וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמו איברי בתם לארבעה חולים: "מינוס הפך לפלוס"

קובי מנדל

7.1.2013 / 19:18

ליאל נעמי בת ה-15 מירושלים הלכה לעולמה לאחר שבמוחה התגלתה בצקת קשה. הוריה החליטו לתרום את איבריה שהושתלו בארבעה חולים, בהם ילדה בת שש: "בשבילנו זאת נחמה קטנה"

תרומת איברים מצילה חיים - וזו לא רק סיסמא. לאחרונה הלכה לעולמה ליאל נעמי בת ה-15 מירושלים כתוצאה מבצקת קשה שהתגלתה במוחה, זאת לאחר שאושפזה בבית החולים בנהריה בעקבות התקף אפילפטי קשה שעברה ומצבה הוגדר אנוש. לאחר מותה, החליטו בני משפחתה לתרום את אבריה להצלת חייהם של לא פחות מארבעה בני אדם שהמתינו בדחיפות להשתלת איברים.

"משפחתנו ביקשה לתרום את אבריה של ליאל נעמי משלוש סיבות עיקריות", הסביר אב המשפחה. "האחת, הצלת חיים המהווה עבורנו ערך עליון. השנייה היא רצוננו להנציח את ליאל נעמי ושהיא תמשיך לחיות מעבר לגוף שלה; וכן לתת חיים לאנשים אחרים". הוא סיפר על התחושות שעטפו את המשפחה לאחר התרומה. "כאשר ישבנו ובכינו, ידענו שיש ארבע משפחות שמחות שקיבלו חיים ובשבילנו זאת הייתה נחמה קטנה", אמר. "ההחלטה לתרום את איבריה של ליאל נעמי הייתה קלה ומהירה ואנחנו מאמינים שמינוס צריך להפוך לפלוס".

החלטת משפחתה של ליאל נעמי הצילה כאמור ארבעה בני אדם. שתי ריאותיה הושתלו בבת 68 בבית החולים בילינסון, אשר קודמה בתור בזכות כרטיס "אדי" בו היא מחזיקה; כבד הושתל בבת 54 בבית החולים הדסה בירושלים; כליה ולבלב הושתלו בבת 45 במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב; וכליה נוספת הושתלה בחלא עודה, ילדה בת 6, בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully