וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מקובה נחתה בליבריה: "נילחם באבולה לצד ארה"ב"

22.10.2014 / 23:39

51 רופאים ואחיות הגיעו למונרוביה, חמושים בחלוקים לבנים ובדגלי קובה. "אנחנו משלבים ידיים עם אחינו האפריקנים", הסביר השגריר. המשלחת הרפואית מקובה למערב אפריקה היא הגדולה בעולם

רופאים קובנים בליבריה. רויטרס
הרופאים עם הגעתם למונרוביה, היום/רויטרס

51 רופאים ואחיות קובנים הגיעו היום (רביעי) לשדה התעופה במונרוביה, בירת ליבריה, במטרה לסייע במאמצים למיגור מגפת האבולה במערב אפריקה. למרות היחסים הדיפלומטיים המתוחים בין קובה לארצות הברית, הצוות צפוי לעבוד בשיתוף עם מקביליו האמריקנים הפועלים במדינה.

אנשי הצוות, שטסו במטוס של חברת התעופה הלאומית "קובנה", הגיעו לשדה התעופה כשהם מנופפים בדגלי קובה. שגריר קובה בליבריה, חורחה לפברה, אמר: "אנחנו לא יכולים לראות את אחינו מאפריקה בזמנים קשים אלה, ואנחנו בקובה משלבים עמם ידיים".

העולם נלחם באבולה - עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב בכוננות אבולה: תוגבל כניסת נוסעים ממערב אפריקה
בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה
"מספר הקורבנות מאבולה - גבוה הרבה יותר ממה שדווח"

נשיא קובה ראול קסטרו ומקבילו הוונצואליאני ניקולס מאדורו בוועידה בנוגע לאבולה בהוואנה, קובה, 20 באוקטובר. AP
נשיא קובה ראול קסטרו/AP

ארגון הבריאות העולמי מסר היום כי לפחות 4,877 בני אדם מתו עד כה מהתפרצות המחלה, הקשה ביותר שתועדה בהיסטוריה, ולפחות 9,936 מקרים נוספים של המחלה נרשמו. עוד נמסר כי במדינות בהן המגפה התפרצה באופן החמור ביותר – ליבריה, סיירה לאון וגינאה – מספר המיטות בבתי החולים עומד על כרבע מהכמות הנחוצה על מנת לטפל בכל החולים.

המשלחת הרפואית מקובה היא הגדולה ביותר שנשלחה מכל מדינות העולם, עם 165 רופאים ואחיות שכבר הגיעו בתחילת החודש לסיירה לאון, ו-40 נוספים שצפויים להגיע בהמשך היום לגינאה. למרות היחסים המרים עם וושינגטון מאז המלחמה הקרה, הבהיר השגריר הקובני: "אנחנו מוכנים במאת האחוזים לשתף פעולה עם האמריקנים. עלינו להילחם באבולה, ויש להניח בצד כל דבר אחר".

הרשויות בהוואנה הכשירו 461 רופאים ואחיות להתמודדות עם המחלה הקטלנית, ו-256 מהם כבר נשלחו למדינות מערב אפריקה, לתקופה של שישה חודשים. שאר אנשי הצוות שהוכשרו נותרו בקובה, וממתינים למימון נוסף מהאו"ם שיאפשר את שליחתם למדינות הנגועות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רופאים קובנים בליבריה. רויטרס
רופא קובני רוחץ את ידיו עם הגעתו לליבריה, היום/רויטרס

סגן שר הבריאות של ליבריה, מתיו פלומו, אמר למשלחת הקובנית עם הגעתה: "כעת כשאתם בליבריה, נלך לכל העיירות וליערות על מנת לוודא שכל החולים מובאים ליחידות הטיפול באבולה, כדי שתוכלו לסייע להם ולטפל בהם".

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי שיבח אף הוא את פעילותה של הוואנה במערב אפריקה בשבוע שעבר. מאז עלייתו לשלטון של פידל קסטרו, קובה שלחה צוותים רפואיים לאזורי אסון, לעתים בתמורה לכסף או לסחורות. יותר מ-50 אלף אנשי רפואה קובנים מוצבים כיום ב-66 מדינות.

אנשי הרפואה זכו לכינוי "צבא החלוקים הלבנים", וסיפרו טרם יציאתם למונרוביה כי הם חלק מהיסטוריה ארוכה של סיוע רפואי שמעניקה קובה למדינות העולם. הרופאים הוסיפו כי הם חשים חובה להילחם באבולה, ומוכנים לקחת את הסיכון הכרוך בהגעה למדינות הנגועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully