וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קורץ לחרדים: רציתי אותם בקואליציה, דרושה אחדות

27.10.2014 / 20:36

אחרי נאום מדיני בפתיחת מושב הכנסת, התראיין ראש הממשלה ל"קול ברמה" ואמר כי לא הוא זה שמנע את כניסת הסיעות החרדיות לקואליציה. "הייתה התנגדות של כמה משותפיי, ולצערי היא מנעה יצירת ממשלת אחדות"

באדיבות "קול ברמה", צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, אלי מנדלבאום, עריכה: מתן חדד

אחרי הנאום בכינוס פתיחת מושב החורף של הכנסת - שהיה בגוון ימני מהרגיל, העניק הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו ריאיון לרדיו החרדי "קול ברמה", שבו הבהיר כי לא הוא התנגד לצירוף המפלגות החרדיות לקואליציה ברשותו, אלא "שותפיו" לממשלה.

בתקופה בה נראים סדקים בקואליציה בצל המו"מ המדיני התקוע והעיכוב בטיפול ביוקר המחיה, וכשנשמעים קולות על הקדמת הבחירות – קורץ נתניהו לחרדים, מי שהיו בעבר שותפיו הטבעיים.

בתשובה לשאלה אם הוא הוביל את הרחקת המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מהממשלה הנוכחית אמר כי "החרדים לא היו מנודים מהקואליציה בראשותי, מפני שלא אני הוא זה שהתנגדתי לצירוף של איזושהי מפלגה". לדבריו, "זו הייתה התנגדות של כמה משותפיי, ולצערי היא מנעה יצירת ממשלת אחדות רחבה. אני חושב שזה מה שצריך בימים אלה, אחדות רחבה, (של) עם ישראל על כל חלקיו, כל פלגיו". הוא המשיך ואמר כי הוא "ניסה לגבור עליה (על ההתנגדות), ולא היה לנו את הכוחות ולא את המספרים".

עוד ידיעות מהזירה הפוליטית בוואלה! חדשות
אחרי הגיור: הכנסת תצביע הערב על חוק הפונדקאות
סער על חוק המסתננים: "לא אתפשר גם בימיי האחרונים"
בצל המתיחות בבירה: ראש הממשלה הפלסטיני הגיע להר הבית

הוא שב והבהיר כי "אם הדבר היה בידיי, כמובן שאני אינני מנדה חרדים, זה אבסורד. אני לא נוהג כך - לא בחיי הציבוריים ולא בחיי הפרטיים".

"לפעמים אומרים דבר שאינו משקף את המציאות"

ראש הממשלה התייחס ליריבות שהתפתחה בינו לבין הסיעות החרדיות נוכח אי-צירופן לממשלה ואמר ש"אין לזה יסוד והצדקה". "לפעמים אומרים דבר שאינו משקף את המציאות. אני חושב שהם יודעים היטב את האמת ואני חושב שגם הציבור החרדי יודע את האמת - והאמת היא האמת. אי אפשר לשנות אותה על ידי אמירה זאת או אחרת", אמר. לראיה, כך לפי נתניהו – הוא ביקש למנוע את חוק הגיור החדש, אך שוב ה"מספרים" היו נגדו. "בחוק הגיור, הכוונה שלי הייתה ברורה, רציתי לשמור על אחדותם, לא לקרוע קרעים ולא לגזור גזרים, שוב, אנחנו צריכים את הקולות ולא תמיד יש לנו את הקולות". לדברי ראש הממשלה, "כל עוד המבנה של הכנסת הוא כפי שהוא" - הדברים עוברים בהצבעת הרוב. "בוודאי שמבחינתי, אני לא מאמין בפסילות האלה, אלה פסולים? ככה נגיד?".

בהתייחסו לחוק המע"מ 0% לדירה ראשונה לזוגות צעירים, שעשויה לפגוע במידת מה בציבור החרדי בשל ההתניה שהוא מכיל – אמר: "אני, כמיטב יכולתי, עושה דברים כדי למתן נטיות נגד הציבור הזה. כשאויבנו מאוחדים בשנאת ישראל וברצון להשמדת ישראל, ראוי ששבטי ישראל יתאחדו גם הם, זו הגישה שלי מאז ומתמיד וזו הגישה שלי גם היום".

על יחסיו עם ראשי הסיעות החרדים, בהם יו"ר ש"ס, אריה דרעי אמר נתניהו כי הוא "מקיים איתם קשר פתוח ואמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully