וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי ישראליות נהרגו בתאונת דרכים בנפאל

שתי ישראליות נהרגו בתאונת דרכים בנפאל, נער פלסטיני נורה למוות מאש צה"ל ליד רמאללה, העימותים בירושלים ובגדה נמשכים ובסיני נהרגו עשרות חיילים מצרים. אלה החדשות שעשו את השבת

שירה נהרגה בנפאל: "הייתה כל עולמה של אמה"

שירה דבוש, בת 30 מרמת גן, ועומר שמש, בת 22 מהוד השרון, הן שתי הישראליות שנהרגו בהתהפכות האוטובוס בנפאל - כך הותר אמש (שישי) לפרסום. משרד החוץ פועל להשבתן של גופות השתיים בתחילת השבוע. בתאונה נפצעו בנוסף ארבעה ישראלים.

שמש טיילה בנפאל עם בן זוגה, אייל אנקור, שנפצע בתאונה. רק לפני שבוע היא ניצלה ממפולת השלגים ברכס האנאפורנה שבהרי ההימלאיה, שם מצאו את מותם ארבעה ישראלים. היא בוגרת תיכון "הדרים" בהוד השרון ושימשה כמפקדת טירונים בצה"ל. היא הותירה אחריה הורים, אחות ושני אחים.

בשנה האחרונה הייתה דבוש רופאה מתמחה במחלקות הפנימיות במרכז רפואי "העמק" בעפולה. מבית החולים נמסר כי לפני כחודש היא סיימה את ההתמחות בהצטיינות והייתה אמורה להגיע לבית החולים בימים הקרובים למסיבת סיום הסטאז' וקבלת תעודת ההצטיינות. בקרוב היא הייתה אמורה להתחיל לעבוד במרפאה בעמק האלה.

ברק על פרשת הרפז: "אשכנזי ואנשיו פעלו כעבריינים"

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, שבר אמש שתיקה ארוכה. בראיון לאיילה חסון ב"יומן" של ערוץ 1, הוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לחקור את פרשת הרפז עד תומה ואמר: "הדבר החמור ביותר הוא העובדה שחבורה כזאת התייצבה בצורה שהיא חסרת תקדים בתולדות צה"ל וניסתה לשבש תהליכים שבאחריות הדרג הממונה עליהם תוך הזדקקות לכלים עבריינים".

ברק הוסיף כי הוא "כועס על מה שקרה, לא לגביי אלא ממה שקרה לאנשים כמו גלנט, צ'יקו תמיר ועימאד פארס שהסתכלו למוות בעיניים יותר מפעם אחת ומצאו את עצמם נרדפים עד חורמה במין אובססיביות בלי שהיה לזה הצדקה על ידי הרמטכ"ל וסביבתו".

שר הביטחון לשעבר גם הזים את השמועות על כך שחלה באלצהיימר. "חשבתי בהתחלה שלא צריך לעשות עם זה שום דבר, אבל בינתיים זה לא מת לבד", אמר והוסיף: "זו הזדמנות לומר שאין שום דבר". ברק התייחס למקור השמועות ואמר: "יכול להיות שיש אנשים שהיו שמחים מאוד שאני אשכח כל מיני דברים והם מדברים ממשאלות לבם וזה עבר את השפה ויצא החוצה".

נער פלסטיני בן 16 נהרג מאש צה"ל ליד רמאללה

צעיר פלסטיני נהרג אתמול מירי כוח צה"ל שהיה במארב בכפר סילוואד, מצפון-מזרח לרמאללה, לאחר שהכוח זיהה כי הוא משליך בקבוק תבערה לעבר ציר 60 ופתח לעברו באש. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, ההרוג, נער בן 16 בשם ערווה עבד אל-והאב חמאד, נפצע באורח אנוש מירי בראשו ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו.

ככל הנראה, מספר מצומצם של מפגינים הגיעו למקום יחד עם ההרוג לאחר תפילות יום השישי. מפגין נוסף נפצע באורח קשה. על פי הנוהל, המקרה יתוחקר על ידי הצבא. לפני כחודש, נפצע מפגין פלסטיני באורח קשה מירי של כוח צה"ל במהלך הפרת סדר בהשתתפות כ-40 פלסטינים בכפר, והוא פונה לטיפול בבית החולים ברמאללה.

מדובר צה"ל נמסר: "כוח של צנחנים זיהה פלסטיני משליך בקבוק תבערה בציר 60, פתח לעברו באש וזיהה פגיעה". גורם צבאי הוסיף כי "על אף פוטנציאל הנפיצות באזור ירושלים, בצבא לא מזהים התעוררות של הפרות סדר, ויתרה מזאת, הנתונים מעידים על כך שהיקף האירועים חזר לתקופה שקדמה למבצע 'שובו אחים'".

חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"

חשש מהתפרצות האבולה במדינה נוספת באפריקה: ארגון הבריאות העולמי (WHO) מבצע בדיקות ל-43 בני אדם במאלי לגביהם קיים חשד כי נדבקו בנגיף, לאחר שבאו במגע עם פעוטה בת שנתיים שמתה אתמול כתוצאה מן המחלה. בין הנבדקים עשרה עובדי בריאות. מדובר במקרה הראשון של הנגיף שהתגלה במדינה.

הפעוטה הובאה למאלי באוטובוס מגינאה, בנסיעה של יותר מ-1,000 קילומטרים, לאחר שאמה מתה לפני כמה שבועות. "אנו מודאגים במיוחד משלב המחלה בזמן המסע באוטובוס, מפני ששם האפשרות להידבק גבוהה ביותר", אמר גורם בארגון הבריאות העולמי לרשת BBC. "אנשים רבים היו בחשיפה גבוהה לנגיף והם בסיכון גבוה להידבקות". תחילה הודיע שר הבריאות המקומי, עוסמאן קונה, כי מצבה של הפעוטה השתפר, אך כעבור כמה שעות חלה הדרדרות במצבה והיא מתה בבית החולים שבו טופלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אחרי הרג הנער: הפרות סדר בכמה מוקדים באזור רמאללה

כ-20 מתפרעים פלסטינים החלו בשעות הצהריים ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון בכפר סילוואד שמצפון-מזרח לרמאללה. זאת, יממה לאחר הרג הנער הפלסטיני ערווה עבד אל-והאב חמאד בן ה-16, מירי של חיילי צה"ל. כוחות הביטחון מפעילים אמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע הפרות סדר ומהומות.

במקביל, כמה נערים פלסטינים מיידים אבנים מכיוון מחנה הפליטים ג'ילזון לעבר בית אל, שמצפון לרמאללה. כוחות צבאיים בדרכם למקום האירוע.

בצה"ל נערכו מבעוד מועד לתגבר את הכוחות בשטח לאחר התקרית אתמול, מחשש להתפרעויות במהלך היום, כמו גם מחר לקראת הלווייתו של הנער. הצעיר נורה על ידי כוח צה"ל שהיה במארב בכפר סמוך לרמאללה. על פי כוחות הביטחון, הם זיהו כי הוא משליך בקבוק תבערה לעבר ציר 60. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, הנער נפצע באורח אנוש מירי בראשו ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו. ככל הנראה, כמה מפגינים הגיעו למקום יחד עם חמאד לאחר תפילות יום השישי. מפגין נוסף נפצע באורח קשה. על פי הנוהל, המקרה יתוחקר על ידי הצבא.

בעקבות הפיגועים: מצרים הכריזה על מצב חירום בסיני

שיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, והמועצה הצבאית העליונה במדינה הודיעו היום על מצב חירום בצפון סיני לתקופה של שלושה חודשים, בעקבות ההתקפות אתמול על כוחות הביטחון בחצי האי. במסגרת מצב החירום, ייסגר מעבר רפיח עם עזה למשך היומיים הקרובים ויוכרז עוצר בכל יום מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד 7:00 בבוקר שלמחרת. "הצבא ינקום את שפיכות הדמים", אמר הנשיא בשידור בטלוויזיה המקומית. נוסף על כך, הוכרזו שלושה ימי אבל במצרים בעקבות הפיגוע.

הרשויות במצרים הבהירו כי הפיגוע ייענה ביד קשה. "כוחות הצבא והמשטרה ינקטו בכל האמצעים הדרושים כדי להתמודד עם סכנות הטרור ומימונו, כדי לשמור על הביטחון באזור ולהגן על חיי האזרחים", לשון הודעת המועצה הצבאית.

"משבר אמון": ביידן החרים את יעלון - אך נפגש עם ברק

החלטת הממשל האמריקני למנוע מבכירי הבית הלבן להיפגש עם שר הביטחון, משה יעלון, במהלך ביקורו הממלכתי בארצות הברית בשבוע שעבר לא הפתיעה איש בוושינגטון או בירושלים. בלשכתו של יעלון אמנם ביקשו לפגוש את סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, ואת היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, אבל הניחו מראש כי התשובה תהיה שלילית, עקב הערותיו המעליבות של יעלון כלפי הממשל האמריקני.

ההסבר הרשמי שנמסר מהאמריקנים היה שלוחות הזמנים של בכירי הבית הלבן אינם מאפשרים פגישה, אבל לשני הצדדים ברור שזו לא הסיבה האמיתית. לוואלה! חדשות נודע כי לפני ארבעה חודשים, סגן הנשיא ביידן דווקא הצליח למצוא זמן לפגישה עם האזרח אהוד ברק, קודמו של יעלון בתפקיד, כאשר האחרון הגיע לוושינגטון במסגרת נסיעת עסקים. השניים שוחחו ארוכות על ההתפתחויות הביטחוניות באזור ועל יחסי ישראל-ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully