וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-30 שנה: "יד לשריון" יוכרז אתר הנצחה

14.10.2014 / 11:46

במשך יותר משלושה עשורים לא הוכר המקום כאתר הכרזה רשמי על ידי שר הביטחון, משום שהוא בנוי על שטח מסופח שחלקים ממנו נמצאים מעבר לקו הירוק. כעת, יעלון צפוי לשנות את המצב

אנדרטת לטרון. נועם מושקוביץ
אתר "יד לשריון" בלטרון/נועם מושקוביץ

שר הביטחון משה יעלון צפוי לאשר בקרוב את המלצת מועצת אתרי ההנצחה, ולהכריז על אתר "יד לשריון" בלטרון אתר הנצחה רשמי. זאת, לאחר יותר מ-30 שנה שבמהלכן לא הוכר האתר כאתר הנצחה רשמי ולא הוכרז ככזה על ידי משרד הביטחון, כנדרש בחוק, משום שהוא יושב על שטח מסופח שחלקים ממנו נמצאים מעבר לקו הירוק.

החתימה הצפויה של יעלון ושל הממונה על היישובים הישראליים במשרד הפנים מגיעה דווקא בתקופה שפעולותיה של ישראל נבחנות בעולם תחת זכוכית מגדלת, בין היתר בעקבות מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. רגישות המיקום של האתר, שנמצא בשטח שבעבר היה שטח מפורז בשליטת ישראל וירדן, עלולה להזמין גינויים בינלאומיים נגד ישראל.

על אף שהאתר מעולם לא הוכר רשמית כאתר הנצחה על ידי משרד הביטחון, מאז שנת 1978 הוא מוכר על ידי ראש אגף כוח אדם בצה"ל. הצבא נוהג לקיים בו טקסי סיום מחזור של חטיבות שונות, טקסי השבעה לטירונים, אירועי פרידה ממפקדים, טקסי סיום קורס וסיום מסלול ואירועים רבים נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
האונס ברחובות: החשוד שוחרר, נער אחר נעצר
חשד לתג מחיר: מסגד הוצת בכפר ליד איתמר בשומרון
הוארך מעצר החשוד ברצח אחותו: יישלח לבדיקה פסיכיאטרית

לפנית לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully