וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בחודש: יהודים עברו לדירות בסילוואן

20.10.2014 / 12:44

לפני כשלושה שבועות נכנסו משפחות באישון לילה ליחידות דיור בשכונה שבמזרח ירושלים, והלילה אכלסו משפחות נוספות עשר דירות במקום. "מאמץ אידיאולוגי-ימני לספח את השכונות הפלסטיניות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הניסיונות לבסס מעוז יהודי בסילוואן שבמזרח ירושלים נמשכים: הלילה (שני) נכנסו כמה משפחות יהודיות לעשר דירות בשני מבנים בשכונה. מדובר בדירות שנרכשו על ידי עמותות ימין. הצעד מגיע כשלושה שבועות לאחר שכמה צעירים יהודים עברו להתגורר באישון לילה בדירות בשישה מתחמי מגורים בסילוואן. לפי ההערכות, בשכונה מתגוררים כיום כ-50 יהודים.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
האסון בנפאל: אותרה גופתה של הנעדרת הישראלית
מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"
"קצין נתן היתרי כניסה לפלסטינים תמורת שיפוץ ביתו"
פושעים נאצים קיבלו מיליונים כדי לעזוב את ארה"ב

ארגונים ועמותות מהשמאל גינו את כניסת המשפחות היהודיות לדירות הלילה. מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר כי "עמותות הימין מבצעות השתלטות עוינת על סילוואן במטרה לחבל בסיכוי להגיע לפשרה בירושלים ולפתור את הסכסוך עם הפלסטינים". לדבריו, "לא מדובר בפרויקט 'בנה ביתך' לזוגות צעירים, אלא במאמץ אידיאולוגי-ימני לספח את השכונות הפלסטיניות לירושלים ולמנוע כל הסדר בעתיד".

עו"ד אשרת מימון, מנהלת פיתוח מדיניות בעמותת "עיר עמים", טענה כי "כניסת מתנחלים נוספים לסילוואן היא עוד צעד בסגירת הצוהר לפתרון מדיני. היא תמיד נעשית בחסות ובתמיכת הרשויות, אם באמצעים ישירים, ואם באמצעות אבטחה במיליוני שקלים מתקציב המדינה ובעצימת עיניים". היא הוסיפה כי "תושבי סילוואן שוב מתעוררים לבוקר של חדירה גסה לשכונתם, וטלטול כל יכולת של שני העמים לחיים ראויים ולאופק מדיני".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

בוסתן "גן המלך" בשכונת סילוואן, אוקטובר 2010. מגד גוזני
הדירות נרכשו על ידי עמותות ימין. שכונת סילוואן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully