וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים הכריעו: איפה הכי כדאי לכם ללמוד?

24.10.2014 / 15:45

רק אוניברסיטה אחת התברגה בין עשרת מוסדות הלימודים המובילים בשביעות רצון הסוטדנטים ב"סקר הסטודנט 2014". בן גוריון אחרונה בין האוניברסיטאות, ואיזו מכללה הדיחה את הבינתחומי מהמקום הראשון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג באוניברסיטת תל אביב. האם הסטודנטים מרוצים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאחדות הסטודנטים פרסמה הבוקר (שישי) נתונים מתוך "סקר הסטודנט 2014", לרגל פתיחת שנת הלימודים תשע"ה שתחל ביום ראשון הקרוב.

הסקר, המדרג את רמת שביעות הרצון של הסטודנטים מהמוסדות האקדמיים שבהם הם לומדים, נערך זו השנה חמישית ומבוצע על ידי מכון "מאגר המוחות". השנה השתתפו בסקר 12,228 סטודנטים וסטודנטיות מכלל מוסדות האקדמיה בארץ.

עוד בנושא המוסדות האקדמיים בארץ:
בדיקת וואלה!: האוניברסיטאות ממשיכות להפסיד למכללות
לא שוויוני, לא מפתיע: אפליית נשים קיימת גם באקדמיה
דירוג האוניברסיטאות: תל אביב עקפה את ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, גם השנה ניתן לראות באופן ברור שהסטודנטים במכללות מרוצים יותר ממקביליהם באוניברסיטאות - האוניברסיטה היחידה שנמצאת בעשירייה הפותחת היא האוניברסיטה הפתוחה. את הרשימה סוגרות המכללה האקדמית "אחווה" שליד קריית מלאכי ומכללת אורט סינגלובסקי שבתל אביב - עבור שתיהן זו השנה השנייה ברציפות (אורט סינגלובסקי הינו מוסד להנדסאים וטכנאים ללא מסלול לתואר ראשון, כאשר רק 40 סטודנטים מכלל המוסד השיבו לסקר).

בראש הטבלה, הכוללת שיכלול של כלל הפרמטרים שנבדקו, מככבת השנה מכללת "אפקה" - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, כמוסד עם רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב הסטודנטים הלומדים בו עם ציון משוכלל של 4.09 מתוך 5. בכך עקפה המכללה את המרכז הבינתחומי בהרצליה לאחר שנתיים ברציפות שבהן זכה במקום הראשון והשנה ירד למקום השלישי עם ציון משוכלל של 4.03. מעליו, בפער מינורי, זכתה במקום השני המכללה למנהל עם 4.04 נקודות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא מכללת "אפקה", פרופ' מוטי סוקולוב, התגאה בנתוני הסקר. "מכללת אפקה זכתה במקום הראשון אף על פי שהיא מוסד ציבורי בעל שכר לימוד אוניברסיטאי מקובל", אמר פרופ' סוקולוב, והוסיף: "זו ההוכחה שאם מחליטים להיות המוסד האקדמי המוביל להכשרת סטודנטים להנדסה, ניתן להגיע למטרה זו גם בגוף ציבורי המתוקצב על ידי ניהול נכון וחשיבה מחוץ לקופסא. אנחנו לא מופתעים מתוצאות הסקר".

עבור המכללה למנהל זהו טיפוס משמעותי, שכן רק לפני שנתיים היא הגיעה למקום ה-33. "'המסלול האקדמי המכללה למנהל' מוביל בשנים האחרונות תפיסה שמטרתה היא הכשרת סטודנטים לשוק התעסוקה, תוך שילוב של מצוינות אקדמית ושיתופי פעולה מעמיקים עם חברות מובילות במשק", אמר רני יעקובי, משנה למנכ"ל לענייני אסטרטגיה ושיווק במסלול האקדמי המכללה למנהל. "אני שמח שהתפיסה הזאת מוכיחה את עצמה, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הסקר שפורסם הבוקר. אנחנו מודים לסטודנטים על הבעת האמון בנו ומתחייבים להמשיך להיות ראויים להישג הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום אחרון מבין האוניברסיטאות בשביעות רצון הסטודנטים. אוניברסיטת בן גוריון בנגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכללת סמינר הקיבוצים, אשר זכתה במקום השני בשנתיים האחרונות, יורדת אל המקום השביעי ברשימה עם 3.86 נקודות. בסוף העשירייה הפותחת נמצאת האוניברסיטה הפתוחה עם ציון משוכלל של 3.76 והיא, כאמור, האוניברסיטה היחידה ברשימת המובילים.

האוניברסיטה העברית מתמקמת השנה במקום 23, עלייה של שני מקומות בהשוואה לשנה שעברה. אוניברסיטת תל אביב ירדה למקום ה-26 ברשימה, עם ציון של 3.52, ואוניברסיטת חיפה אחריה, במקום ה-27, עם ציון של 3.5.

אוניברסיטת אריאל, אשר הייתה במקום השלישי לפני שנתיים, נמצאת במיקום נמוך במיוחד בדירוג שביעות הרצון הכללי של הסטודנטים הלומדים בה והגיעה למקום ה-31 בלבד. אוניברסיטת בן גוריון ממשיכה להידרדר, ומהמקום ה-30 היא יורדת למקום 34 עם ציון של 3.41. זאת, לאחר שרק לפני שנתיים עמדה במקום העשירי. כמו כן, מכון ויצמן למדע היוקרתי, ירד השנה מהמקום הרביעי בשביעות הרצון המשוכללת למקום ה-11. בניגוד ליתר האוניברסטיאות, בטכניון רשמו עלייה משמעותית, וקפצו מהמקום ה-26 למקום ה-20, עם ציון משוכלל של 3.59.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרכז האקדמי רופין הידרדר משמעותית מהמקום החמישי למקום ה-17 אך ההידרדרות הגדולה ביותר נרשמה במכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון, אשר התמקמה במקום ה-37, לאחר שבשנה שעברה הגיעה למקום השמיני.

מניתוח הפרמטרים השונים שנבדקו בסקר עולה תמונה מדאיגה של ירידה באיכות ההוראה וירידה בשביעות רצון מרמת הקורסים. נוסף על כך, השנה נבחנה לראשונה גם רלוונטיות תכנית הלימודים והחומר הנלמד לשוק העבודה בתחום הלימודים של הסטודנט, המצביע על ציון ממוצע ולא גבוה של 3.44 מתוך 5.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחת פרמטר שביעות הרצון מטיב הוראת המרצים כיכבה השנה הקריה האקדמית קריית אונו עם ציון של 4.12. למקום השני בקטגוריה זו הגיעה המכללה למנהל עם 4.07 ומכללת סמינר הקיבוצים הגיעה למקום השלישי עם 4.03. באשר לסוגיית יחס המרצים לסטודנטים, מכללת סמינר הקיבוצים הגיעה למקום הראשון עם ציון של 4.32 והמכללה האקדמית עמק יזרעאל הגיעה למקום השני עם 4.31. שביעות הרצון מרלוונטיות חומרי הלימוד היא הגבוהה ביותר במרכז הבינתחומי בהרצליה שזכה ל-4.19 נקודות, למקום השני הגיעה המכללה למנהל עם 4.15 ולמקום השלישי נכנסת מכללת עמק יזרעאל עם 4.04.

במוסדות שבהם שביעות הרצון הכללית מאיכות ההוראה היא הגבוהה ביותר מככבת המכללה האקדמית הדסה בירושלים עם 4.09 נקודות. אחריה נמצאת מכללת אפקה (4.07) ואחריהן הקריה האקדמית קריית אונו (4.02). פרמטר חדש שנבחן השנה הוא שביעות רצונם של הסטודנטים מתכנית הלימודים לתואר. ניתן לראות כי במכללה למנהל הסטודנטים הכי מרוצים (4.01), ואחריהם הסטודנטים במכללת אפקה (3.99) ובמרכז הבינתחומי בהרצליה (3.94).

ציון ראוי לשבח בנושא דאגת המוסד לרווחת הסטודנט קיבל מכון וויצמן למדע שקיבל 4.07 נקודות. המרכז הבינתחומי מגיע אחריו עם 4.02 ומכללת אפקה במקום השלישי עם 3.99. בתחתית הרשימה מתמקמות אוניברסיטת בר אילן ומכללת אחווה, אשר לדעת הסטודנטים הלומדים בה היא אינה מטיבה עם רווחתם.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully