וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה

21.10.2014 / 16:32

כחלק מהיערכות למניעת כניסת אדם נגוע בנגיף הקטלני לישראל, התבקשו עובדים בנמל להפנות נוחתים של "אייר אתיופיה" לעמדות בידוק. משסירבו הוזעקו שוטרים במקומם. רשות שדות התעופה: "הנהלים ירועננו"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מודיע על צעדי היערכות לאבולה, בשבוע שעבר)

במהלך התקופה האחרונה נערכת ישראל למקרה שיגיע לישראל אדם שחולה בנגיף האבולה הקטלני. בשבוע שעבר אף הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על שימת דגש על תשאול נוסעים שיגיעו לישראל ממדינות באפריקה שבהן התפרצה המחלה.

עם זאת, לוואלה! חדשות נודע היום (שלישי) על תקרית לא נעימה שהתרחשה בהקשר זה בנמל התעופה בן גוריון. בשעות הצהריים סירבו עובדים בנמל להיכנס לטרמינל 1 ולהכווין את הנוסעים שהגיעו בטיסת "אייר אתיופיה" אל עמדות התשאול הרפואי ובדיקות החום במקום. זאת, מחשש להידבקות בנגיף. בלית ברירה נאלצו בנתב"ג להזעיק שוטרים שיעשו את העבודה במקומם.

התפרצות האבולה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"מספר הקורבנות מאבולה - גבוה הרבה יותר ממה שדווח"
ארגון הבריאות העולמי מודה: "נכשלנו בטיפול באבולה"
כוננות אבולה: בנתב"ג תרגלו נחיתת חולים בישראל

תרגיל היערכות למגיפת האבולה בנמל התעופה בן גוריון 17.10.2014. ראובן קסטרו
תרגיל היערכות לאבולה בנתב"ג, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במסגרת צעדי ההיערכות שעליהם הורה ראש הממשלה לשם התמודדות עם האבולה, הוחלט על תשאול של נוסעים שנוחתים מכל מדינות אפריקה, ולא רק מהמדינות שבהן התפרצה כבר המחלה – ליבריה, סירה ליאון וגינאה. מלבד נתב"ג, התשאול ייעשה בכל מעברי הגבול לישראל. זאת, נוסף על שלטי המידע הקיימים במעברים בשפות עברית, אנגלית צרפתית וערבית.

מרשות שדות התעופה נמסר: "הליך בדיקת הנוסעים בנתב"ג פועל כסדרו כאשר עובדי מד"א מודדים את חום הנוסעים המגיעים מאפריקה, ובכלל זה הטיסה מאתיופיה. מדובר במקרה נקודתי, ויצויין כי העובדים, כמו גם מנהלי יחידותיהם, תודרכו על ידי הרופא המחוזי במשרד הבריאות למניעת חשש לגבי הטיפול בנוסעים המגיעים מאפריקה ואלו ירועננו. זאת, נוסף על העובדה כי לישראל אין טיסות ישירות מהאזורים הנגועים במערב אפריקה".


לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully