וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון המריא לארה"ב: "אסור שמחלוקות יעיבו על היחסים"

19.10.2014 / 0:08

ברקע ההתכתשות הפומבית בין השר בנט לשר החוץ קרי בסוף השבוע, המריא שר הביטחון לביקור עבודה בן חמישה ימים. טרם צאתו הבהיר: "מערכת היחסים בין מערכות הביטחון אינטימית וחסרת תקדים"

שר הביטחון משה בוגי יעלון בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
שר הביטחון, משה יעלון/רויטרס

שר הביטחון, משה יעלון, המריא הלילה לביקור עבודה בן חמישה ימים בארצות הברית. במרכז הביקור תעמוד פגישתו של יעלון עם שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, עמו ידון על פרויקט הגרעין האיראני, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דעאש) והאירועים השונים במזרח התיכון. לאחר מכן, ייפגש שר הביטחון עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, על רקע ביקורו של האחרון בעזה וההשלכות של מבצע "צוק איתן", עם סמנתה פאוואר, שגרירת ארצות הברית באו"ם, ועם ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו.

עוד קודם צאתו, התייחס אמש (שבת) ליחסים בין מערכות הביטחון הישראליות לאלה האמריקניות, והגדיר אותם "אינטימיים וחסרי תקדים בהיקפם ובחשיבותם לביטחון ישראל". לדבריו, "ביני לבין שר ההגנה הייגל יש מערכת יחסים קרובה והדוקה". שר הביטחון הדגיש כי "ארצות הברית מסייעת לישראל במגוון רחב של תחומים, כמובן בנושאי ביטחון, ועלינו לזכור זאת ולהכיר לה ולמנהיגיה תודה על כך. היחסים מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים, ואסור שמחלוקת כזו או אחרת תעיב עליהם".

סערה דיפלומטית - כותרות אחרונות:
בנט תקף את קרי: "דבריו מחזקים את הטרור העולמי"
ארה"ב על הביקורת נגד קרי: "דבריו סולפו"

נפתלי בנט וג'ון קרי. עומר מירון, רויטרס, עומר מירון
קרי ובנט/עומר מירון, עומר מירון, רויטרס

דבריו של יעלון מגיעים על רקע סערה דיפלומטית נוספת בין ירושלים לבין וושינגטון. זאת, לאחר ששר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי דבריו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שטען כי המשא ומתן עם הפלסטינים הכרחי למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), "מעודדים את הטרור".

ארצות הברית הכחישה אמש כי קרי קישר בין הסכסוך של ישראל והפלסטינים להתחזקות דאעש וטענה כי דבריו "סולפו". "הוא לא עשה קישור ישיר בין הדברים", טענה דוברת מחלקת המדינה מארי הארף. לדבריה, "מה שהוא אמר - ואני הייתי עדה לכך - הוא שבמהלך פגישותיו עם מנהיגים באירופה ובמזרח התיכון הם הפצירו בו להשיג שלום, שלטענתם יביא יציבות לאזור. אלו לא ידיעות מרעישות - המנהיגים של שני הצדדים אומרים זאת כבר במשך עשורים".

בנט התייחס גם הערב לדברים, ולא חזר בו. "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ואנו מחזקים קשר זה. עם זאת, השר בנט עומד מאחורי הדברים", נמסר מלשכתו. "לאחר שנאמר במפורש שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מזין ומחזק את דאעש, הייתה חובה להגיב ומהר כדי שההשוואה לא תחזור לעולם. את הטרור לא מבינים ולא מגבים - נלחמים בו".

(עדכון ראשון: 20:08)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully