וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצין נתן היתרי כניסה לפלסטינים תמורת שיפוץ ביתו"

20.10.2014 / 10:16

בכתב אישום הכולל 32 סעיפים נטען כי רב-סרן במנהל האזרחי חרג מסמכותו "עד כדי פגיעה בביטחון המדינה" והעניק היתרים לפלסטינים בניגוד לפקודות, בתמורה לטובות הנאה

פלסטינים עוברים במחסום חווארה ליד שכם לפני סגירתו, אפריל 2009. AP
פלסטינים עוברים במחסום חווארה/AP

לבית הדין הצבאי ביפו הוגש בשבוע שעבר כתב אישום חמור נגד קצין בדרגת רב-סרן מהמנהל האזרחי בטענה שקיבל שוחד מפלסטינים בתמורה להיתרי כניסה לישראל. כתב האישום, שהוגש על ידי התובעים הצבאיים סרן אילונה סבטני וסגן מישל סלבי, מייחס לקצין 32 סעיפי אישום, ובהם לקיחת שוחד, חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה, סיוע לכניסה לישראל, מרמה והפרת אמונים והתנהגות שאינה הולמת.

מכתב האישום עולה כי הקצין שימש קצין תיאום אזרחי בגזרת יהודה ושומרון והיה אחראי, בין היתר, על מתן היתרי כניסה לישראל לפלסטינים. במסגרת תפקידו הוא הכיר איש עסקים פלסטיני וטיפל בבקשות היתרי הכניסה שלו לישראל. על פי כתה האישום, ב-2013 שופץ ביתו של הקצין על ידי עובדים פלסטינים ששכר איש העסקים הפלסטיני, והוא אף הסיע אותם לביתו. על עבודת השיפוץ שילם איש העסקים לכאורה 30 אלף שקלים לקבלן פלסטיני ולפועליו.

לפי כתב האישום, הקצין חתם על היתרי כניסה לצורכי עבודה עבור שלושת הפועלים שעבדו בביתו שלא כדין. כמו כן, על פי כתב האישום, קוזזו מהתשלום שקיבל כל אחד מהפלסטינים על העבודה סכומים שנעו בין 4,000 ל-6,000 שקלים תמורת היתרי כניסה לישראל. במקביל, נטען כי איש העסקים הפלסטיני שילם לבעל מחצבה פלסטיני 42,800 שקלים בעבור חומרי גלם לאחר שהשניים ביקרו בביתו של הקצין בישראל. בכתב האישום נכתב במפורש כי הקצין לא שילם לאיש העסקים בעבור העבודות שנעשו בביתו או בעבור חומרי הגלם, ובכך הוא לקח שוחד מאיש העסקים, בידיעה ברורה שמדובר במשוא פנים בשל תפקידו.

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה: ארה"ב הצניחה נשק למורדים הכורדים בכובאני
פושעים נאצים קיבלו מיליונים כדי לעזוב את ארה"ב
צרפת: אישה שעטתה רעלה נתבקשה לעזוב באמצע האופרה

פועלים פלסטינים באתר בנייה ברמת שלמה. רויטרס
הקצין חתם לכאורה על היתרי כניסה לצורכי עבודה עבור שלושת הפועלים. פועלים פלסטינים באתר בנייה/רויטרס

עוד נאשם הקצין בחריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה לאחר שהעניק לאחד הפלסטינים היתר של חצי שנה לישראל, ובכך אפשר לו כניסה ב-77 מקרים שונים ואף סייע לו לאתר מקום לינה בישראל בניגוד לחוק. פועל אחר ניצל את ההיתר כדי להיכנס ב-37 מקרים לישראל.

הקצין נעצר בתום חקירה סמויה של היחידה המיוחדת לחקירות מיוחדות במשטרה הצבאית. נוסך על הקצין עוכבו לחקירה גם ארבעת הפלסטינים שקיבלו לכאורה את ההיתרים. "החמור בכך הוא שמדובר בפרשה שחוזרת על עצמה – מפקדים בעלי סמכות שלא עומדים בפיתוי", ציין גורם צבאי בכיר זמן קצר לאחר המעצרים.

בשנים האחרונות נחשפו כמה פרשית ביהודה ושומרון, שבהן הצליחו פלסטינים לשכנע משרתי קבע, חיילים או גורמים מקצועיים העוסקים בתחום, להנפיק להם אישורים תמורת שוחד. ביוני 2010 הוגש כתב אישום נגד פקיד אזרחי בכיר בגין שוחד והפרת אמונים עקב קבלת שוחד בתמורה להיתרי כניסה. בדצמבר 2013 נחשפה פרשה נוספת שבה התרועע חייל בשירות סדיר עם קבוצת פלסטינים, קיבל מהם כסף וסמים ובתמורה הנפיק עבורם עשרות אישורי כניסה לישראל. בשלב מסוים החליטה הקבוצה לחטוף את החייל לשטחי הרשות הפלסטינית ולרצוח אותו – מעשה שסיכלו בסופו של דבר משטרת מחוז ש"י והשב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully