וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הנשיא הודיע על הענקת סמכויות נרחבות לצבא

27.10.2014 / 18:57

עבד אל-פתאח א-סיסי הורה על הצבת כוחות צבא במתקנים בעלי חשיבות לאומית, כמו תחנות כוח, שדות נפט וגשרים. לחיילים תהיה הסמכות לשפוט אזרחים. "שימוש בכוח רודני במסווה של חוק חירום"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, ספטמבר 2014. AP
"חזרה לעסקים כרגיל". הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי/AP

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הורה היום (שני) על הצבת כוחות צבא, שיצטרפו למשימות שמירה על תשתיות לאומיות נגד מתקפות טרור. הצעד יגביר את הנוכחות הציבורית של צבא מצרים באופן משמעותי, וככל הנראה ברמה הנרחבת ביותר מאז הדחתו של הנשיא האיסלאמיסטי מוחמד מורסי לפני 15 חודשים בידי הצבא בפיקודו של סיסי.

הצו, שניתן על ידי הנשיא, קובע כי כוחות הצבא יוצבו לצד כוחות המשטרה למשך שנתיים לפחות, בשמירה על מתקנים ממשלתיים. במהלך התקופה אותם מתקנים יהפכו בפועל למתקנים צבאיים. כמו כן, אזרחים שיהיו חשודים בניסיון תקיפה של תשתיות אלה יובאו בפני בתי דין צבאיים.

עוד בוואלה! חדשות:
כך יכולה ישראל לעזור לסיסי לנצח את הטרור בסיני
התכנית של סיסי: טרנספר לאלפי בדואים בסיני
בעקבות הפיגועים: מצרים הכריזה על מצב חירום בסיני

חיילים מצרים נושאים את ארונות ההרוגים במתקפות הטרור בסיני במהלך מצעד צבאי בקהיר. רויטרס
הלוויית חיילים שנהרגו במתקפות בצפון סיני, השבוע/רויטרס

במקביל, בית המשפט במצרים הורה היום על מעצר עלא עבד אל-פתאח, אחד מהפעילים הפרו-דמוקרטיים הבולטים במדינה, בפתח הדיונים בעניינו, יחד עם 24 חשודים נוספים, בגין הפרת החוק המחמיר במיוחד שהציג משטרו של סיסי נגד קיום הפגנות.

בתקופה האחרונה, הרשויות במצרים נאבקות בגל פעולות טרור בעיקר בחלקו הצפוני של חצי האי סיני, וסיסי אף הגדיר זאת "מאבק קיומי". החוקה במדינה כבר מעניקה לצבא סמכויות נרחבות לפעול נגד אזרחים המעורבים בפעולות נגד אנשי צבא או בבסיסים. אולם ההחלטה החדשה מעניקה לצבא סמכויות גם בכל הנוגע לתחנות כוח, שדות נפט וגשרים.

"מצרים חזרה לעסקים כרגיל, כשהממשלה דורסת באלימות את זכויות אזרחיה", אמרה שרה לי וויטסון, מארגון "Human Rights Watch". "ברור כי ממשלתו של סיסי תעשה הכול כדי לרסק כל אופוזיציה, חילונית או איסלאמיסטית".

עורך הדין המצרי אמיר סאלם, המתמחה בזכויות אדם, הוסיף בשיחה עם "וושינגטון פוסט" כי מדובר ב"שימוש בכוח רודני במסווה של חוק חירום". לדבריו, "כעת, יהיו יותר צווים כאלה, וככל הנראה פשיטות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully