וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לשב"ס: שכחו להביא את גואל רצון לגזר הדין

הקראת גזר דינו של עבריין המין המורשע שנקבעה לשעה 9:00 נדחתה שכן תקלה במערכת הזימונים המומחשבת של שירות בתי הסוהר הביאה ל"שכיחתו" של רצון בכלא באר שבע. הדיון יתקיים בעוד מספר שעות

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

מבוכה בשירות בתי הסוהר: גזר דינו של עבריין המין המורשע גואל רצון, שאמור היה להינתן הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב נדחה בעקבות תקלה של יחידת נחשון של השירות ששכחה להביא את רצון מבית הכלא שבו הוא מוחזק. בעוד השופטים, הסנגורים והתובעים ממתינים לתחילת הדיון, נזכרו בשב"ס כי שכחו להביא את העצור מכלא אשל בבאר שבע. המבוכה בשב"ס הייתה כה רבה כי במשך דקות ארוכות ניסו בארגון להבין כיצד קרתה התקלה.

בדיקה ראשונית העלתה כי תקלה ממוחשבת לטענת גורם בכיר בשב"ס הביאה לשכיחתו של העציר בכלא. "מרגע שזיהינו את התקלה פעלנו במהירות להוצאתו של העציר מהתא ואנחנו מאמינים שבתוך שעתיים, שלוש נוכל להביא אותו אל בית המשפט", אמר הגורם הבכיר. בשב"ס מסבירים כי הליך הוצאת אסירים ועצורים מהכלא לבית המשפט מתבצעת באמצעות מערכת ממוחשבת המתעדכנת מדי יום. "אנחנו בודקים את מהות התקלה במטרה להבין כיצד נשכח העציר ולא הוזנה יציאתו לדיון", אמר גורם בשב"ס.

רצון הורשע בחודש שעבר בשורת עבירות מין בשש מתוך שבע המתלוננות שהעידו נגדו - נשותיו, שחלקן הן גם בנותיו. לאחר ארבע שנות דיונים הורשע רצון ב-15 מתוך 16 העבירות שבהן הואשם, ובהן אונס בנסיבות מחמירות, עבירות מין במשפחה, מעשי סדום ומעשים מגונים. כמו כן, הוא הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

הפרקליטות ביקשה להטיל עונש כבד של עשרות שנים על רצון, בין היתר בשל ריבוי העבירות וחומרתן. העונש המרבי על החמורה שבהן הוא 20 שנות מאסר. עורכות דינו, שלומציון מנדלמן-גבאי ורויטל קוצר, ביקשו להתחשב בגילו המבוגר ובעובדה שהמעשים לא בוצעו בכוח אלא בהסכמה, לטענתן, ולא לגזור עליו את העונש המקסימלי.

עוד ידיעות על גואל רצון:
אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון: "סירס לי את האישיות"
הערכה: הפרקליטות תבקש לפחות 25 שנות מאסר לגואל רצון
"התביעה במשפט רצון נסמכה על עובדות חלקיות ביותר"

גואל רצון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
ביצוע אונס בנסיבות מחמירות, עבירות מין במשפחה, מעשי סדום, מעשים מגונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. גואל רצון/ראובן קסטרו

על אף הרשעתו של רצון בעבירות רבות, הוא זוכה מהעבירה התקדימית של החזקה בתנאי עבדות. זו הייתה הפעם הראשונה שהפרקליטות העמידה לדין על אישום זה. הפרקליטות בתיק, דליה אברמוף ורנית בר-און, טענו כי אף שעל המתלוננות לא הייתה מגבלה פיזית, קוגניטיבית או משפטית שמנעה מהן לעזוב את רצון או להתעמת עמו, הן לא היו בנות חורין משום שנמצאו במצב של "שליטה מנטלית".

השופטים דחו את הטענה הזאת, משום שלדבריהם, "הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להכיר באפשרות כי ניתן להשתיל בלבו של אדם מחשבות וכוונות לא לו". בקביעתם פסקו: "איננו סבורים שיש מקום לקבל את התיאוריה בדבר קיומה של שליטה מנטלית באדם אחר כבסיס לקביעת ממצאים בבתי המשפט בישראל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גזר דין לגואל רצון, ספטמבר 2014. דרור עינב
"גואל רצח נשים וילדים". רצון בפסק הדין לפני כחודש/דרור עינב

בכתב האישום החמור שהוגש נגד רצון, שלו נולדו 40 ילדים מנשותיו השונות, נכתב כי במשך שנים "יצר לעצמו מעמד של כל יכול כלפי נשותיו וכמי שבעל יכולות ריפוי, הרס וקללה, ובאמצעות אלה שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט, ברגשותיהן ובתפקודן". עוד נכתב כי רצון הכיר את אחת מנשותיו בזמן שהייתה בת חמש, כשהתגוררה אצל סבה עם אחותה ואמה. הוא סיפר לאחותה שהוא ניחן בכוחות על-טבעיים וגרם לה לפתח בו תלות, עד שהיא אפשרה לו להתערב בגידולה של אחותה הקטנה. כאשר הייתה הילדה בת 14, היא התלוננה שהיא לא חשה בטוב, ואובחן שהיא סובלת מציסטות בחזה. במסווה של טיפול רפואי, נכתב, נגע רצון באזורים האינטימיים שלה, ביצע בה שורה של עבירות מין במשך תקופה ארוכה, ולבסוף אף אנס אותה.



לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • גואל רצון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully