וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי הירי בפסגת זאב: "תאי טרור של חמאס בשועפאט"

7.9.2014 / 18:54

שלושה אירועי ירי בימים האחרונים עוררו את חששם של תושבי השכונה הירושלמית. "אם מישהו לא יתעשת, ילד יחטוף כדור ברחוב ואז כולם יתעוררו", אומרים התושבים

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

תושבי פסגת זאב, אחת משכונות התפר הגדולות בירושלים, מתעוררים בימים האחרונים למציאות חדשה. שלושה אירועי ירי לעבר בתי התושבים מכיוון מחנה פליטים שועפאט, שבתיו ממוקמים במרחק של 50 מטרים בלבד במרחק אווירי מהשכונה, זעזעו את התושבים. "אם מישהו לא יתעשת, מישהו יחטוף כדור ברחוב ואז כולם יתעוררו", סבור אחד מתושבי האזור.

תושבי פסגת זאב חוששים מהירי משועפאט: "מפחיד, אנחנו חסרי אונים". צילום מסך
הפגיעה במכונית בפסגת זאב/צילום מסך

האירוע האחרון התרחש שלשום, לקראת כניסת השבת. חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים הגיעו לרחוב יוסף נדבה בשכונה, לאחר שהתושבים דיווחו על ירי לכיוון הרחוב. כאשר הגיעו לזירה זיהו השוטרים שתי פגיעות, אחת מהן במכוניתו של מ', קשיש בן 81 המתגורר בשכונה. "התושבים בשכונה אמרו לי רק שפגעו באוטו שלי", סיפר מ'. "יצאתי, ראיתי את הרכב ואז קראתי שהיו יריות". חתנו של מ', אלי ברין, סיפר כי בשכונה יש הרבה מקרי ירי, "אבל לא כאלה שמכוונים לעבר בתי התושבים. זה באמת מפחיד מה שקורה כאן. בן אדם יכול להסתובב כאן ולחטוף כדור. השלטונות חייבים לתת את הדעת". המשטרה איתרה גם תרמיל כדור במרפסת דירת גן בבניין בו מתגורר מ'.

לקריאה נוספת
לא רק מחסור במים: המצב העגום מעבר לגדר ההפרדה
דו קיום: ועד שכונה משותף לגבעה הצרפתית ועיסאוויה
חייל טען כי נדקר על ידי ערבים - והודה ששיקר

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מהומות של ערבים בשועפאט, יולי 2014. יותם רונן
במשטרה מודאגים מתאי טרור שצצים במרחק של 50 מטרים משכונת פסגת זאב. מהומות בשועפט לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר/יותם רונן

לטענת רבקה ורחמים מזרחי, דיירים חדשים ברחוב, מאז שעברו להתגורר בפסגת זאב חייהם הפכו למפחידים יותר. "לפני שבאנו לכאן, לא האמנו שיש דבר כזה", אמרה רבקה. "היה ירי בחתונות, מואזין, הילולה, אבל זה לא הפריע. ירי לתוך הבתים מסכן את רחוב מרידור. הם פגעו פעם אחת בבית, ופעם אחת ברכב. אבל אנחנו חסרי אונים במיוחד כשמגיעים החגים והנכדים מגיעים, אז יש לחץ. אין לנו מה לעשות כדיירים, אבל אנחנו לא נעזוב. אנחנו גדלנו בירושלים ולא נעזוב".

לפני כשבועיים הצליחו לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול לתפוס על חם צלף משועפאט לאחר שהציבו מארב מול הבתים. במשטרה קיוו כי תפיסתו ופציעתו של הצלף תרתיע את תושבי מחנה הפליטים, אך אירועי יום שישי לימדו כי לא כך הדבר. במשטרה מודאגים מתאי טרור שצצים במרחק של 50 מטרים משכונת פסגת זאב. לפי המידע המודיעיני שבידיהם, מדובר בתאי טרור של חמאס שהשתלטו על אזור מחנה הפליטים. הסיבה לכך, לדברי התושבים, היא היעדר הריבונות של ישראל בתוך המחנה, על אף שמדובר באזור ששייך מוניציפאלית לעיריית ירושלים.

"היום זה ירי לעבר מכונית, מחר ומחרתיים זה יכול להיות ילד, וזה מה שחמור. הגיע הזמן שהשר לביטחון הפנים יעשה משהו", מתריעה חברת מועצת עיריית ירושלים, יעל ענתבי. "ברגע שהמשטרה הוציאה את ידיה ממחנה הפליטים שועפאט, אז נכנס שליט אחר ובמקרה הזה מדובר בחמאס. אין שום נקודת בידוק בין רמאללה למחנה הפליטים. הבידוק היחיד הוא ביציאה. אני חוששת שהירי הזה הוא רק ההתחלה והמתאבן ואני מאוד מקווה שאנחנו לא נהפוך לגילה 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully