וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ישראלי: מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם

קובי מנדל

3.10.2013 / 12:36

חבר הכנסת לשעבר אמרי רון עבר לפני שלוש שנים ניתוח להשתלת לב מלאכותי בחיפה. כיום, בגיל 77, הוא גם האדם שנושא לב מלאכותי במשך הזמן הרב ביותר. "כאילו נולדתי פעמיים"

לפני שלוש שנים הושתל בגופו של חבר הכנסת לשעבר אמרי רון לב מלאכותי. השבוע חגג רון, בן 77, עם הצוות הרפואי בבית החולים כרמל בחיפה שלוש שנים להשתלה המוצלחת. המעניין הוא שרון, שהיה חבר כנסת מטעם סיעת מפ"ם בכנסות התשיעית והעשירית, מחזיק בשיא כפול: הוא גם מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם והוא גם נושא את הלב המלאכותי לאורך הזמן הארוך בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רון סבל מאי ספיקת לב אקוטית וקשה מאוד", סיפר מסר ד"ר עופר אמיר, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבית החולים כרמל ובמחוז חיפה של הכללית. "מצבו הידרדר עד לתפקוד לבבי של 15% והוא כמעט כבר לא הגיב לשום תרופה".

רון סיפר כי גם השתלת קוצב לב לא שיפרה את מצבי לאחר התקף הלב האחרון שעבר. "הרגשתי איך אני הולך ומידרדר והחיים שלי נגמרים לאט לאט", תיאר רון, המתגורר בקיבוץ משמר העמק שבצפון. "המצב החמיר יותר ועל כל כמה צעדים שהלכתי קיבלתי התקפי קוצר נשימה מאוד קשים והרגשתי שזהו, ושאני כבר לא מסוגל לתפקד עוד".

"הלב המלאכותי הוא כבר חלק בלתי נפרד ממני"

בהתייעצות עם בכירי הקרדיולוגים ומנתחי הלב בבית החולים, הוחלט שאין מנוס ורק השתלת לב מלאכותי תוכל להציל את רון. "ההחלטה ללכת על השתלת לב מלאכותי בחולה בין 74 אינה החלטה קלה", הודה ד"ר אמיר שמלווה את רון לאורך כל השנים. "מדובר בחולה מושתל הלב המבוגר ביותר בישראל ומהמושתלים המבוגרים בעולם, שעוברים השתלה לטווח ארוך, ולא כגישור להשתלת לב אנושי".

בניתוח המורכב, שנמשך יותר מחמש שעות, השתיל פרופ' דן ערבות, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה, את הלב המלאכותי החדש מסוג Heart-Ware. הלב המלאכותי שואב את הדם מהחדר השמאלי של הלב ובעזרת מגנטים חזקים המותקנים בתוכו הוא מזריק את הדם ישירות לאבי העורקים במהירות של 2,700 סיבובי מנוע לדקה.

"היום אני מרגיש שנולדתי פעמיים", אמר רון והסביר: "גם יום הולדת 77 וגם יום הולדת שלוש ללב שלי, שבו בעצם נולדתי מחדש". לדבריו, "המכשיר והלב המלאכותי שלי הם כבר חלק בלתי נפרד ממני. אני טוען את המכשיר גם בנסיעה ברכב או מסתובב עם סוללות נטענות ומרגיש חופשי ומאושר. אני רוצה להודות לכל חברי הקיבוץ שתומכים בי, לכל חבריי מהצנחנים שלא עוזבים אותי, והכי הרבה אני רוצה להודות לצוות הנהדר של בית חולים כרמל שהביאו לי את המתנה הכי טובה לשנה החדשה - הם הביאו לי לב חדש וחיים חדשים ועל כך אין לי מילים להודות להם".

לקריאה נוספת
שיא ישראלי: בן 74 עבר השתלת לב מלאכותי
מושתלת הכליה למשפחת המנוחה: ”נתתם לי חיים”
תרמו איברי בתם לארבעה חולים: ”מינוס הפך לפלוס”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully