וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקולטה לרפואה בצפת לממשלה: "החזירו 85 מיליון שקלים"

הפקולטה ללימודי רפואה בגליל מאיימת כי לא תיפתח שנת הלימודים האקדמית בשבוע הבא. הסיבה: הממשלה מתחמקת מהשלמת הסיוע הכספי למוסד, כפי שהתחייבה. "מפעל חברתי-ציוני לתפארת"

סילבן שלום. AP
השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום/AP

נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שיגר בשבוע שעבר מכתב דחוף לשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בו הוא מאיים כי הפקולטה לרפואה בצפת לא תפתח את שנת הלימודים בשבוע הבא, כי "אין בידי האוניברסיטה את המקורות המספיקים לקיים את המשך הפעלת והקמת הפקולטה", בעקבות חוב של הממשלה כלפי האוניברסיטה, העומד על 85 מיליון שקלים.

במכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות, צוין בנוסף: "ההבנות לגבי מימון הקמה של הפקולטה היו כי בשנות ההקמה הראשונות תתחלקנה ההוצאות בחלקים שווים בין הממשלה לבין האוניברסיטה. הוצאות האוניברסיטה עד כה הסתכמו ב-192 מיליון שקלים, מתוכן השתתפה הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) בקרוב ל-20%, אך הממשלה לא עמדה בהתחייבותה לממן את חלקה והאוניברסיטה מימנה את כל היתרה, בין השאר על חשבון תרומות שנועדו לממן את חלקה של האוניברסיטה בשנים הבאות".

עוד בחינוך - וואלה! חדשות:
לאחר המבצע: ירידה בשיעור הזכאים לבגרות בעוטף עזה
זכאות לבגרות לפי יישובים: כוכב יאיר בראש הרשימה
5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"

השרים יאיר לפיד ויעל גרמן בביקור בבית החולים זיו בצפת, דצמבר 2013. אדריאן הרבשטיין
השרים יעל גרמן ויאיר לפיד בביקור בבית החולים זיו בצפת/אדריאן הרבשטיין

"לקראת שנת הלימודים תשע"ה, האמורה להיפתח ב-26 באוקטובר, אנו פונים ומבקשים את מימוש הבטחת הממשלה שעוגנה בהחלטות מפורשות שלה", כתב הרשקוביץ, במכתב שכותרתו "אי פתיחת שנת הלימודים בפקולטה לרפואה בצפת". הוא ממשיך לפרט את החובות המדויקים של הממשלה כלפי הפקולטה, שנפתחה לפני שלוש שנים. מדובר בחובות של 37.2 מיליון שקלים עבור השנתיים הראשונות שבהן פעלה הפקולטה, 21.7 מיליון שקלים בשנת הלימודים החולפת (תשע"ד) וחוב של 26.6 מיליון שקלים הדרושים לפתיחת שנת הלימודים הקרובה.

הפקולטה בגליל של אוניברסיטת בר אילן הוקמה בהתאם להחלטת ממשלה מחודש מרץ 2009, במטרה לפתור את מצוקת הרופאים בבתי החולים בצפון הארץ. ההחלטה כללה שורה של הטבות ללומדים, בהן מלגות לימודים והטבות שכר וסיוע בדיור. המטרה הלאומית של משרד הבריאות הייתה למשוך את הרופאים הצעירים להעתיק את חייהם לצפון גם אחרי סיום הלימודים, ובכך למנוע סגירת מחלקות שונות שסבלו ממחסור חמור ברופאים מומחים ואף לפתוח מחלקות חדשות.

בסוף שנת הלימודים האחרונה סיים מחזור התלמידים הראשון את לימודיו, ובוגריו ישתלבו בקרוב בבתי חולים בגליל, אולם כעת, סכנה ממשית נשקפת לעתיד המוסד. כיום, לומדים בפקולטה 434 סטודנטים, מתוכם 147 אשר שבו מחו"ל לצורך השלמת לימודים קליניים בתכנית תלת-שנתית. הפקולטה גם קלטה אליה 18 חוקרים, רובם מדענים ישראלים חוזרים מחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס גוזרים את הסרט בטקס חנוכת הפקולטה לרפואה בצפת, אוקטובר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה דאז שמעון פרס בטקס פתיחת הפקולטה לרפואה בגליל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"להקמת הפקולטה הייתה השפעה מכרעת על רמת הרפואה בגליל, בשדרוג בתי חולים המסונפים לפקולטה, בהקמת מעבדת מחקר, ברכישת ציוד רפואי מתקדם ובמחקר רפואי", טען הרשקוביץ. "המצב הכלכלי-חברתי של תושבי הגליל השתפר מאוד בגין הקמת הפקולטה ואין ספק, כי זהו מפעל חברתי-ציוני לתפארת".

"דיונים מול משרד האוצר בנושא תקציב הפקולטה"

מלשכתו של השר סילבן שלום נמסר בתגובה: "המשרד לפיתוח הנגב והגליל והוות"ת נמצאים בימים אלה בדיונים מול אגף התקציבים (במשרד האוצר - ר"ב) בנושא תקציב הפקולטה לרפואה לקראת שנת הלימודים הקרובה. יש לציין כי אוניברסיטת בר אילן מעורבת ומודעת לדיונים המתקיימים מול אגף התקציבים. הפקולטה לרפואה בצפת הינה פרויקט הדגל אותו מוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל ולכן בימים אלה הוועדה הבין משרדית מקדמת את הצעת המחליטים להקמת מבנה הקבע של הפקולטה שיביא להמשך פריחתה של הפקולטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully