וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קצין צה"ל הנפיק אישורי כניסה לפלסטינים תמורת שוחד

18.9.2014 / 13:31

על פי החשד, הקצין הוציא אישורי כניסה לישראל לכמה פלסטינים בניגוד לנהלים וקיבל בעבורם טובות הנאה. הקצין וארבעה פלסטינים עוכבו לחקירה. צפויים מעצרים נוספים

קצין צה"ל מפיקוד המרכז עוכב הבוקר (חמישי) לחקירה בחשד שהנפיק אישורי כניסה לישראל עבור פלסטינים בתמורה לשוחד. החשד הראשוני בנושא עלה לפני כחודשיים, והמשטרה הצבאית החוקרת (מח"ש) פתחה בחקירה. על פי החשד, הקצין, האמון על הנפקת אישורים עבור פלסטיני שעברו סדרת בדיקות ביטחוניות, הנפיק אישורים לקבוצת פלסטינים בניגוד לנהלים, וקיבל מהם טובות הנאה.

עד כה התנהלה חקירה סמויה, שבמסגרתה אספה היחידה המיוחדת לחקירות מיוחדות (הימל"מ), בפיקודו של סגן-אלוף סאסי, ראיות שחיזקו את החשדות. היום עברו ביחידה לחקירה גלויה ועיכבו לחקירה את הקצין, וכן ארבעה פלסטינים שקיבלו על פי החשד את האישורים.

"החמור בכך הוא שמדובר בפרשה שחוזרת על עצמה – מפקדים בעלי סמכות שלא עומדים בפיתוי", ציין גורם צבאי בכיר. "החקירה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים". גורם צבאי בפיקוד המרכז הוסיף אמש: "אם החשדות יתאמתו מדובר בפרשה חמורה מאוד, ולא בכדי מושקע בה מאמץ רב".

בשנים האחרונות נחשפו כמה פרשיות ביהודה ושומרון שבהן הצליחו פלסטינים לשכנע משרתי קבע, חיילים או גורמים מקצועיים העוסקים בתחום, להנפיק אישורים תמורת שוחד. ביוני 2010 הוגש כתב אישום נגד פקיד אזרחי בכיר בגין שוחד והפרת אמונים עקב קבלת שוחד בתמורה להיתרי כניסה. בדצמבר 2013 נחשפה פרשה נוספת שבמהלכה התברר כי חייל בשירות סדיר התרועע עם קבוצת פלסטינים, קיבל מהם כסף וסמים ובתמורה הנפיק עבורם עשרות אישורי כניסה לישראל. בשלב מסוים, החליטה הקבוצה לחטוף את החייל לשטחי הרשות הפלסטינית ולרצוח אותו. הפרשה סוכלה על ידי משטרת מחוז ש"י והשב"כ.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, וכשהיא תסתיים יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully