וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: דייגים יגיעו מעזה דרך הים לבצע פיגוע בישראל

19.10.2014 / 11:29

חמאס העביר מסר שלפיו הדייגים לא מרוצים ממרחב הדיג בטווח 6 מייל שאישרה להם ישראל ודורשים להכפילו. במקביל, התגברו החיכוכים בשטח עם חיל הים. "הם לומדים אותנו כדי להוציא לפועל פעולת טרור"

עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
עשן מיתמר בנמל עזה במהלך "צוק איתן"/רויטרס

בתום מבצע "צוק איתן" באוגוסט האחרון אישרה ישראל לדייגים ברצועת עזה טווח דיג של שישה מייל ימי (כ-9.5 ק"מ) מהחוף. ואולם, דייגים רבים הצהירו כי אין בכוונתם להשלים עם מרחב ימי כה קטן, לשיטתם, וכי בכוונתם לדרוש טווח דיג של 12 מייל ימי. מסרים ברוח זו הועברו על ידי חמאס לישראל דרך גורמים מצריים.

במקביל, החלו להתגלע חיכוכים בשטח בין אנשי חיל הים לבין הדייגים. על פי עדויות של גורמים בחיל, הדייגים הפלסטינים מנסים לחרוג מהקו הימי באופן שיטתי, מבצעים תנועות מגונות לעבר חיילים ומתעלמים מקריאותיהם. בתגובה, הנחה מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, להגדיל את מספר הכלים הפועלים מול חופי עזה על מנת להרחיק את הדייגים מהאזורים האסורים לתנועה. ואכן, במהלך השבועיים האחרונים ניכרת פעילות אכיפה מוגברת בחופי הרצועה. בין השאר, החרימו לוחמי החיל כלי שיט אחד והעבירו אותו לישראל, עצרו שלושה דייגים פלסטינים לפחות והעבירו אותם לחקירה בארץ, ובאחד המקרים ניקבו סירת דיג באמצעות ירי מרחוק.

צבא וביטחון - כותרות נוספות:
יעלון המריא לארה"ב: "אסור שמחלוקות יעיבו על היחסים"
"פלסטיני בן 13 נהרג מאש צה"ל", עימותים בבירה
עמוק באדמה: הלוחמים שהשמידו את מנהרות הטרור של חמאס

מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג  על הצוללת אח"י תנין, ספטמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
הנחה להגביר את פעילות האכיפה. מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג/אדריאן הרבשטיין

"אין ספק, הדייגים בעזה הפכו להיות נועזים יותר וחצופים יותר", אמר גורם בחיל הים. "מצד אחד אנחנו יודעים שהם רוצים להשליך רשתות ולדוג באזורים שבהם יש יותר דגים, אבל מצד שני הם מתעלמים בהפגנתיות מההנחיות. אני לא רוצה לומר שיש כאן אינתיפאדה ימית של הפלסטינים", הוסיף, "אבל בחלק מהמקרים הם מתנהגים כאילו אין להם מה להפסיד. זה מעורר חשד לכך שלא מדובר כאן רק במהלך שמטרתו לדוג דגים, אלא גם בדרך ללמוד את חיל הים וביום מן הימים לנצל רגע אחד כדי להוציא לפועל פעולת טרור".

קצין בכיר בחיל הים הוסיף: "בשבועיים האחרונים אנחנו עסוקים יותר. אנחנו אוכפים את מרחב השישה מייל במידתיות. למרות התעוזה שלהם אין שוויון כוחות".

בתוך כך, לאחרונה גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות הברחה של אמצעי לחימה דרך הים, וזאת לאאחר שצה"ל הרס תשתיות בתחום זה במהלך הלחימה בקיץ האחרון. לכן מגביר חיל הים, בשיתוף חיל הים המצרי, את האכיפה בקו הגבול המחבר בין רפיח הפלסטינית לזו המצרית, מחשש למעבר של כלי שיט בקו חוף זה לתוך שטח הרצועה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully