וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: אם שסייעה לטייח אונס במשפחה הורשעה בסיוע

28.10.2014 / 1:24

האב הורשע במגוון עבירות מין שביצע במשך שני עשורים בבנותיו. האם, שהייתה מודעת למעשיו ואף ניסתה לטייחם, הורשעה באופן תקדימי בסיוע לאינוס בת משפחה. "היא שכנעה את בנותיה כי גילוי עריות הוא נפוץ בהרבה בתים"

אילוסטרציות הטרדות מיניות. ShutterStock
אילוסטרציות הטרדות מיניות/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אתמול (שני) בני זוג, הורים לתשעה ילדים ממרכז הארץ, במגוון עבירות אונס וסיוע לאונס שביצעו בילדיהם. בכתב האישום יוחסו לאב חמישה סעיפים של תקיפות מיניות, מעשים מגונים מעשי אינוס וסדום שבוצעו בתקופה של למעלה משני עשורים. בנוסף, האב הואשם בהדחה בחקירה, זאת משום שניסה להדיח את בנותיו לחזור בהן מהאישומים שהטיחו בו ולהעיד עדות שקר. אשתו, שהייתה מודעת למעשים, הורשעה במגוון עבירות של סיוע לתקיפה מינית, סיוע לניסיון אונס, סיוע למעשה סדום, סיוע למעשה מגונה בבת משפחה וסיוע לאינוס בת משפחה. זאת, על אף שהסיוע לא בוצע פיזית.

על פי כתב האישום, בין השנים 1988-2011, תקף האב שלוש מבנותיו. היות וחלפו מעל עשר שנים מאז בוצעו חלק מהעבירות, כתב האישום הוגש באישור היועץ המשפט לממשלה.

עוד בוואלה! חדשות:
אישום: הסייעת בגן הורתה לכל הילדים להכות בן שלוש
עשרות נשים וילדים: היום ייגזר דינו של גואל רצון
חשד לפדופיליה: מורה מירושלים ניהל שיחות מיניות עם נערים

ילדה בוכה. ShutterStock
האם הייתה נתונה להתקפי זעם חוזרים ונשנים/ShutterStock

כשסיפרה אחת הילדות לאמה שאביה נוגע בה "כמו בעל באישה" התעלמה האם ואמרה שזה בסדר. בפעם השנייה שפנתה אליה, לקחה אותה האם ליועצת אולם הילדה סירבה לדבר. כששאלה היועצת את האם למה לדעתה זה קרה, היא השיבה: "כי בתור הבת הבכורה, אותה ילדה עושה הרבה דברים בבית ומכינה את בגדיו (של האב) למקלחת, וכנראה שהוא רואה בה אישה שנייה". בשלב זה צעקה היועצת על הילדה שתפסיק לפתות את אביה. האם לא התערבה.

במקרה אחר בו גילחה אחת הבנות את המקומות המוצנעים בגופה להוראתו של האב, שאלה האם לפשר הדבר והבינה מבתה שהאב הורה לה לשעות זאת. "חשבתי שטיפלנו בבעיה", השיבה האם ולא עשתה דבר בעניין. היה יום בו האמת כמעט יצאה לאור, כאשר בעקבות ריב בין בני הזוג התקשרה האם לאחיו של בעלה וביקשה שיבוא במטרה "לשים לזה סוף", אולם אז איים האב על בתו ואמר לה שאם תדבר היא לא תראה יותר את אחיה. אחיו של האב הגיע לבית המשפחה, הילדה שמרה על שתיקה והאם, שוב, לא פצתה את פיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האם ידעה לאורך כל הדרך מה קורה תחת אפיה

השופטת צילה צפת, שכתבה את פסק הדין יחד עם השופטים שרה דותן ואבי זמיר, התייחסה בהרחבה לתפקידה של האם באירועים המצמררים שנחשפו במהלך המשפט. מעבר לסיוע שהעניקה לאב, העידו ילדיה כי בבית שררה אווירה של פחד וכי האם הייתה נתונה להתקפי זעם חוזרים ונשנים. אחת מהבנות סיפרה על אירוע בו חבטה בה אמה עם מחבת כבדה עד שאיבדה הכרתה. בת אחרת סיפרה כי אמה דחפה את ראשה לאסלה וניסתה להצמיד מגהץ לפניה. לפי העדויות, כל הילדים ספגו מכות באמצעות מוטות, חוטי חשמל וחגורות אולם אחת האחיות העידה כי נחשפה רק בשלב מאוחר להתעללות המינית שעברו אחיותיה.

בית המשפט הדגיש כי האם ידעה לאורך כל הדרך מה קורה תחת אפיה. היא אף סיפרה לאחת מבנותיה כי היא שאלה את בעלה מדוע אינו "נוגע" בילדה אחרת. "זאתי הייתה קוברת אותי", ענה. לאורך השנים ניסתה אותה בת לשים קץ לחייה כמה וכמה פעמים - בחטיבת הביניים על ידי בליעת כדורים, ובפעם אחרת שתתה אקונומיקה.

"הנאשמת הייתה מודעת לטיב התנהגותה המסייעת", כתבה השופטת צפת. "היא ידעה כי בשל מחדלה לנקוט פעולה נגד הנאשם הוא ממשיך להרהיב עוז ואף מגביר תעוזתו. היא אמנם לא עשתה את הפעולות בעצמה אבל שכנעה את בנותיה כי גילוי עריות הוא נפוץ בהרבה בתים וכי שירותי הרווחה רק הורסים משפחות". "תתנחמי שבכל בית זה קורה ואסור לך ללכת למשטרה.. המשטרה, הם הורסים את החיים של הבנאדם.. זה תיקון העולם שלך", אמרה האם לבתה. היא הורשעה כאמור במגוון עבירות של סיוע לתקיפה מינית, סיוע לניסיון אונס, סיוע למעשה סדום, סיוע למעשה מגונה בבת משפחה וסיוע לאינוס בת משפחה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully