וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד קיצוני במאבק באבולה: אוסטרליה תמנע כניסת אפריקנים

28.10.2014 / 12:09

הממשלה בקנברה הודיעה כי היא נועלת את גבולותיה בפני תושבי המדינות הנגועות, מחשש להתפשטות המגפה לשטחה. צבא ארה"ב כופה בידוד על כל החיילים השבים מאפריקה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אוסטרליה סוגרת את גבולותיה בפני המגיעים מהמדינות הנוגעות באבולה ותושביהן. שר ההגירה, סקוט מוריסון, הודיע לפרלמנט כי ההחלטה החריגה "נועדה לוודא שהנגיף לא יתפשט לאוסטרליה".

הצעדים הקיצוניים הללו, הראשונים מסוגם במדינה מערבית, מגיעים לאחר שתיירת כבת 18 ממערב אפריקה אושפזה במדינה בתחילת החודש עם חום גבוה. בתחילה עלה חשש שהיא חולה באבולה, אך הבדיקות העלו כי היא לא נושאת את הנגיף.

השר מוריסון אמר לחברי הפרלמנט כי רשויות ההגירה ביטלו את אשרות הכניסה לאזרחי ליבריה, סיירה לאון וגינאה ותושביהן, שלוש המדינות שבהן התפרצה המחלה. לדבריו, "פירוש הדבר הוא שאיננו מטפלים כעת בשום בקשות לוויזה מהמדינות הנגועות". כמו כן, בוטלו אשרות הכניסה שכבר אושרו עוד לפני ההתפרצות הקטלנית, שגבתה עד כה את חייהם של כמעט 5,000 בני אדם.

ראש הממשלה טוני אבוט הוסיף כי "החשיבות העליונה שלנו היא להתכונן לכל מקרה שעלול להגיע לאוסטרליה, או למקרים שעשויים להופיע במדינות השכנות שיש בהן מערכות בריאות חלשות יותר, כמו פפואה גינאה החדשה".

חדשות נוספות מהעולם
דיווח: חמאס הציב מאות אנשי ביטחון בגבול עם מצרים
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
הסרסורים ומבריחי האורניום בסין יכולים לנשום לרווחה

הכנות לקליטת חולי אבולה בבית החולים מידלמור – אוקלנד, ניו זילנד, אוקטובר 2014. GettyImages
אוסטרליה חוששת מ"התפשטות הנגיף לשכנותיה". בי"ח באוקלנד, ניו זילנד/GettyImages

לאוסטרליה יש מדיניות הגירה מחמירה במיוחד ומעוררת מחלוקת. בשנה שעברה החלה המדינה להשיב על עקבותיהם מבקשי מקלט המגיעים בסירות רעועות, כולל בני אוכלוסיות נרדפות. חלק ממבקשי המקלט מיושבים בפפואה גינאה החדשה, שאינה מסוגלת להגן על זכויותיהם.

מאז חודש אוגוסט, 830 בני אדם שבאו לאוסטרליה הופנו לבדיקות מחשש שהם נושאים את הנגיף . איש מהם לא אושפז. 19 אזרחים ממדינות מערב אפריקה, שקיבלו אשרות כניסה מטעמים הומניטריים, נמצאים כיום במעקב רפואי צמוד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הפאניקה בארה"ב מסרבת לגווע

"אוסטרליה תרמה מיליוני דולרים לצוותים הנאבקים באבולה במערב אפריקה, אך מסרבת לשלוח צוותים מטעמה למדינות הנגועות"

אוסטרליה תרמה מיליוני דולרים לצוותים הנאבקים באבולה במערב אפריקה, אך מסרבת לשלוח צוותים מטעמה למדינות הנגועות, ודורשת מהאו"ם ערבונות לשלומם של העובדים במקרה שידבקו במחלה. מפלגות האופוזיציה באוסטרליה מותחות ביקורת נוקבת על ממשלתו של טוני אבוט, בטענה שהיא אינה עושה מספיק במסגרת המאבק הבינלאומי למגר את המגפה.

בתוך כך, צבא ארה"ב החל להכניס לבידוד חיילים ששבו ממערב אפריקה, והודיע שכל החיילים שישובו לארה"ב מהמדינות הנגועות באבולה יועברו אוטומטית לבידוד של שלושה שבועות. גם כמה מדינות בארה"ב, בהן ניו יורק וניו ג'רזי, החמירו את נהלי הבידוד בשטחן. זאת, בניגוד להוראות רשויות הבריאות והבית הלבן, המנסות לצמצם את הפאניקה בארה"ב.

מזכיר האו"ם באן קי מון מתח אתמול ביקורת חריפה על החלטת הצבא ועל ההחמרה בצעדי הבידוד במדינות ארה"ב, הנעשים, לדבריו, ללא הצדקה. מלשכתו נמסר כי "עובדי הבריאות הם אנשים יוצאי דופן, שהעניקו מעצמם לטובת האנושות. יש לתמוך במי שמפתח את סימני המחלה במקום להדביק לו סטיגמות".

שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור מבקרת במרכז לניהול המאבק באבולה בפריטאון, בירת סיירה לאון – 27 באוקטובר 2014. רויטרס
שגרירת ארה"ב באו"ם סמנתה פאוור ביקרה אמש במרכז לניהול המאבק באבולה בפריטאון, בירת סיירה לאון. הסיכות הכחולות על הלוח מסמנות היכן נאספו אמש גופות המתים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully