וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ירי זיקוקים מכוון בלייזר על שוטרים

14.10.2014 / 17:38

שוטרי מג"ב בירושלים מתמודדים באחרונה עם ירי זיקוקים מצד המתפרעים הפלסטינים ממזרח העיר, וטוענים שמדובר בסכנת חיים. הנחיות חדשות קובעות שעליהם לתפוס מחסה בעת ירי כזה

צילום מסך

המשטרה הוציאה באחרונה הנחיות חדשות לשוטרי ירושלים, לפיהן עליהם לנסות ולתפוס מחסה בעת הפרות סדר בהן הם נתקלים בזיקוקים שנזרקים לעברם מצד מתפרעים פלסטינים - "נשק" שהשימוש בו הפך באחרונה לנפוץ יותר ויותר. מבדיקה מקיפה שערכו במשטרה התגלה כי ירי זיקוקים מסוג זה ממרחק של 20 מטרים מהווה סכנת חיים של ממש לשוטרים - גם במקרים שבהם השוטר עוטה עליו ציוד מגן. "זה מראה לך עד כמה השוטרים, ובעיקר שוטרי מג"ב, הם מגן אנושי שעומד במקום על מנת שאזרחים לא יפגעו מירי כזה", אומרים גורמים במשטרה.

בסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות ניתן לראות כי המתפרעים משתמשים גם בכוונות לייזר, ומכוונים את הזיקוקים ישירות אל עבר השוטרים, במטרה להסב פגיעה מדויקת. במהלך הפרות הסדר האחרונות בבירה, הן בהר הבית והן במזרח ירושלים, נתקלו השוטרים במטחים כבדים של ירי זיקוקים שהופנה אליהם.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: שלושה אחים תקפו ערבי בירושלים על רקע גזעני
פיצוץ בתחנת דלק בירושלים; "המקום נראה כמו זירת פיגוע"
אירועי הירי בפסגת זאב: "תאי טרור של חמאס בשועפאט"

"ערוכים לכל תרחיש ומטפלים באלימות באפס סובלנות"

סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה חושש מהשימוש בזיקוקים למטרת פגיעה פיזית בשוטרים זה תקופה ארוכה, וביתר שאת מאז מבצע "צוק איתן". עוד במהלך הלחימה בעזה העלו נציגי המשטרה בוועדת הפנים של הכנסת את הסוגיה, וטענו כי הם מתקשים להתמודד עם האיום החדש כלפי השוטרים. בעקבות זאת, מינה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו צוות בודק שיבחן כיצד ניתן לטפל בעניין ביעילות רבה יותר.

"המשטרה נערכת לכל תרחיש במסגרת הטיפול בהפרות סדר אלימות תוך פריסת כוחות מיומנים המצוידים באמצעי מיגון ייחודיים ואמצעים לפיזור הפגנות במוקדי חיכוך פוטנציאלים", נמסר מדוברות המשטרה. "מדיניות הטיפול הינה הידברות לשם הרגעת הרוחות אולם בעת חשש לסיכון או פגיעה בביטחון הציבור אנו מטפלים במקרה באפס סבלנות, תוך הפעלת אמצעי פיזור מבצעיים לצד ביצוע מעצרים הן בזמן אמת והן לאחר מכן על פי זיהוי מתועד".

בדוברות המשטרה הדגישו כי השוטרים ממוגנים עם מיטב הציוד הנדרש המספק הגנה אפקטיבית וכולל אפודים, מגנים וחליפות מיגון. "לאחרונה אף חודדו ההנחיות בדבר ההתמגנות הנדרשת בהתאם למסקנות ועדה מקצועית שבחנה את תרחישי הייחוס השונים, לרבות שימוש בזיקוקים. כמו כן, במסגרת שמירה על בטחון השוטרים, הובאו לידיעתם טווחי הירי של הזיקוקים על סוגיהם השונים, בדגש על נקיטת אמצעי זהירות בעת הפעלתם כנגד הכוחות".


לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully