וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוג "כביש דמים" בנגב תקוע בגלל פסיפס עתיק

תושב חורה, שהפסיפס התגלה סמוך לביתו, עתר לבג"ץ בדרישה לעצור את הרחבת כביש 31, שגבה קורבנות רבים. ב"נתיבי ישראל" אומרים שהאזרח לא פועל בניקיון כפיים ומנסה לקבל פיצוי על האדמה

הרוג וארבעה פצועים קשה בתאונה בצומת תחרורים, אוקטובר 2014. מד"א
התאונה בכביש 31 לפני שבועיים/מד"א

עשרות מיליוני שקלים השקיעה עד כה חברת "נתיבי ישראל" בעבודות לשדרוג כביש 31 שבנגב - כביש דמים שגבה קורבנות רבים במרוצת השנים ושרק לפני שבועיים נהרגו בו מאיה אילצ'נקו ואביה. אלא שעבודות השיפוץ בציר הופסקו באחרונה בשל עתירה של תושב בדואי, שמקורה בתגלית ארכיאולוגית.

לפני כמה חודשים גילו בחפירות סמוך לחורה שעל כביש 31 פסיפס ביזנטי עתיק. רשות העתיקות ביקשה להעתיק את הפסיפס כדי לאפשר את סלילת הנתיב המחודש, אך תושב חורה שמיוצג בידי עו"ד גלעד אבני, טען כי הקרקע שבה נמצא הפסיפס היא שלו ושל בני משפחתו. עוד נאמר בפנייה לבית המשפט כי על פי תקנות רשות העתיקות העתקת הפסיפס היא מוצא אחרון וכי אפשר להרחיב את הכביש בסמוך לפסיפס.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
אבי ההרוגה מנפאל: "איתן קיבל החלטה אמיצה לעזוב אותה"
נמצאו הקלטות מלשכתו של אהוד ברק
7 התמונות שאתם חייבים לראות היום

שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר קיבל את העתירה והחליט שהיא תובא בפני שלושה שופטים. עוד פסק כי בינתיים הצדדים לא יעבדו במקום. בתגובה לעתירה טענו נציגי נתיבי ישראל כי העותר "פועל לא בניקיון כפיים ומגן על העתיקות רק בשביל לקבל פיצויים על אדמה - שלא במסווה של הגנה על העתיקות" כמו כן הם טענו שעיכוב הביצוע מייקר באופן משמעותי את עלות פיתוח הכביש.

שדרוג הכביש שבין צומת שוקת לערד חולק לשלושה מקטעים. באחד מהם הסתיימה העבודה, בשני היא מבוצעת ובקטע השלישי - סמוך לחורה מוקפאות כאמור העבודות שהיו אמורות להתחיל זה מכבר.

מ"נתיבי ישראל" נמסר בתגובה כי "במהלך עבודות הצלה של רשות העתיקות התגלה פסיפס עתיק בתוואי עבודות ההרחבה של כביש 31 בנגב. רשות העתיקות החליטה להעתיק את הפסיפס למקום שבו יישמר ויוצג בפני הציבור, אך תושב הפזורה הבדואית הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור את העבודות להצלת הפסיפס ואת עבודות הרחבת הכביש. עתירת התושב מקוממת וגורמת לעיכוב קשה של פרויקט לאומי להרחבת כביש שסובל מתאונות דרכים קשות. עתירת התושב מעכבת פרויקט מציל חיים ופוגעת באינטרס של כלל הציבור ליהנות מגילוי ארכיאולוגי חשוב. אנו מקווים כי האזרח יתעשת וימשוך את עתירתו לטובת כלל הציבור".

(עדכון ראשון: 22:29)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully