסקוס אמר את הדברים המפתיעים בפני האקדמיה המדעית של הוותיקן. הוא הסביר כי האבולוציה אינה שוללות את קיומו של "הבורא" אלא עולה עמו בקנה אחד. "אלוהים הוא לא קוסם עם שרביט"

ועידת הבישופים והקרדינלים של הוותיקן, 6 באוקטובר. רויטרס
"כשאנו קוראים על הבריאה בבראשית, אנו מסתכנים בניסיון לדמיין את אלוהים כקוסם". פרנציסקוס/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס טוען כי תיאוריית המפץ הגדול אינה סותרת את קיומו של אלוהים – כך פורסם היום (שלישי) באינדיפנדט הבריטי. האפיפיור, שדיבר בפני האקדמיה המדעית של קריית הוותיקן, הסביר כי התיאוריות המדעיות בדבר האבולוציה אינן שוללות את קיומו של "הבורא" אלא עולות עמו בקנה אחד.

"כשאנו קוראים על הבריאה בספר בראשית, אנו מסתכנים בניסיון לדמיין את אלוהים כקוסם, שלו יש שרביט קסמים שיכול לעשות הכל", אמר פרנציסקוס. "אך זה לא כך". האפיפיור הוסיף כי "אלוהים יצר את המין האנושי ואפשר לו להתפתח על בסיס חוקיים פנימיים שאותם העניק לכל האנושות, שיאפשרו להם להגשים את יעודם".

עוד ידיעות מהעולם
מועצת הביטחון תדון מחר בבנייה במזרח ירושלים
יוניצ"ף: ישראל במקום ה-4 בעולם המפותח בעוני ילדים
"ה-FBI איתר את מדליף המסמכים המסווגים הנוסף"

המפץ הגדול. ShutterStock
"האבולוציה מתיישבת עם רעיון הבריאה - היא דורשת את יצירת היצורים שמעורבים בה"./ShutterStock

האפיפיור המשיך בדבריו המפתיעים, המנוגדים לעמדה המסורתית של הכנסייה הקתולית השמרנית. "תיאוריית המפץ הגדול, שכיום משתמשים כדי להסביר את המקור של היקום, אינה סותרת את ההתערבות האלוהית של הבורא, להיפך – היא דורשת אותו. האבולוציה, בטבעה, מתיישבת עם רעיון הבריאה, משום שהיא דורשת את יצירת היצורים שמעורבים בה".

פרופסור ג'ובאני בינאמי, נשיא המכון הלאומי של איטליה לאסטרופיזיקה שיבח את דבריו של האפיפיור. "הצהרתו של פרנציסקוס היא חשובה. אנו צאצאים ישירים של תיאורית המפץ הגדול, שיצרה את היקום. האבולוציה היא תולדה של יצירת היקום", אמר בינאמי לסוכנות הידיעות האיטלקית "אדנקרונוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully