וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ויכוח בין הרופא להנהלה: לא הושתלה כליה בבת 17

ניתוח ההשתלה, שהיה אמור להתקיים לפני שבועיים, נדחה פעם אחר פעם בגלל שהנהלת בית החולים מבקשת לפטר את המנתח. מבית החולים נמסר כי הניתוח יתקיים מחר: "לנגד עיני ההנהלה עומדת אך ורק טובת המטופל"

אמה של הנערה החליטה לתרום לה את כלייתה, והניתוח נקבע לראשית. אלא שמאז בוטל הניתוח פעם אחר פעם

ויכוח בין הנהלת בית החולים הדסה עין כרם לבין רופא משתיל הביאה לדחייה חוזרת ונשנית של השתלת כליה בבת 17 – כך חשף הערב (שלישי) ערוץ 2. על פי הדיווח, מדובר בפעם השנייה בשבוע וחצי בה בוטל ניתוח השתלה מציל חיים בבית החולים. הנערה בת ה-17, שניתוחה נדחה, חולה במחלת כליות קשה ועוברת טיפולי דיאליזה. אמה של הנערה החליטה לתרום לה את כלייתה, והניתוח נקבע לראשית החודש. אלא שמאז בוטל הניתוח פעם אחר פעם.

הרופא המשתיל, ד"ר הדר מרחב, נחשב לאחד מהרופאים הבכירים בבית החולים ובעל הניסיון הרב ביותר בהשתלות. עם זאת, הנהלת בית החולים מבקשת לפטרו במסגרת הליכי התייעלות ולכן מסרבת לאפשר לו לבצע השתלות. בינתיים, מי שמשלמים את המחיר הם החולים.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר בתגובה כי לנגד עיני ההנהלה "עומדת אך ורק טובת המטופל וזהו ההסבר היחיד למערכת ההחלטות שהתקבלו בתקופה האחרונה. זה המקום להדגיש כי המשפחה החליטה לקיים מחר את ההשתלה עם צוות המומחים של הדסה".

עוד נמסר, כי לאור המחלוקות האחרונות בבית החולים, "החליטה הנהלת הדסה כי פרופסור אחמד עיד, אשר שמו הולך לפניו, יהיה האחראי על ההשתלות והעמידה לידו צוות ההשתלות הכולל רופאים בכירים ומנתחים מנוסים. לאחרונה מינתה ממלא מקום מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ועדה מיוחדת לגיבוש נהלים בנושא ההשתלות".

עוד בנושא
הרופא נחשד בניסויים בבני אדם - אך ימשיך בתפקידו
אייר מתגייס להציל את אביו: "שהגיבור שלי יחיה"
שיא ישראלי: מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully