וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פרסם סרטון מכובאני: "הלחימה כמעט הסתיימה"

עיר הגבול כובאני הפכה למוקד הלחימה בין האיסלאמיסטים לכורדים, אך בסרטון חדש נראה עיתונאי חטוף המסייר בעיר ומסביר: "ממש שקט פה". את הסרטון פותח תיעוד ממזל"ט של "צבא המדינה האיסלאמית"

צילום מסך

העיר הסורית כובאני, הנמצאת על גבול טורקיה, הפכה למוקד הלחימה בין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין הכוחות הכורדים, ונחשבת נקודה אסטרטגית, שלוחמי הארגון הקיצוני ניסו להשתלט עליה פעמים רבות – עד כה ללא הצלחה.

אולם בסרטון חדש שפרסם דאעש אמש (שני), נראה העיתונאי הבריטי החטוף ג'ון קנטלי כשהוא "מדווח" מהעיר כובאני. דבריו של קנטלי בסרטון, הראשון המצולם בעיר עצמה מאז החלה הלחימה, ככל הנראה מתוסרטים לחלוטין, עם דיווחים על כך שהלחימה "כמעט והסתיימה", ולוחמי הארגון מבצעים "טיהור סופי".

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה: כוחות כורדים מעיראק יצטרפו ללחימה בכובאני
אחרי הפוגה בקרבות: דאעש ממשיך להתקדם בכובאני
לראשונה: ארה"ב הצניחה נשק למורדים הכורדים

העיר כובאני מופצצת מהאוויר, אוקטובר 2014. רויטרס
העיר כובאני מופצצת מהאוויר/רויטרס

קנטלי, בן 43, נלקח בשבי הארגון בסוף שנת 2012. "כעת, הקרב על כובאני מתקרב אל סופו", אמר קנטלי בסרטון, "ניתן עוד לשמוע יריות באופן לא קבוע, כתוצאה ממבצעי הטיהור של המוג'אהדין (הלוחמים), אבל ממש שקט פה, כמו שאתם יכולים לראות".

הסרטון נפתח בצילום אווירי, אשר לטענת הארגון צולם על ידי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) של "צבא המדינה האיסלאמית", כשברקע נשמעים חילופי אש. "בניגוד למה שכלי התקשורת המערביים גורמים לכם להאמין, אין פה קרב מקיף", הוסיף קנטלי, שעה שהוא מצולם מסייר ברחבי העיר.

ביום שישי, אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי המפלגה הדמוקרטית המאוחדת בסוריה (PYD), מפלגה כורדית-סורית, אפשרה ל-1,300 לוחמים מהצבא הסורי החופשי להיכנס לכובאני. ה-PYD שולטת בעיר הכורדית כובאני שבצפון סוריה ואנשיה נלחמים ב"מדינה האיסלאמית" בסיוע תקיפות אוויריות של הקואליציה נגד דאעש, אותה מובילה ארצות הברית.

(עדכון ראשון: 22:35)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד מיוחד: העיתונאי החטוף מדווח ממוקד הלחימה של דאעש. צילום מסך
"בניגוד למה שכלי התקשורת המערביים גורמים לכם להאמין, אין פה קרב מקיף". קנטלי/צילום מסך
לוחמים כורדים צופים בעיר כובאני מטורקיה. רויטרס
כורדים צופים בקרבות בכובאני מצדו הטורקי של הגבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully