וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בתוניסיה: המתונים הכריזו על ניצחון

קרוב לארבע שנים לאחר שזכתה המדינה הצפון אפריקנית לדמוקרטיה, הבחירות לפרלמנט הסתיימו עם שיעור הצבעה של 60%. התוצאות יפורסמו רק ברביעי, והאיסלאמיסטים הזהירו מפני "ספקולציות"

מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
מצביעים בבחירות, אתמול/רויטרס

תושבי תוניסיה הצביעו אתמול (ראשון) בבחירות לפרלמנט, אשר נערכו כמעט ארבע שנים לאחר שהודח הנשיא לשעבר, זין אל-עבדין בן עלי, ששלט במדינה במשך 23 שנים עד שנאלץ לברוח ממנה במהפכה שהציתה את "האביב הערבי".

התוצאות הרשמיות יפורסמו רק ביום רביעי, אולם מפלגת "נידא תוניס" המתונה כבר הכריזה כי היא צפויה לנצח. עם זאת, יריבתה, מפלגת "א-נהדה" האיסלאמיסטית הזהירה מפני "ספקולציות והכרזות מוקדמות מדי". 60% מבעלי זכות הבחירה במדינה הצביעו בבחירות, בפעם השנייה מאז הדחתו של בן עלי.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אבו מאזן לארה"ב: התערבו כדי למנוע "פיצוץ" בירושלים
ברזיל: הנשיאה הודתה לאזרחים לאחר ניצחונה בבחירות
הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"

מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
"סימנים חיוביים". מנהיג "נידא תוניס" מצביע, אתמול/רויטרס

"ישנם סימנים חיוביים שאנחנו עשויים להיות ראשונים", אמר בג'י סעיד אסבסי, מנהיג "נידא תוניס", מיד לאחר סגירת הקלפיות. סקרים מקדימים חזו 37% תמיכה למפלגתו, לעומת 26% בלבד לאיסלאמיסטים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בירך על קיום הבחירות במדינה, והגדיר אותן אבן דרך בשינוי הפוליטי שעובר על תוניסיה. "בהצבעתם, התוניסאים ממשיכים לעורר השראה באנשים ברחבי האזור ובעולם כולו", אמר.

למרות התקווה לדמוקרטיה שעורר "האביב הערבי" בתוניסיה, הטלטלה הפוליטית שעברה על המדינה בשנים האחרונות, בנוסף למתקפות טרור ולקשיים כלכליים, הביאו חלק מהאזרחים לפקפק בהליך הדמוקרטי. אולם דווח כי תורים ארוכים גדשו את עמדות ההצבעה אתמול.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
"אם לא נצביע, נקבל את לוב". מנהיג האיסלאמיסטים/רויטרס

"אני גאים להצביע, זאת חובתנו כאזרחים", אמרה זינב טוראבי, עורכת דין תושבת תוניס הבירה. "אם לא נצביע, נקבל את לוב", הוסיפה, בהתייחסות להשתלטות מיליציות איסלאמיסטיות על המדינה השכנה, לאחר הדחתו של השליט מועמר קדאפי.

המפלגה שתזכה למספר הגדול ביותר מתוך 217 המושבים בפרלמנט תזכה להרכיב את הממשלה החדשה, אשר ככל הנראה תכלול קואליציה של כמה מפלגות. בחודש הבא ייערכו הבחירות לנשיאות.

מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
מצביעים בבחירות בתוניסיה/רויטרס
מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
מצביעים בבחירות בתוניסיה/רויטרס
מצביעים בבחירות בתוניסיה. רויטרס
מצביעים בבחירות בתוניסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully