וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרחבת ההתנחלויות אינה תואמת את המאמצים לשלום"

גורמים רבים בקהילה הבינלאומית יצאו נגד ההכרזה הישראלית על קידום הליכי תכנון של כאלף יחידות דיור חדשות בירושלים, מעבר לקו הירוק. "מציב בסימן שאלה רציני את מחויבותה של ישראל לפתרון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אם ישראל רוצה לחיות בשלום, עליה לנקוט בצעדים שיפחיתו את המתח" – כך אמרה אמש (שני) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, בתגובה להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם הליכי תכנון לבניית כאלף יחידות דיור חדשות בירושלים, מעבר לקו הירוק.

לדבריה, "המשך נקיטת צעדים כאלה אינו תואם את המאמצים לשלום". מאז חשיפת התכנית הבוקר נשמעה ביקורת חריפה מצד גורמים בישראל, ברשות הפלסטינית ובקהילה הבינלאומית. מדובר על כ-660 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה ועוד כ-400 יחידות דיור בשכונת הר חומה, בנוסף לקידום פרויקטים בתחום התשתיות בהתנחלויות בגדה המערבית.

עוד בוואלה! חדשות:
וינשטיין דרש הבהרות בנוגע להפרדה באוטובוסים בגדה
נתניהו: "בנינו כמו כל ממשלות ישראל הקודמות"
בצל המתיחות בבירה: ראש הממשלה הפלסטיני הגיע להר הבית

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
"אנחנו לא יכולים שלא לגנות החלטה כה לקויה שמגיעה בתזמון כה בעייתי". הר חומה/רויטרס

דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, מאיה קוצ'יאנצ'יץ', מסרה אמש כי האיחוד ביקש הבהרה בנוגע לתכניות של ירושלים. לדבריה, אם הרחבת הבנייה תאושר, "זה יציב שוב בסימן שאלה רציני את מחויבותה של ישראל לפתרון מדיני שיושג באמצעות משא ומתן עם הפלסטינים".

"אנחנו לא יכולים שלא לגנות החלטה כה לקויה שמגיעה בתזמון כה בעייתי, ואנחנו קוראים לביטול מידי שלה", הוסיפה קוצ'יאנצ'יץ'. "אנחנו מדגישים כי ההתפתחות העתידית של היחסים בין האיחוד האירופי וישראל יהיה תלוי במעורבותה של ישראל בתהליך שלום לקראת פתרון בר-קיימא של שתי מדינות".

גם ברשות הפלסטינית נשמעה ביקורת על התכנית. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לכנס ישיבת חירום בנוגע לפגיעות שמבצעת, לדבריו, ישראל בירושלים ולפגיעותיהם של המתנחלים בהר הבית - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וואפא".

דוברו של אבו מאזן נביל אבו רודיינה מסר כי הרשות דורשת ממועצת הביטחון לעצור מיידית את תוכנית הבנייה החדשה במזרח ירושלים שאישרה ממשלת ישראל, ואמר כי התוכנית מהווה "איום מסוכן על תהליך השלום".

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, מסר: "אנו מגנים את ההכרזה הישראלית על הרחבת ההתנחלויות הבלתי-חוקיות בירושלים המזרחית הכבושה, בירת מדינת פלסטין, וסביבה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
"ראייה לכוונה לבצע פשעים נוספים". עריקאת/AP

לדבריו, "ההכרזה הישראלית מהווה ראייה לכוונה לבצע פשעים נוספים, לפי החוק הבינלאומי". עריקאת רמז כי ניתן "להעניש" את ישראל על "פשעים" אלה במסגרת מערכת המשפט הבינלאומי, לאחר שגורמים ברשות איימו בעבר בהצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

יו"ר הפרלמנט בירדן, עאטף טראונה, אמר גם הוא כי מעשי "התוקפנות" הישראלית נגד הפלסטינים "אינם פחות טרוריסטיים" ממעשיו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לדבריו, "המתקפות החוזרות ונשנות נגד הפלסטינים, אדמתם ומקומותיהם הקדושים מעוררות דאגה".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית "פטרה", הפרלמנט בעמאן קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל, במטרה "לשים סוף לתוקפנות נגד המקומות הקדושים לאיסלאם בירושלים, לעצור את מפעל ההתנחלות ולשוב למשא ומתן עם הפלסטינים".

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully