וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המתנחלים מתכוננים למאבק נגד "גזרת ההקפאה"

10.10.2014 / 13:40

ראשי המועצות ביהודה ושומרון ונציגי מועצת יש"ע שוקלים לפתוח במאבק נגד החלטת ראש הממשלה שלא לקדם בנייה בגדה המערבית. בין הצעדים, שיבוש הצבעות בכנסת והקמת יישובים חדשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור. הרצליה, 11 בספטמבר 2014. AP
"נערכים כרגע לעבור משפת המאבק הציבורי לשטח". נתניהו/AP

ראשי המועצות האזוריות בשטחי יהודה ושומרון ומועצת יש"ע שוקלים לצאת למאבק נגד מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקדם בנייה בגדה המערבית, כפי שנחשף בוואלה! חדשות בחודש שעבר. הם התכנסו כמה פעמים על מנת לבחון את אופן פעילות נגד "גזרת ההקפאה", ובמהלך הפגישות עלו רעיונות שונים. לטענתם, אם המצב לא ישתנה לאחר החגים, הם יפתחו במאבק.

למרות התחייבותו של נתניהו לראשי המועצות לקדם את הבנייה בגדה המערבית, והוראתו לפרסם מכרזים לשיווק 2,500 יחידות דיור כתגובה על החטיפה והרצח של הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בחודש יוני, זמן קצר לאחר מכן הנחה ראש הממשלה את הגורמים הרלוונטיים להימנע מקידום תכניות הבנייה ולגנוז אותן.

עוד בוואלה! חדשות:
התגרות בארה"ב? מכרז לבנייה מסיבית במזרח ירושלים
סקר: רוב הישראלים בעד הסדר מדיני עם הפלסטינים
ההתנגדות השתלמה? הממשלה לא תצביע על גדר ההפרדה

חיילי מג"ב בצומת תפוח. יוני 2014. דרור עינב
"אביתר" תוקם לזכר תושב יצהר שנדקר למוות במקום. צומת תפוח/דרור עינב

בין היתר, שוקלים ראשי המועצות לצאת בקמפיין תקשורתי נגד מדיניות נתניהו, אולם החלטה סופית בעניין טרם התקבלה. כמו כן, טרם הוחלט מה יהיה תוכן הקמפיין. ראשי המועצות ונציגי מועצת יש"ע ניהלו בשבועות האחרונים פגישות עם חברי כנסת בימין ושרים כדי לבחון דרכי פעולה נוספות, והם מקווים כי מגעים אלו יישאו פרי, בלי צורך לצאת בקמפיין שלילי.

אחת האפשרויות שעלתה לקידום המאבק היא הפרעה להתנהלות הקואליציונית בכנסת במושב הבא, באמצעות היעדרות מהצבעות בכנסת, מה שעשוי להפריע לסדר ההצבעות ולשבש בצורה חמורה את התנהלות הכנסת והממשלה בקידום חוקים. לפי שעה, חברי הכנסת והשרים מעדיפים שלא להגיע לצעדים כאלה, אך לדברי גורם בכיר המעורב במאבק, במידה והמגעים לא יישאו פרי הם יצטרפו למהלך.

יוזמה נוספת היא הקמת יישוב חדש בשומרון, דבר שלא קרה כבר שנים רבות. מי שעומדת מאחורי היוזמה, היא דניאלה וייס, מהנהלת תנועת "נחלה", ששמה דגש על הקמת יישובים חדשים. לדברי וייס, "תנועת 'נחלה' חרטה על דגלה את המשימה של הקמת יישובים חדשים ברחבי יהודה ושומרון. אנו נערכים כרגע לעבור משפת המאבק הציבורי לשטח בפועל, עם הקמת יישוב חדש בסגנון גוש אמונים, כאשר המבחן הוא מבחן ההתמדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"אם בונים יישובים חדשים, יש חוסן מדיני וביטחוני ויכולת עמידה בלחצים מבחוץ"

"נחלה" סימנה לעצמה גבעה בין ההתנחלויות תפוח ומגדלים, שנקראה "אביתר", על שמו של אביתר בורובסקי, תושב יצהר שנרצח בצומת תפוח בדקירות סכין. לדברי וייס, במאגר התנועה יש משפחות רבות "המוכנות בכל רגע נתון לעלות על הקרקע בכמה נקודות התיישבות חדשות".

וייס הוסיפה כי כ-5,000 אנשים עתידים לעלות על הקרקע ולקרוא לממשלה לחזור ולחדש את מפעל ההתיישבות, כהגדרתה. "יש מתאם תמידי בציונות בין יישובים חדשים, שהם הסימנים המובהקים לחיות האומה שלנו, ובין המצב המדיני", אמרה, "אם בונים יישובים חדשים, יש חוסן מדיני וביטחוני ויכולת עמידה בלחצים מבחוץ והרתעה כנגד הטרור. משהו בחיוניות נעצר והקריאה שלנו אל נתניהו היא לעזור לגרעיני ההתיישבות של 'נחלה' לעלות לשטח באופן מידי".

בשלב הראשון, מתכוונים המתיישבים להתמקם בשטח ללא מבנים, אך וייס ושותפיה מצפים שהממשלה :תשנה את דרכה", ותסייע להם כבעבר. "התנאים ממש לא מעניינם אותנו", הבהירה, "הבקשה שלנו בתור התחלה היא שהממשלה לא תוריד אותנו מהיישוב החדש. בנוסף, אנו קוראים לממשלה לסייע ולפתח את היישוב כפי שעשו ממשלות ישראל בעבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנים בהתנחלות בגוש עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי גורם נוסף בהנהגת המתנחלים, הקפאת הבנייה פוגעת בתושבים ולא מאפשרת להם להתפתח. לדבריו, שתי סוגיות עיקריות מדאיגות אותם. "אין שום החלטת ממשלה בנושא, וההקפאה כאילו לא נראית בפועל, זה ממש בעייתי", הסביר, "אנשים רואים כרגע בנייה, אך מדובר בבנייה שאושרה בשנים עברו, ולגבי העתיד אנחנו לא יודעים דבר. הדאגה שלנו היא לגבי העתיד. גם העובדה שלהחלטה אין תאריך תפוגה והמצב יכול להישאר לאורך שנים יפגע בהתיישבות באופן קשה".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully