וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: "נשתף פעולה עם כחלון גם אם נאבד לו מנדטים"

26.10.2014 / 17:45

יו"ר מפלגת ש"ס הביע את תמיכתו בשר התקשורת לשעבר, שהודיע בשבוע שעבר כי יקים מפלגה חדשה שתתמקד בנושאים חברתיים. "כחלון גדל איפה שאני גדלתי, במצוקה. לא ניאבק אחד בשני"

צילום: אבי כהן, עריכה: קשת סידי

השר לשעבר כחלון מודיע שיקים מפלגה, בשבוע שעבר

שר התקשורת לשעבר משה כחלון הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו להקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לכנסת – וכבר היום (ראשון) הוא זוכה לחיזוק מפתיע של יו"ר מפלגת ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שאמר כי לאחר הבחירות הוא יתמוך בכחלון וישתף עמו פעולה. זאת, חרף העובדה כי הוא אמור לחשוש מהתמודדותו מאחר שכחלון עלול לקחת מש"ס את קולות המזרחים ואת קולותיהן של השכבות החלשות.

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
"ברוך הבא למועדון". דרעי/נועם מושקוביץ

"אחרי הבחירות יהיו שחקנים אחרים", הסביר היום דרעי בשיחה עם כתבים. "כחלון יקבל מאתנו את מלוא שיתוף הפעולה, גם אם ייקח לי מנדט אחד פה או שם, כחלון זו בשורה. אם יהיו לו עוד עשרה מנדטים נוכל ביחד לשנות. כחלון הוא חברתי – הוא גדל איפה שאני גדלתי, גדלנו במצוקה. לא ניאבק אחד בשני, ההיפך. יבורך, ברוך הבא למועדון".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
דריסת הרצות בטרקטורון: בית המשפט זיכה את הנאשם
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
ריבלין בכפר קאסם: "פשע חמור נעשה כאן"

הגשת דו"ח העוני בבית סוקלוב , נובמבר 2012. בן קלמר
דרעי: "נוכל לשנות ביחד". משה כחלון/בן קלמר

להערכתו של דרעי, הממשלה הנוכחית לא תתפרק בשנה הקרובה. "ההנחה של ראשי הקואליציה היא שבשנה הקרובה אין בחירות", אמר. "גם אני חושב כך, ורק הנושא המדיני יכול לשנות את תמונת המצב". דרעי הוסיף כי מפלגתו תוביל בקדנציה הבאה את המאבק החברתי. "בקדנציה הבאה נהיה מפלגה שמובילה את המלחמה עבור השכבות החלשות, יש לי תוכנית סדורה עם אנשי מקצוע ונצרף גופים נוספים".

עם זאת, גורם בכיר בש"ס רמז בתגובה לדבריו של דרעי, כי תמיכתו של דרעי מוטלת בספק. "דרעי לא ימהר להעניק לכחלון את התמיכה שעליה הוא מדבר", אמר. "זו אמירה שנאמרה כתוצאה ממצוקה – מירידה בסקרים, מבלבול ומחוסר וודאות סביב המשך דרכה של ש"ס. אסור לנו להצהיר הצהרות לפני שאנחנו יודעים איך תיראה המפה הפוליטית באותו הזמן. בפעם האחרונה שעשינו זאת, נשארנו באופוזיציה".

מאז פטירת הרב עובדיה יוסף, ששימש מנהיגה הרוחני של ש"ס, מצבה של המפלגה אינו כשהיה. הסקרים מנבאים לה ירידה משמעותית במספר המנדטים והחיבור שלה לקהל המזרחי-מסורתי הולך ונחלש. החלטתו של כחלון על הקמת מפלגה ברשימה נפרדת והיריבות הפנימית של דרעי עם אלי ישי, יקשו על דרעי את עבודת השטח בבחירות הבאות.

כחלון הודיע על כוונותיו לפני כשבוע, אז הוא פירט כי המפלגה שצפוי להקים תעסוק "בנושאים שקרובים להרבה מאוד אנשים". לדבריו, מדובר בנושאים כלכליים וחברתיים, ובראשם יוקר המחייה אשר לדבריו הוא "אינו גזירה משמיים" וכי אפשר לטפל בו "אם הממשלה תחליט". לטענתו, ניתן להודיע לחברות הגדולות מראש על הכוונה לפתוח את השוק ולהוריד את המכסים, כדי שאלה יוכלו להתכונן למהלך. "צריך לתת להן זמן ולא להפתיע אותן - כמו שעשינו בסלולר", אמר והוסיף כי כל "המונופוליסטים צריכים לדעת שהחגיגה צריכה להיגמר. אי אפשר להמשיך במצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully