וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הפרקליטות תבקש לפחות 25 שנות מאסר לגואל רצון

22.10.2014 / 0:33

בבית המשפט המחוזי בתל אביב ייערך היום דיון הטיעונים לעונש במשפטו של רצון, שהורשע ב-15 עבירות מין בנשותיו לשעבר. הוא לא צפוי להביא מסמכים או עדים מטעמו שיעידו על אופיו

צילום: ירון שרון, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל

(הרשעת גואל רצון, בחודש שעבר: "רק מחסום נפשי מנע מהמתלוננות מלעזוב")

בבית המשפט המחוזי בתל אביב יישמעו היום (רביעי) הטיעונים לעונש במשפטו של גואל רצון, שהורשע ב-15 עבירות מין בנשותיו לשעבר. בפרקליטות מנועים אמנם לנקוב במספרים מדויקים לקראת הדיון, אולם ההערכות הן כי הם ידרשו מבית המשפט לגזור עליו לפחות 25 שנות מאסר. זאת, בשל ריבוי העבירות שבהן הורשע רצון.

עורכות דינו של רצון, שלומציון מנדלמן-גבאי ורויטל קוצר, צפויות לבקש להקל ככל האפשר בעונשו ולהתחשב בנסיבות ביצוע העבירות. זאת, בין היתר בשל העובדה כי לטענתן רובן בוצעו בהסכמה ולא בכוח. גם גילו של רצון, 64, יכול להיחשב כסיבה נוספת להתחשב בעונשו. כמו כן, רצון לא צפוי להביא מסמכים או עדים מטעמו כדי שיעידו על אופיו במטרה להקל את עונשו.

גואל רצון הורשע - כותרות נוספות:
גואל רצון הורשע ברוב עבירות המין, זוכה מסעיף העבדות
נשותיו של רצון זועמות: "הייתה עבדות טוטאלית"
"התביעה במשפט רצון נסמכה על עובדות חלקיות ביותר"

גואל רצון בהכרעת הדין בית המשפט המחוזי בתל אביב, ספטמבר 2014. מוטי מילרוד, מערכת וואלה! NEWS
גואל רצון בבית המשפט ביום הרשעתו/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד

בחודש שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב, בהרכב של שלושה שופטים, את רצון ב-15 מתוך 16 עבירות מין שבהן הואשם, אשר כללו אונס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כמו כן, השופטים זיכו את רצון מהעבירה ה-17 שבה הואשם: הסעיף התקדימי של החזקה בתנאי עבדות.

"שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט"

בכתב האישום החמור שהוגש נגד רצון, לו נולדו 40 ילדים מנשותיו השונות, נכתב כי במשך שנים "יצר לעצמו מעמד של כל יכול כלפי נשותיו וכמי שבעל יכולות ריפוי, הרס וקללה, ובאמצעות אלה שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט, ברגשותיהן ובתפקודן".

עוד נכתב כי רצון הכיר את אחת מנשותיו בזמן שהייתה בת חמש, כשהתגוררה אצל סבה עם אחותה ואמה. הוא סיפר לאחותה שהוא ניחן בכוחות על-טבעיים וגרם לה לפתח בו תלות, עד שהיא אפשרה לו להתערב בגידולה של אחותה הקטנה. כאשר הייתה הילדה בת 14, התלוננה שהיא לא חשה בטוב, ואובחן שהיא סובלת מציסטות בחזה. במסווה של טיפול רפואי, נכתב, נגע רצון באזורים האינטימיים שלה, ביצע בה שורה של עבירות מין במשך תקופה ארוכה, ולבסוף אף אנס אותה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully