וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2007: אזרח מערבי נורה למוות בערב הסעודית

14.10.2014 / 21:03

חמוש פתח בירי לעבר שני עובדי התעשיות הביטחוניות האמריקניות בתחנת דלק בריאד. אחד מהם מת והיורה נלכד בתום חילופי ירי עם כוחות הביטחון. חשש מפני חידוש פעילות אל-קאעדה במדינה

תחנת הדלק בה נורו אזרחים אמריקנים, ריאד. טוויטר, צילום מסך
תחנת הדלק שבה בוצע הירי/צילום מסך, טוויטר

עובד של התעשיות הביטחוניות האמריקניות נהרג היום (שלישי) ועמיתו נפצע באורח בינוני מירי שנפתח לעברם בתחנת דלק בריאד, בירת ערב הסעודית. מדובר במקרה ההרג הראשון של מערביים בממלכה מאז 2007, אז דוכא גל מתקפות של ארגון אל-קאעדה נגד גורמי ביטחון ואזרחים זרים, בהם אמריקנים ועלה חשש מפני חידוש פעילותו של הארגון.

דובר משטרת ריאד מסר לסוכנות הידיעות הסעודית כי כוחות הביטחון בממלכה לכדו את החמוש ועצרו אותו בתום חילופי ירי, שבמהלכם נפצע החשוד. דובר המשטרה סירב למסור לפי שעה פרטים נוספים על המקרה.

עוד בוואלה! חדשות:
באן ביקר בעוטף עזה: "נדהמתי ממנהרות הטרור"
טורקיה מפנה גבה לכורדים: "מנעו טיפול מלוחמים שנפצעו"
שיעים חטפו ורצחו עשרות סונים בעיראק כנקמה בדאעש

תחנת הדלק בה נורו אזרחים אמריקנים, ריאד. טוויטר, צילום מסך
תחנת הדלק שבה בוצע הירי/צילום מסך, טוויטר

מתקפת הירי אירעה כששני האמריקנים, עובדים של חברת "וינל ערביה", שהו במכוניתם בתחנת הדלק, בחלקה המזרחי של ריאד במרחק של כקילומטר ממטה החברה. החברה היא קבלנית של משרד ההגנה האמריקני ותפקידה לספק תמיכה לתכניות הצבאיות של המשמר הלאומי הסעודי בבירה.

מחלקת המדינה האמריקנית פועלת בצמוד עם הממשלה הסעודית לאיסוף מידע נוסף בנוגע לאירוע ובניסיון להכריע אם אכן מדובר במתקפת טרור או שמא המניע לירי היה פלילי. עם זאת, החקירה נמצאת בשלביה הראשוניים וטרם נמסרה הערכה בנוגע למניע לירי מהרשויות האמריקניות או הסעודיות.

גורם אמריקני מסר כי הרשויות מעריכות מחדש כעת את המצב הביטחוני בערב הסעודית והן ינקטו את צעדים המתאימים על מנת להבטיח את ביטחונם של העובדים האמריקנים במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ממריא בתום ביקורו בג'דה שבערב הסעודית. ספטמבר 2014. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בביקור בערב הסעודית, לפני כחודש/רויטרס

בחודש שעבר עצרה משטרת ערב הסעודית 88 אנשים החשודים בהשתייכות לתא אל-קאעדה שתכנן מתקפות בממלכה ובמדינות אחרות נגד מטרות מערביות ונגד כוחות הביטחון. גורמים איסלאמיסטיים הכריזו כי ינקמו בערב הסעודית על חלקה בתקיפות האוויריות של הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית נגד מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה.

אחד מדוברי "המדינה האיסלאמית" אף קרא לתומכי הארגון ברחבי העולם "להרוג אמריקנים ואזרחי מדינות אחרות" אשר מבצעות את התקיפות נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully