וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני חיילי צה"ל: מתנחלים תקפו פעילי שמאל

11.10.2014 / 22:30

פעילים של "תעאיוש" ופלסטינים שהגיעו לשטח בבעלות פלסטינית ליד מאחז בדרום הר חברון הותקפו על ידי קבוצת מתנחלים שניסתה להרחיקם. "זאת האדמה שלי, איך אני לא אתקוף אותך?"

צילום: ארגון תעאיוש עריכה: מתן חדד

יותר מ-20 פעילים של תנועת השמאל "תעאיוש", יחד עם פלסטינים, הגיעו הבוקר (שבת) לשטח בבעלות פלסטינית כדי לנסות ולעבד את אדמתם, בסמוך למצפה יאיר שבדרום הר חברון. כמה דקות לאחר שהפעילים הגיעו, סמוך לשעה 9:00, הגיעו למקום כעשרה מתנחלים והחלו לתקוף אותם.

עוד בוואלה! חדשות:
תקרית חמורה בשומרון: מתנחל חשוד שירה לעבר פלסטינים
מנהיגי המתנחלים מתכוננים למאבק נגד "גזרת ההקפאה"
במהלך ריצת הבוקר: איתר מטען חבלה בכניסה להתנחלות

לדברי הפעילים, המתנחלים הפילו את חלקם, ותפסו את אחד הפעילים בידיו וברגליו והזיזו אותו מהמקום. אחת מהפעילות נפצעה בגבה באורח קל. עוד נמסר כי החיילים שהגיעו למקום לא ניסו לעצור את המתנחלים ולמנוע את האלימות, אלא פעלו להוצאת פעילי השמאל מהשטח.

אזור מצפה יאיר, שם תועד העימות בין פעילי השמאל למתנחלים:

הפעילים הוסיפו כי מדובר בהתנהלות קבועה, החוזרת על עצמה באזור דרום הר חברון. לפני כשלושה שבועות, הגיעו שני פעילים לאחד השבילים באזור, שם נעצרו על ידי כמה מתנחלים, שמנעו מהם להתקדם. לאחר כמה דקות, הגיעו לזירה חיילים ושוטרי מג"ב, ולמרות שהחל להתפתח עימות בין המתנחלים לרשויות, לא נעצר אף אחד מהמתנחלים.

בתיעוד של המקרה מהבוקר, נראים קבוצת מתנחלים, חלקם רעולי פנים, המתקרבים לפעילי הארגון ודורשים מהם להתרחק מהאזור. אחד מפעילי תעאיוש שתיעד את המקרה, נשמע כשהוא מתקשר למוקד המשטרה, ואומר: "יש פה אלימות של מתנחלים כלפי רועים פלסטינים ופעילי שמאל. יש פה חיילים שרואים את הכול ולא עושים כלום. אני מבקש בדחיפות לשלוח משטרה, תוקפים אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תיעוד של מקרה דומה שאירע לפני כשלושה שבועות:

"זאת האדמה שלי, איך אני לא אתקוף אותך?", נשמע אחד מהמתנחלים אומר לפעילת הארגון. בתגובה לאיום בהגשת תלונה במשטרה בגין אלימות המתנחלים, אמר אחד מהם: "אתה חושב שאנחנו חיים פה כי מפחידות אותנו תלונות?".

"הם עושים זאת שבת אחר שבת. עושים פרובוקציה, נותנים מכות, מקללים ומיד מרימים את המצלמה ומצלמים את התגובה"

הסרטון פורסם בדף הפייסבוק של הארגון, ובהודעה נכתב: "גם השבת הותקפו פעילות ופעילי תעאיוש בידי פורעים שהגיעו מהמאחז 'מצפה יאיר'. גם השבת התקיפות, האלימות והנזקים לרכוש בוצעו לנגד עיניהם הפקוחה של החיילים שלא עשו דבר. גם השבת אף לא אחד מהתוקפים נעצר או עוכב. ואחרי כל זאת בחרו הכוחות לעכב דווקא את הפעילים באשמת שווא".

דובר המועצה האזורית הר חברון מסר בתגובה: "כבר תקופה ארוכה שמגיעים פעילים של ארגוני שמאל קיצוני לשטחים שליד מצפה יאיר ויוצרים פרובקציות מכוונות, במטרה להפריע לשלוות השבת. הם עושים זאת שבת אחר שבת, חמושים במצלמות, עושים פרובוקציה, נותנים מכות, מקללים ומיד מרימים את המצלמה ומצלמים את התגובה".

הוא עוד הסביר: "הפרובוקציה השבת הייתה חדירה בלתי-חוקית לשטחי החממות והסגת גבול. החממות במקום פורקו בערב ראש השנה בהוראת בג"ץ, שקבע שיש לפרק את החממה אך ניתן לעבד את האדמות. פעילי תעאיוש החליטו להגיע ולרקוד על הדם של החקלאי, שנשבר מטה לחמו. הם לא נשמעו להוראות הצבא על אף שהקצין הצהיר כי מדובר בשטח צבאי סגור. אנו מצטערים על האלימות, אם הייתה, ויחד עם זאת קוראים לצבא למנוע את המשך ההתגרות והנזק שעושה הארגון האנטי-ציוני הפרובוקטיבי שמטרתו להרע את חיי תושבינו וילדיהם, שבת אחר שבת".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully