וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן שיבח את ישראל: תורמת למאבק העולמי באבולה

26.10.2014 / 1:40

מזכ"ל האו"ם העביר מכתב תודה לשגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, וזאת בעקבות התגייסותה של ישראל למאבק בנגיף שגבה עד כה את חייהם של כ-5,000 איש . "אני יודע שאוכל לסמוך על תמיכתכם"

פגישת נתניהו ובאן קי מון. אמיל סלמן, מערכת וואלה!
"מודה על שליחת ציוד רפואי ומומחים למחלות מידבקות לאתיופיה ולקמרון". באן קי מון/מערכת וואלה!, אמיל סלמן

תודה לישראל: בימים כתיקונם, ישראל אינה המדינה הפופולארית ביותר בארגון האומות המאוחדות, ובדרך כלל היא מקבלת מהארגון בעיקר ביקורת על התנהלותה. עם זאת, במהלך השבוע האחרון התקבל במשלחת ישראל לאו"ם מכתב תודה נרגש ומלא מחמאות מהמזכ"ל באן קי מון. זאת, בשל התגייסותה של ישראל לסייע למאבק בנגיף האבולה.

מכתבו של באן, שנשלח אל שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נפתח במילות תודה חמות על נכונותה של ישראל לסייע: "אני רוצה להודות לך על מכתבך בדבר מחויבותה של ישראל להצטרף למאבק העולמי נגד התפרצות האבולה, בין השאר באמצעות תרומת מרפאות נגד אבולה לסיירה לאון וליבריה".

התפשטות מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"
האבולה כבר בניו יורק: רופא ששב מאפריקה לקה בנגיף
משלחת מקובה נחתה בליבריה: "נילחם באבולה לצד ארה"ב"

השגריר השמיע אזעקה באו"ם: "הטילים הפכו שגרה". רויטרס
קיבל מכתב תודה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור/רויטרס

בהמשך כתב מזכ"ל האו"ם כי "אני מודה לישראל גם על תמיכתה הקריטית למוכנות ביבשת באמצעות שליחת ציוד רפואי ומומחים למחלות מידבקות לאתיופיה וקמרון, כדי להעביר שם תירגולים". לדברי באן, "אלה חדשות משמחות וחיוביות מאוד. תרומתה של ישראל תמלא תפקיד משמעותי בהגברת איכות ונגישות הטיפול לנפגעים".

באן הוסיף כי "לפנינו עוד דרך ארוכה" בכל הקשור למאבק באבולה, כמו גם בנוגע לשיקום המדינות שנפגעו מהמגיפה ביום שאחרי. "אני בטוח שאני יכול לסמוך על תמיכתה של ישראל", ציין בסיום מכתבו. הנגיף הקטלני גרם עד כה למותם של כ-5,000 בני אדם במערב אפריקה ובאו"ם חוששים מפני התפשטותו לאזורים נוספים ברחבי העולם.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully