וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער על חוק המסתננים: "לא אתפשר גם בימיי האחרונים"

27.10.2014 / 10:04

אחרי שבג"ץ פסל את הנוסח הקודם של החוק, מציג שר הפנים את המתווה החדש לחוק, שצפוי להיות האחרון שיעביר לפני פרישתו. "כל חקיקה חייבת לכלול תקופת מעצר משמעותית להתרעה"

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

ועדת הפנים של הכנסת מתכנסת הבוקר (שני) לדיון בנוגע לניסוח החדש של התיקון לחוק למניעת הסתננות, במקום זה שנפסל בבג"ץ בחודש שעבר. במהלך הישיבה צפוי שר הפנים גדעון סער להציג את המתווה שעליו עמל בשבועות האחרונים ואשר אמור להיות החוק האחרון שיעביר בטרם יפרוש מתפקידו.

מדובר גם בישיבת פרידה חגיגית מהשר סער, שהצהיר בחודש שעבר כי בכוונתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים אחרי החגים. אם אכן יעלה החוק החדש להצבעה בישיבת הממשלה בתחילת השבוע הבא, צפוי סער להתפטר מהכנסת ביום שני הבא.

עוד על חוק המסתננים:
עוקף בג"ץ: נתניהו יוזם תיקון לחוק המסתננים
השר סער: "לא צריך לסגור את 'חולות', אלא להרחיבו"
הפגנה נגד ביטול חוק המסתננים: "בג"ץ הניף דגל שחור"

השר גדעון סער וח"כ מירי רגב בועדת הפני, אוקטובר 2014. עומר מירון
השר סער ויו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב/עומר מירון

"יש כרגע פער בכמה נקודות בין תפיסת הדרג הנבחר לבין היועץ המשפטי לממשלה", הסביר סער בדיון בנוגע לחוק. לדבריו, הוויכוח כרגע אינו עוסק בסעיפים עצמם, אלא בשאלה אם תהיה קהילת מיעוט אתנית גדולה בישראל. "את הפעולה שהתחלתי – צמצום המסתננים – ניתן להמשיך בשנים הקרובות אם נלך בדרך שאני מציע. מה שלא ייעשה בשנים הקרובות לא ייעשה בעתיד", הוא אמר.

סער הדגיש כי ימשיך להילחם על החוק בתקופה הקצרה שנותרה בכהונתו. "אין לי כוונה להתפשר בימים האחרונים לתפקידי על דברים שהם חיוניים לשמירה על מדינת ישראל ועל צביונה. הכי קל לחוקק חוק שלא יעורר בעיות בבג"ץ", הוא ציין. "כל חקיקה חייבת לכלול תקופת מעצר משמעותית להתרעה. בדיון אצל ראש הממשלה דובר על שמונה חודשים. אני באתי עם משהו מעבר לזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין ויכוח על המשך קיום מתקן חולות"

השר התייחס גם לסוגיית מתקן "חולות" השנוי במחלוקת, ואמר כי יש הסכמה שהוא חייב להישאר. "על עצם המשך קיומו אין ויכוח. יש שאלות שונות הקשורות בנושא, למשל מה תקופת השהות של מסתנן ב'חולות'. לדעתי היא צריכה להיות משמעותית. גם בנושא הזה חייבים להיות קווים אדומים. רעיון נוסף שהוא לא חלק מהחקיקה המתגבשת הוא למצוא תמריצים כלכליים, שחלק משכר המסתננים יופרש לקרן שתינתן למי שייצא מהארץ בעת היציאה. זה כרגע לא במוקד הדיונים, זה כלי נוסף".

התיקון החדש צפוי לדבוק בשני מרכיבי החוק העיקריים ולכלול שינויים קטנים בלבד, בתקווה שאלו יעמדו במבחן בג"ץ: המאסר לנכנסים חדשים שלא כחוק יקוצר לפרק זמן של חצי שנה עד עשרה חודשים, ומתקן חולות יישאר פתוח. בממשלה ינסו למצוא את הדרך שלא תוביל לעתירה נוספת ולביטול החוק בפעם השלישית.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully