וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בנמלי הים: בדיקות מפני הידבקות באבולה

28.10.2014 / 10:30

נמלי חיפה ואשדוד הונחו לערוך נהלי בדיקה חדשים לכל נוסע שנכנס בשעריהם. במידה ואחד מנוסעיו ביקר במדינה שנגועה בווירוס ב-21 הימים האחרונים, לא יורשה כלי השיט לעגון בנמל

צעיר ננשך על ידי כריש מול חופי אשדוד ונפצע בינוני. שי מכלוף
לא רק מהאוויר. נמל אשדוד/שי מכלוף

לאחר שרשות שדות התעופה הכריזה על נהלים חדשים לבדיקת נוסעים מחשש להידבקות בנגיף האבולה, מצטרפים למלחמה העולמית גם נמלי הים בישראל. בשל סיכוני מגפת האבולה ובהתאם להנחיות של רשויות הבריאות בישראל, נשלח לנמלי חיפה ואשדוד מסמך שבו הונחו לערוך נהלי בדיקה חדשים לנוסעים ולעובדים של כל כלי השיט והאניות הפוקדות את ישראל.

בהתאם לכך, נוסעיו ועובדיו של כל כלי שיט המגיע לארץ, מתבקשים לחתום על הצהרת בריאות ימית ולעבור בדיקה שתקבע אם הם סובלים מהקאות, שלשולים, דימומים או חום שגובהו מעל 38 מעלות צלזיוס - סימנים שיכולים להעיד על הימצאות הנגיף. בנוסף, עליהם להכריז אם ביקרו ביבשת אפריקה במהלך ה-21 הימים האחרונים. מי שיסרב לעשות כך, יהיה מחויב למסור הצהרת בריאות שלמה ומורחבת.

התפרצות האבולה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
באן שיבח את ישראל: תורמת למאבק העולמי באבולה
כוננות אבולה: בנתב"ג תרגלו נחיתת חולים בישראל
התפרצות האבולה: נתניהו הורה על צעדי מניעה
בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה

תרגיל היערכות למגיפת האבולה בנמל התעופה בן גוריון 17.10.2014. ראובן קסטרו
תרגיל התמודדות עם מגפת האבולה בנתב"ג, החודש/ראובן קסטרו

יגאל מאור, ראש מנהל הספנות במנהל התחבורה, אמר כי "לאור התפשטות מגפת האבולה בעולם ולבקשת משרד הבריאות, ביקשנו לחדד את נושא הנהלים בנושא לפיהם על כל אניה ויאכטה המגיעות למדינת ישראל, לדווח כאשר הן מתקרבת למים הטריטוריאליים של ישראל, אם לאחד מנוסעיה סימפטומים או תסמינים שעשויים להעיד על התפתחות של אבולה".

במידה ואחד מהנוסעים ביקר באחת מהמדינות הנגועות באבולה באפריקה ב-21 הימים האחרונים, יקבל כלי השיט סטטוס "חשוד", ולפי החלטת משרד הבריאות, אז ייווצר עמו קשר על ידי גורמים מקצועיים שיחליטו אם להכניסו למים הטריטוריאליים של ישראל או לא. כל עוד מוענק לו סטטוס זה, הוא מנוע מלהיכנס למדינת ישראל ועליו לעגון במרחק מסוים מהנמל.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תרגיל התמודדות עם מגיפת האבולה בנמל התעופה בן גוריון 17.10.2014. ראובן קסטרו
נתב"ג, החודש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully